روبرتو تو رس، کاپیتان تیم اوساسونا امروز در آخرین کنفرانس مطبوعاتی ش، کدهایی داد که ثابت می‌کند او آماده سفر به ایران برای پوشیدن پیراهن سرخ است.

ستاره‌ی نیم فصل دوم لیگ از دور دست می‌آید!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش “ورزش سه” روبرتو تورس، بازیکن اسپانیایی اوساسونا که شب گذشته و پس از جدال با سوسیداد از این باشگاه خداحافظی کرد، یکی از اهداف بزرگ و شاید کم نظیر برای حضور در فوتبال ایران باشد که مورد توجه باشگاه فولاد خوزستان قرار گرفته است.

روبرتو تورس در تمام ۱۸ سال فعالیت حرفه‌‌ای خود تا به اینجا، تنها در اوساسونا بازی کرده است. او ۴۸۵ بازی با پیراهن این تیم در رقابت‌های مختلف انجام داده که حاصلش ۸۳ گل و ۶۰ پاس گل است. البته تورس بازیکن خشنی به شمار می‌رود. یک عدد به گل‌های آن اضافه کنید؛ این مهاجم در کل دوران بازی‌اش ۸۴ کارت زرد به نامش ثبت شده.

با این حال تورس، بعد از ظهر امروز به مناسبت خداحافظی‌اش از اوساسونا کنفرانسی مطبوعاتی پشت سر گذاشته است.

در ابتدای این مراسم که توسط باشگاه اوساسونا ترتیب داده شده بود، بهترین عکس‌های ثبت شده از لحظه خداحافظی و زمانی که هم‌تیمی‌های تورس او را روی دست بالا و پایین می‌انداختند به حضار نشان داده و سپس او با خانواده‌اش وارد سالن شد.

تورس صحبت خود‌ را اینگونه آغاز و از اوساسونا خداحافظی کرد: من این سه روز اخیر را برای همیشه پیش خودم نگه می‌‌دارم. فوق‌العاده سپاسگزار هستم؛ شاید تا آخر عمرم نتوانم این مدت را جبران کنم.

او‌ در ا‌دامه گفت: چند ماه گذشته برای من خیلی سخت بود. در طول هفته دوران خوبی داشتم اما پایان هفته برای من بد بود (اشاره به نیمکت نشینی در بازی‌های اوساسونا). من تا آنجایی که ممکن بود، سعی کردم خوب باشم و هر چه از دستم برمی‌آمد انجام دادم.

تورس در ادامه خبر مهمی داد و گفت: من امروز سوار هواپیما می‌شوم و‌ به مادرید می‌روم و بعد هم از آنجا به نقطه‌ای دور دست؛ شاید قبلا شما در مورد آنجایی که می‌روم خوانده‌اید یا شنیده‌اید. من می‌روم؛ تنها و بدون اینکه زبان آن‌ها را بدانم اما می‌خواهم این تجربه جدید را در زندگی‌ام داشته باشم.

این مهاجم در خصوص خداحافظی‌اش از اوساسونا گفت: تصمیم ساده‌ای نبود، اوساسونا زندگی من است اما فکر کردم زمان آن رسیده که شرایط را تغییر دهم و دوست داشتم جایی بروم که بتوانم بازی کنم.

تورس ادامه داد: حالا هدفی جز لذت بردن ندارم. من در تجربه جدید لحظات زیادی تنها خواهم بود و این به من اجازه می‌دهد خودم را بشناسم. از حالا شوق دیدار با هم‌تیمی‌های جدیدم را دارم و می‌خواهم کنار آن‌ها بازی کنم.

سپس او درباره احساسش به اوساسونا گفت: این خداحافظی برای من دشوار بود و سختی زیادی داشت. آنچه نزد من است قابل تغییر نیست و احساس من به اوساسونا عوض نمی‌شود. من می‌خواهم بازی کنم اما اگر یک روزی بنا بر بازگشت به اوساسونا باشد برای من اتفاق بسیار زیبایی خواهد بود.

تورس در واکنش به خداحافظی‌اش از دنیای فوتبال گفت: نه. قصد بازنشستگی ندارم. الان نسل جدید آمده‌اند و کار را از ما تحویل می‌گیرند اما من قصد کنار کشیدن ندارم و با آرامش کارم را پیش می‌برم.

بازیکن سابق اوساسونا در پایان گفت: من دوست دارم که وقتی ماه ژوئن (خرداد ماه) به اینجا برگشتم قهرمانی یا جواز حضور در لیگ اروپایی یا هر دو را با هم جشن بگیریم.

سپس با تشویق حضار و خبرنگاران حاضر در سالن، کنفرانس مطبوعاتی روبرتو تورس به پایان رسید.

او در حالی از سفر به نقطه‌ای دور دست در کنفرانس خود صحبت کرد که سایت معتبر ترنسفر مارکت، احتمال انتقال تورس به باشگاه فولاد خوزستان را بالای ۹۳ درصد می‌داند. بازیکنی که حالا روی او برچسب ۲ میلیون یورویی خورده است و احتمالا باید این بازیکن سرشناس اسپانیایی را شاگرد جدید جواد نکونام بدانیم.