مسعود مرادی می‌گوید ورود تکنولوژی داور ویدیویی خواسته همه داوران ایرانی است.

مسعود مرادی: اشتباهات داوران را قبول دارم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، مسعود مرادی داور بازنشسته فوتبال ایران که این روزها به عنوان ناظر در لیگ برتر کار می‌کند، در گفتگویی با خبرنگاران پیرامون نشست نیم فصل داوران در این خصوص گفت: این جلسه دانش افزایی نیست چون داوران بر قوانین اشراف دارند. من فکر می‌کنم این کلاس، کلاس مرور عملکرد و اشتباه داوران در نیم فصل است و فکر می‌کنم ما و کمیته داوران نمی‌توانیم بگوییم اشتباهی در عملکرد داوران نیست و فقط می‌توانیم راهکار و توصیه پیدا کنیم که نیم فصل دوم شاهد این اشتباهات نباشیم. مطمئنا اشتباهات به صفر نخواهد رسید اما سعی می‌کنیم کاهش پیدا کند.

مرادی در مورد ورود وی ای آر به ایران اظهار داشت: این تکنولوژی نه تنها خواسته باشگاه‌ها بلکه خواسته داوران نیز هست. اما بپذیریم روندش باید طی شود. این که الان در چه مرحله وجود دارد، یک بحث است اما بحث دیگر آموزش افرادی است که باید در اتاق وی ای آر حضور داشته باشند. حضور آقای افشاریان در هیئت رئیسه و آقای ممبینی در پست دبیرکلی، اتفاق امیدوارکننده است برای ورود وی ای آر.

او درباره قضاوت داوران عنوان کرد: به هر حال فراز و نشیب داشته و شاید یکی از عواملش، تعداد زیاد داوران است و می‌تواند بهتر از این باشد.

این داور بازنشسته درباره محل برگزاری جلسه باتوجه به سرمای تهران گفت: بنده به عنوان مدرس کلاس، اصلا در این باره نمی‌توانم اظهارنظر کنم. اسکان داوران در هتل المپیک اتفاق خوبی است اما من در این مقام نیستم که در این باره اظهارنظر کنم.

مسعود مرادی در مورد استفاده از هدست توسط داوران توضیح داد: من موافق استفاده از هدست نیستم چون استاندارد کار این است که از سیستم رادیویی استفاده شود. اما تا زمانی که وی ای آر نیاید، این ارتباط به هر شکل می‌تواند کمک کند.

وی راجع به قضاوت بازی استقلال تراکتور عنوان کرد: باتوجه به اینکه من هفته پیش هم ناظر بازی استقلال و تراکتور بودم، در این مورد نظر نمی‌دهم اما مطمئن باشید در این جلسات در این خصوص بحث خواهیم کرد. مطمئن باشید بدون جانبداری این را بررسی خواهیم کرد؛ به هر حال این بازی بسیار دشوار بوده اما اجازه بدهید در این باره کمیته داوران نظر بدهد.

مرادی درباره اشتباهات داوران گفت: ما در دانستن قوانین مشکل نداریم. مشکل در هماهنگی و همکاری بین داوران در یک بازی است. در شروع فصل یک مدرس اسپانیایی آمد و این نیم فصل از بنده حقیر دعوت کردند و مطمئن باشید با شناختی که از توانمندی داوران دارم، نقاط ضعف آنها را خیلی خوب می‌دانم، سعی می‌کنم تجارب خودم و قوانین ای اف سی را به آنها انتقال دهم. امیدوارم در نیم فصل دوم آنها اشتباه کمتری داشته باشند و خستگی از تن ما در شود.