لوئیز فیلیپه اسکولاری، مربی سابق برزیل، معتقد است لوئیس انریکه برای هدایت سلسائو صلاحیت لازم را ندارد.

انریکه صلاحیت مربیگری تیم ملی برزیل را ندارد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، در هفته‌های گذشته شایعاتی درباره احتمال منصوب شدن لوئیس انریکه به عنوان سرمربی تیم ملی برزیل مطرح شده بود ولی این گزارش‌ها در حد شایعه باقی ماند و گمانه‌زنی‌هایی هم درباره شانس انریکه برای هدایت تیم ملی پرتغال و بعضی تیم‌های ملی دیگر مطرح بود.

ولی دیروز رسانه برزیلی UOL Esporte اعلام کرد مذاکراتی جدی بین فدراسیون فوتبال این کشور و انریکه در حال انجام است. این رسانه می‌گوید مذاکرات به مراحل پیشرفته رسیده و قرار است ادنالدو رودریگز، رئیس فدراسیون این کشور، هفته آینده به اروپا سفر کرده و انتخاب انریکه را قطعی کند.

این خبر باعث تعجب لوئیز فیلیپه اسکولاری شده است. او که در سال 2002 برزیل را قهرمان جهان کرد، می گوید که انریکه نباید مربی سلسائو شود: «انریکه به عنوان مربی چه دستاوردی داشته است؟ برای هدایت برزیل باید کارنامه درخشانی در مربیگری داشته باشید. انریکه مربی بسیار خوبی است ولی تقریبا همه جا ناکام مانده است. از نظر من مورینیو صلاحیت بسیار بیشتری برای مربیگری برزیل دارد چون تقریبا در همه جا قهرمان شده است. نمی فهمم چرا انریکه باید نامزد مربیگری برزیل باشد؟»

لازم به ذکر است که انریکه در رده باشگاهی سابقه هدایت رم، سلتا و بارسلونا را دارد. او با بارسا در فصل 15-2014 فاتح سه گانه شد ولی در سال 2017 پس از ناکامی در لالیگا و لیگ قهرمانان از هدایت بارسا کنار رفت. انریکه از سال 2018 مربی اسپانیا بود و با این تیم به نیمه نهایی یورو 2020 رسید و در لیگ ملت های اروپا 2021 نیز نایب قهرمان شد. او با لاروخا در جام جهانی 2022 نتوانست از یک هشتم نهایی بالاتر برود و پشت سد مراکش ماند.