از قطر گرفته تا پارک دو پرنس، او همچنان به برانگیختن جمعیت و هیجانی کردن هواداران فوتبال و نوشتن تاریخ خود ادامه می‌دهد.

جای مسی خالی: من رئیس فوتبالم!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، او یک قهرمان استثنایی است. فوتبالیستی که هرچیزی را به چالش می‌کشد. ده روز پیش، کیلیان امباپه استادیوم لوسیل را با گردن خمیده ترک کرد؛ در حالی که چهره او بعد از شکست تیم ملی فرانسه مقابل آرژانتین با هت‌تریکش، پر از رنج بود اما امشب و در شرایطی که پاریسی‌ها بعد از ده نفره شدن تیم از پیروزی ناامید‌ شده بودند، ناگهان با یک فرار سریع، مثل یک رییس، در محوطه موردعلاقه‌اش، کاری کرد که به همه ثابت کند که پیچیده‌ترین شرایط هم در دستان او نرم خواهد شد.

هواداران حاضر در محل (پارک دو پرنس) امشب برای او سنگ تمام گذاشتند، برای ستاره‌ای که هرگز دست از شگفتی و هیجان نمی‌کشد. او تلاش کرد و به مدت 90 دقیقه از قدرت رشک برانگیزِ خود در شتاب صفر تا صد استفاده کرد و در نهایت با زدن چهل و چهارمین گل و با به ثمر رساندن گل پیروزی تیمش در ثانیه‌های پایانی مسابقه، اندکی از اندوه شکست مقابل آرژانتین را کم کرد. او بعد از به ثمر رساندن پنالتی که سومین پنالتی‌ متوالی‌اش در دو بازی پشت هم بود، پیراهن را هم از تن خارج کرد تا نشان دهد این موفقیت و این گل چقدر برایش بااهمیت بوده است.

او بعد از پنالتی به تنهایی به سمت هواداران می‌دوید و کسی هم به گرد پایش نمی‌رسید. روزنامه لو پاریسین درباره‌اش نوشته: «رئیس در سکانس پایانی خیره‌کننده آخرین شب از سال 2022.»

در شبی که طوفان و باران تند پاریس سرها را در گریبان کرده بود و در شرایطی که مسی همچنان از تعطیلات بعد از قهرمانی بهره می‌برد، هوای پایتخت فرانسه به هواداران فوتبال یادآوری کرد که باید قطر و دمای تابستانی آن را به فراموشی سپرد. این واقعیت فوتبال اروپاست که حداقل سه ماه در سرمای شدید و برف و بوران پیش خواهد رفت.

بعد از یک وقفه شش هفته‌ای، پی اس جی با پیروزی آغاز کرده و به صدر جدول رسیده است. پیش از این مسابقه به ظاهر ساده، سرمربی این تیم، کریستوف گالتیه، هشدار داده بود که باید همه چیز از صفر شروع بشود و نمایش استراسبورگ مقابل ستارگان پرتعداد پاریس نشان داد که جام جهانی هرچه که بوده به پایان رسیده و این یک رقابت جدید است. رقابتی که باید تک تک لحظاتش را جدی گرفت.تازه استراسبورگ تیم نوزدهم جدول فرانسه است که از نظر بسیاری از کارشناسان، لیگ راحتی است. اما وقتی شما به عنوان تیم صدرنشین به سحر امباپه برای پیروزی نیاز پیدا می‌کنید، مشخص است که این صحبت‌ها در میدان فوتبال معنای چندانی ندارد.

امباپه همیشه امباپه است و مدافعان حریف همیشه می‌خواهند او را متوقف کنند. اگرچه گاهی او خوش‌شانسی می‌آورد تا مدافع روبرو با فشاری به نیم تنه بالا او را سرنگون کند و همه چیز را به نفعش به پایان برساند.

جالب اینکه برای او گل زدن از روی نقطه پنالتی نمادین و حتی جالب‌تر هم بود. به خصوص که شکست مقابل تیم ملی آرژانتین در فینال جام جهانی 2022 با باخت در ضربات پنالتی رقم خورده بود. جایی که هواداران به دنبال تصاویر مشترک او و مسی بودند. ستاره‌ای که اگر زودتر به پاریس نیاید این جوان حریص همه چیز را مال خود خواهد کرد!