خبر رسمی است: کریستیانو رونالدو به النصر می‌پیوندد!

رونالدو و النصر، آغاز یک پایان!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، روزنامه مارکا نشریه پیشروی چاپ مادرید، اولین رسانه‌ای بود که خبر انتقال رونالدو به باشگاه عربستانی را منتشر کرده بود.

این خبر آن‌قدر غیرقابل باور به نظر می‌رسید که همان ابتدا، سایر منابع دست به تکذیب آن زدند اما مارکا که از زمان حضور رونالدو در مادرید، رابطه نزدیکی با وی دارد، خبر درست را زده بود و پس از آن نیز باوجود تکذیب‌ها، سررشته‌ها را دنبال می‌کرد. حالا آنها در حالی که خبر رسمیت این انتقال، بدل به تیتر یک اغلب روزنامه‌های ورزشی جهان شده است، این خبر را پایین‌تر از خبر بازی رئال مادرید، منتشر کرده و جزئیاتی از آن را به اطلاع مخاطب می‌رسانند.

کریستیانو بازیکن جدید النصر است و به مدت دو و نیم سال به عنوان فوتبالیست و تا سال 2030 سفیر پروژه جاه‌طلبانه عربستان سعودی برای میزبانی جام جهانی، با این باشگاه (کشور) قرارداد امضا کرده است.

پولی که رونالدو دریافت می‌کند، بیش از 200 میلیون یوروست که او را تبدیل به پردرآمدترین فوتبالیست حال حاضر جهان خواهد کرد. توافق کریستیانو رونالدو در نوامبر گذشته و در اواسط جام جهانی، توسط مارکا منتشر شد و باوجود اینکه حتی خود رونالدو در گفتگوی کوتاه با پیرس مورگان، طوری صحبت کرد که انگار توافقی بین او و النصر صورت نگرفته اما توافق طرفین آنقدر محکم بود که حتی به سفر رونالدو به ریاض نیاز نداشت.

کاغذی که بین دو طرف امضا شده بود، رئیس و مدیرورزشی باشگاه عربستانی، موارد موردنظر رونالدو را مکتوب کرده و بعد از سفر به مادرید در چهارشنبه گذشته، این قرارداد به رسمیت رسید.

سفر به مادرید توسط مدیران این باشگاه برای نزدیک‌شدن به ستارگان فوتبال است و ظاهرا عربستان می‌خواهد پس از چین، قطب جدیدی در فوتبال آسیا باشد که ستارگان بین‌المللی را به سوی خود می‌کشاند. بنابر آنچه در خبرها آمده، سرخیو راموس هدف بزرگ بعدی این باشگاه است.

البته انتقال رونالدو به النصر در نتیجه طلاق دردناک او از منچستریونایتد است. زمانی که او پیش از آغاز جام جهانی در گفتگوی بلند و خبرساز با پیرس مورگان، رابطه پرتنش خود با باشگاه انگلیسی را افشا کرد و به جدایی خود، رسمیت داد. رونالدو که در ابتدای فصل گذشته برای نیل به اهداف جدید به منچستر بازگشته بود، رابطه بسیار پرتنش با این باشگاه داشت و پیش از آنکه سوت آغاز جام جهانی بخورد، کار او و باشگاه سابقش به پایان رسید.

دو ماه بعد از اظهارات جنجالی، او مقصد جدید خود را انتخاب کرده و بعد از 20 سال اروپا و فوتبال نخبگان را در عملیات فضایی ترک می‌کند. در حالی که النصر احتمالا آخرین قرارداد وی به عنوان یک فوتبالیست حرفه‌ای خواهد بود.

حالا بحث‌های جدیدی در خواهد گرفت که چرا رونالدو، اروپا را ترک کرده و به دنبال این ماجراجویی است؛ آیا او کم پول درآورده که بخواهد با یک قرارداد جدید اقتصادی، پول بیشتری به جیب بزند؟ به نظر خود او باید پاسخ این سوال را بدهد اما ناظران، این انتقال را یک امر دولتی می‌دانند و البته رونالدو نیز که دستاوردهای فوتبالی‌‍اش به حداقل رسیده، بدش نمی‌آمد که نام خود را به عنوان پردرآمدترین فوتبالیست جهان بر سر زبانها بیاندازد. عنوانی که فعلا در دسترس لیونل مسی نیست، مگر آنکه او نیز در پایان فصل به عنوان مثال به الهلال، رقیب سنتی النصر برود.

سفر هوایی رونالدو به النصر در سن 37 سالگی، چهار فصل و نیم بعد از جدایی وی از رئال مادرید است که در واقع آغاز افول او در جهان فوتبال بود. اوبعد از سه سال حضور در یوونتوس، به قهرمانی اروپا نزدیک نشد و بازگشتی کابوس‌وار به یونایتد داشت. عملکردی به دور از سطح بالای همیشگی و جنجال و نتایج بد تیمی. شکستی که با خروج او از در پشتی به اوج رسید.

رونالدو به باشگاهی می‌رود که بازیهای خود را در ورزشگاه مرسول پارک انجام می‌دهد و رودی گارسیای فرانسوی سرمربی آن است. چهار بازیکن خارجی مشهور النصر، آلوارو گونزالس اسپانیایی، اندرسون تالیسکا، عبدالرزاق حمدالله و اوسپینا دروازه‌بان کلمبیایی هستند.

مهمترین چهره تاریخ النصر، ماجد عبدالله، مهاجم بلندقامتی است که یک فرد اسطوره‌ای در فوتبال آسیا محسوب می‌شود اما این باشگاه از نظر علاقه‌مندان به فوتبال، قدرت اول عربستان نیست و این عنوان در اختیار الهلال است. با این حال النصر دو قهرمانی در سالهای 2020 و 2021 در سوپرجام عربستان سعودی دارد و در حال حاضر نیز در رده دوم جدول لیگ عربستان است.

آنها تیمی پرشور و پرسروصدا هستند که اگرچه قطب اول فوتبال این کشور محسوب نمی‌شوند اما با استخدام رونالدو، جاه‌طلبی خود را برای رسیدن به این عنوان، نشان داده‌اند. پیامی برای سایر شیوخ ثروتمند کشور عربستان که اداره تیمهایی مثل الهلال، الاتحاد، الاهلی و... را برعهده دارند.

جالب است بدانید فوتبال عربستان علی رغم این ولخرجی‌ها، رتبه اول شکایتها و بی تعهدی به قراردادهای مالی را در فوتبال جهان دارد!

در هر صورت، حضور رونالدو در فوتبال عربستان، دوره تازه برای فوتبال باشگاهی این کشور خواهد بود. بازیکنی که به تنهایی می‌تواند نظر هر بیننده‌ای را به لیگ حرفه‌ای و جام پادشاهی عربستان بکشاند.

وجه تاریک این انتقال این است؛ کسی در اروپا تمایلی به استخدام رونالدو نداشت. بعد از یونایتد و پرتغال با این حوشی و این آمادگی بدنی و این سن و سال  شاید او یک عنصر نامطلوب برای مقاصد مورد نظرش برای انتقال تلقی شد و چاره ای نبود جز اینکه به عربستان برود...