«فیصل مقداد» وزیر امور خارجه سوریه و حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به صورت تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو و رایزنی کردند.

قدردانی روسیه از ایران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

دو طرف در جریان این تماس تلفنی روابط دوجانبه راهبردی بین دو کشور و هماهنگی بالایی که بین آنها در سطوح مختلف وجود دارد را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

دو وزیر، تحولات منطقه و جهان را بررسی کردند و در مورد تعدادی از موضوعات مورد علاقه مشترک تبادل نظر کردند.

وزیران امور خارجه دو کشور ایران و سوریه از توسعه مستمر روابط دوجانبه بین دو کشور و هماهنگی بالای بین آنها در همه زمینه‌ها ابراز خرسندی کردند.

امیر عبداللهیان و فیصل المقداد مجددا بر حمایت کشورهای خود از مبارزه عادلانه مردم فلسطین در دفاع از مقدسات و حقوق تاریخی خود تاکید کردند و جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در سرتاسر سرزمین‌های اشغالی را به شدت محکوم کردند.

فیصل المقداد همچنین از نقش مهم ایران در حمایت از پایداری مردم سوریه و کمک به سوریه از طریق نقش موثر آن در سطوح مختلف به ویژه در نشست‌های آستانه که دستاوردهایی در میدان به دست آورد، قدردانی کرد.

امیر عبداللهیان نیز در این تماس با اشاره به حمایت ایران از حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی سوریه، بر تداوم هماهنگی و رایزنی دو کشور در موضوعات و پرونده‌های مختلف، بر اهمیت حفظ توسعه مستمر روابط دوجانبه و تبادل نظر بین مقامات ذیربط دو کشور در خصوص تحولات و رویدادهای مختلف در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تاکید کرد.

منبع: ایسنا