جور دی آمات، بازیکن سابق لالیگا و لیگ برتر انگلیس، حالا مشغول وظایفش به عنوان شاهزاده اندونزی است.

شاهزاده اندونزی: روایت عجیب مدافع سابق اسپانیول
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که رقابت‌های جام جهانی 2022 قطر به تازگی به پایان رسیده، رقابت مختص به کشورهای جنوب شرقی آسیا در حال برگزاری است. 

جوردی آمات که پیش از این سابقه بازی در لالیگا و لیگ برتر انگلیس را در کارنامه دارد و در عین حال شاهزاده اندونزی هم به حساب می‌آید به عنوان مدافع اندونزی در این رقابت‌ها حضور دارد. 

او در سال 1992 در ایالت کاتالونیا به دنیا آمد و در بسیاری از باشگاه‌های دسته پایین‌تر اسپانیا به میدان رفت اما نوامبر سال گذشته بود که تصمیم گرفت از ریشه اندونزیایی‌اش استفاده کند و به واسطه مادربزرگش به مقام سلطنتی برسد و برای تیم ملی این کشور نیز به میدان برود. 

او در اولین روز برگزاری مسابقات جنوب شرق آسیا در ترکیب اندونزی به میدان رفت و به پیروزی 1-2 تیمش برابر کامبوج کمک کرد. حالا او نه تنها برای تیم ملی اندونزی به میدان می‌رود، بلکه باید به وظایف سلطنتی‌اش نیز عمل کند. 

جوردی در این باره به مارکا گفت:« من در رده‌های پایین‌تر برای تیم ملی اسپانیا بازی کرده بودم اما همیشه دوست داشتم به خاطر مادربزرگم در تیم ملی اندونزی به میدان بروم. سال گذشته زمانی که در یوپن بودم، این روند را آغاز کردم و مذاکرات به خوبی پیش رفت.»

او به واسطه مادربزرگش که صددرصد اندونزیایی بود درخواست تابعیت داد و چون او شاهدخت این کشور به حساب می‌آمد، حالا این بازیکن نیز موفق به کسب مقام شاهزاده شده است، اتفاقی که بیشتر به داستان شباهت دارد. 

این بازیکن در طول دوران حضورش در لالیگا توانست در 17 سالگی برای اولین بار در ترکیب اسپانیول به میدان برود و به صورت قرضی در رایو وایه‌کانو هم بازی کرد و سپس با سه میلیون یورو به سوانسی رفت تا 72 بازی نیز در این تیم انجام داده باشد.