فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: سردار سلیمانی معتقد بود ما ۸۵ میلیون جمعیت هستیم که همه در دایره نظامند و اگر در این بین افرادی هستند که شاید مشکلاتی داشته باشند و به برخی تکالیف درست عمل نکنند، نباید آنان را سریع از دایره انقلاب کنار گذاشت.

حاجی‌زاده: شهید سلیمانی تمام ملت را در دایره نظام می‌دید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: سردار سلیمانی معتقد بود ما ۸۵ میلیون جمعیت هستیم که همه در دایره نظامند و اگر در این بین افرادی هستند که شاید مشکلاتی داشته باشند و به برخی تکالیف درست عمل نکنند، نباید آنان را سریع از دایره انقلاب کنار گذاشت.

سردار امیرعلی حاجی‌زاده با حضور در برنامه «ملک سلیمان» ویژه سومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی با بیان اینکه آشنایی ما با شهید حاج قاسم سلیمانی به سال‌های ابتدایی دفاع مقدس باز می‌گردد، اظهار کرد: البته جوانان آن‌موقع هم دنبال چهره‌ها و سلبریتی‌های آن‌دوران بودند و سلبریتی‌های ما فرماندهان لشکرها و تیپ‌ها بودند. ما با نام افرادی مانند شهیدان سلیمانی، همت، طهرانی‌مقدم، باکری، خرازی و بسیاری از دیگر آشنا بودیم و با نام‌شان زندگی می‌کردیم.

وی افزود: ما با ایشان آشنا بودیم و شاید آن‌زمان ایشان ما را نمی‌شناخت و عمده همکاری ما بعد از جنگ عمدتا شروع شد، و وقتی ایشان فرمانده نیروی قدس منصوب شدند و به‌مرور ارتباطات گسترده‌تر و دوستی‌ها بیشتر شد.

حاجی‌زاده یادآور شد: سال پایانی که ختم به شهادت ایشان شد، هم‌زمان با کار ما در نیروی هوافضا بود و ارتباطات‌مان روزانه و دائمی بود و به اوج خود رسید.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه سردار سلیمانی از جمله افراد نادری بود که بعد از دوران جنگ، جنگ برایش تمام نشد، تصریح کرد: شاید جنگ برای بسیاری از رزمندگان و فرماندهان تمام شد اما او ۴۰ سال جنگید و کاملاً به خاطر همین خصوصیت با بقیه متفاوت است.

حاجی‌زاده ادامه داد: خصوصیات ایشان از تعالیم اسلامی گرفته شده بود و نگاهش به جهاد و اعتقاد توأم با اخلاص در کنار ایثار و خصلت‌های دیگرش او را به‌جایی رسانده بود که به ویژه در حوزه ولایتمداری، با اعتقادی که داشت در حوزه مأموریت نیروی قدس، استقامت و ایستادگی می‌کرد.

وی یادآور شد: کار ایشان در آن‌دوره سخت بود و شرایط را نسبت به جنگ متفاوت بود؛ در دوران جنگ همه یک حس داشتیم که صدام آمده و شهرهای ما را گرفته و همه پای‌کار بودند. وقتی ایشان از سوریه و مناطق مختلف می‌آمد و در جلسات صحبت می‌کرد انگار با فرکانس دیگری صحبت می‌کرد و گویی کسی متوجه حرف‌هایش نمی‌شد یعنی آنانی که باید پشتیبانی و حمایت می‌کردند و این کار را برای ایشان سخت می‌کرد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه تاکید کرد: ایستادگی و استقامت و صبر ایشان برای همراه‌کردن مسئولان چهره متفاوتی از ایشان می‌ساخت. همین تحمل سختی‌ها از حاج قاسم، «حاج قاسم» ساخت.

حاجی‌زاده با اشاره به تأکید شهید سلیمانی بر حفظ وحدت ملی تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی تفسیر عملی و مصداقی «أَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ» در برابر دشمنان و «رُحَماءُ بَینَهُم» بین خودی‌ها بود. او در داخل خانواده‌ کشور معتقد بود ما ۸۵ میلیون جمعیت هستیم که همه در دایره نظام هستند. در این بین افرادی هستند که شاید مشکلاتی داشته باشند و به برخی تکالیف درست عمل نکنند، ولی او معتقد بود نباید آنان را سریع از دایره انقلاب کنار گذاشت. او این را یاد گرفته بود و به این عمل می‌کرد. شهید سلیمانی می‌گفت اگر یک ناهنجاری و یا مشکلی وجود دارد، باید آن را داخل خانواده حل کرد.

ادامه دارد...