آنتونیو کونته، سرمربی تاتنهام، معتقد است که قرار دادن تیمش بین مدعیان لیگ برتر انگلیس دیوانگی است.

کونته: با این بازیکنان نباید انتظار قهرمانی داشت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، شکست تاتنهام برابر استون ویلا در چارچوب رقابت های این هفته لیگ برتر انگلیس باعث شد که انتقادات بسیاری از عملکرد این تیم و کونته مطرح شود. 

آنها با این شکست از جایگاه چهارم پایین رفتند و منچستریونایتد حالا با دو امتیاز بیشتر و یک امتیاز کمتر بالاتر از این تیم قرار گرفته است و اختلاف امتیاز تاتنهام با آرسنال صدرنشین نیز به 13 امتیاز رسید. 

کونته در گفتگو با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره از دست رفتن شانس قهرمانی تیمش اظهار داشت:«من به خوبی به یاد دارم که در تابستان مردم از ما به عنوان مدعی یاد می‌کردند و این از نظر من دیوانگی بود. برای این که مدعی باشید و بخواهید برای قهرمانی بجنگید به پایه و اساسی بسیار محکم نیاز دارید.»

این مربی ایتالیایی با اشاره به بازیکنانی که در اختیار دارد گفت:«برای قهرمانی نیاز به 14 یا 15 بازیکن قدرتمند با کیفیت بالا و بازیکنان جوان آماده پیشرفت است. هر فصل باید دو بازیکن بهتر هم اضافه کنید و بین 40 تا 70 میلیون پوند سرمایه‌گذاری کنید تا بتوانید به سطح قهرمانی برسید، نه با شرایط فعلی.»

او با انتقاد از انتظارات بالا از تاتنهام اضافه کرد:«مردم فکر می‌کنند که شما می‌آیید و قهرمان می‌شوید. این برای تیمی است که در گذشته عادت به قهرمانی داشته است، اما اگر اینطور نیست، یعنی باید این موقعیت را خلق کنید و برای این کار نیاز به زمان و صبوری دارید. من هواداران را درک می‌کنم اما واقعیت همین است.»