وزیر خارجه جدید رژیم صهیونیستی ادعا کرد که این رژیم توانمندی نظامی مستقل خود را توسعه خواهد داد تا با هر گونه سناریوی احتمالی از سوی جمهوری اسلامی ایران مقابله کند.

ادعای تل‌آویو: جبهه بین‌المللی علیه برنامه هسته‌ای ایران تشکیل خواهیم داد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

وزیر خارجه جدید رژیم صهیونیستی ادعا کرد که این رژیم توانمندی نظامی مستقل خود را توسعه خواهد داد تا با هر گونه سناریوی احتمالی از سوی جمهوری اسلامی ایران مقابله کند.

ایلی کوهن وزیر خارجه جدید رژیم موقت صهیونیستی بعد از ظهر امروز دوشنبه ادعاهای جدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد.

شبکه خبری العربیه به نقل از کوهن گزارش داد، رژیم صهیونیستی، توانمندی نظامی مستقل خود را توسعه خواهد داد تا با هر گونه سناریوی احتمالی از سوی جمهوری اسلامی ایران مقابله کند.

وی با بیان اینکه ایران موشکهای دوربُرد خود را ارتقا می‌دهد، مدعی شد که رژیم صهیونیستی جبهه بین‌المللی تشکیل خواهد داد تا آنچه آن را طرح هسته‌ای نظامی ایران می‌نامد، شکست دهد.

این وزیر صهیونیست همچنین خبر داد که قصد دارد در نشستی شرکت کند که مارس آینده برگزار خواهد شد و در آن کشورهای عربی حضور دارند که روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کرده‌اند. کوهن در این نشست، با وزرای خارجه این کشورها دیدار خواهد کرد.

کوهن در پایان گفت که قرار است این نشست به میزبانی مغرب برگزار شود. این در حالی است که وی هیچ اشاره‌ای به نام کشورهایی که قرار است در این نشست شرکت کنند، نکرده است.

در همین ارتباط، ژنرال تامیر هایمن، رئیس سابق شعبه اطلاعات نظامی ارتش رژیم موقت صهیونیستی به کابینه جدید این رژیم به ریاست بنیامین نتانیاهو هشدار داد که راهبرد کنونی علیه جمهوری اسلامی ایران، راه به جایی نخواهد برد.

هایمن اذعان کرد که راهبرد رژیم صهیونیستی علیه ایران که مبتنی بر تحریمهای سخت اقتصادی و ایجاد طرح بازدارندگی نظامی آمریکاست، شکست خورده است.

وی در ادامه با طرح ادعاهای بی‌‌اساس علیه ایران گفت: اگر ایران به بمب اتمی دست پیدا می‌کند، ما برای نخستین بار، در وضعیتی قرار خواهیم گرفت که تهدید موجودیتی علیه اسرائیل وجود دارد. سیاستمداران اسرائیل باید خطر تهدید هسته‌ای ایران را درک کنند». ادعاهای این مقام سابق رژیم صهیونیستی در حالی مطرح شد که تهران بارها تأکید کرده است که ساخت بمب در دکترین سیاسی آن هیچ جایی ندارد.

این ژنرال صهیونیست اذعان کرد: سیاست تحریمها که پس از خروج آمریکا از برجام صورت گرفت، باعث انزوای سیاسی و اقتصادی آن (ایران) نشد و این انزوا واقعی نبود؛ زیرا از حمایت اقتصادی روسیه و چین برخوردار است. آنان (مسئولان ایران) خود را از نظر اقتصادی منزوی نمی‌دانند».

هایمن خاطر  نشان کرد: هر کس سند راهبردی امنیت ملی اخیر آمریکا را مطالعه کند، می‌فهمد که آمریکاییها قصد ندارد برای سرنگونی نظام [ایران] از قدرت نظامی استفاده کنند و علنا این را نوشته‌اند. این مسئله، مخفی نیست. راهبر کنونی [آمریکا] مبتنی بر تحریم و بازدارندگی است که این راهبرد از بین رفته است و دیگر وجود ندارد.

وی با بیان اینکه آمریکا سال گذشته باید به برجام باز می‌گشت تا آرامش کمی حکمفرما می‌شد، تصریح کرد، این مسئله بر خلاف مواضع سه نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سالهای اخیر است و ایران تا سال ۲۰۳۰ که زمان پایان اجرای برجام است، به توافق اصلی پایبند باقی خواهد ماند.