رضا مهدوی چهره بی حاشیه داوری ایران، مرد شماره یک بازی‌های جنجالی اخیر لیگ برتر بوده است.

مرد آرام، داور همیشگی بازی‌های جنجالی ایران!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، روز گذشته دیدار تیم‌های هوادار و آلومینیوم اراک در ورزشگاه دستگردی و در حالی برگزار شد که شاید کمتر کسی انتظار داشت که این بازی جنجالی شود. اما یک صحنه مشکوک در محوطه جریمه آلومینیوم و اعلام پنالتی به سود هوادار باعث شد تا اعتراض شدید آلومینیومی‌ها این بازی را جنجالی کند.

این اعتراضات در بین دو نیمه دامن سرمربی آلومینیوم اراک را گرفت. مهدی رحمتی که قصد داشت با موبایل این صحنه را به داور نشان دهد، پس از این اعتراض شدید با کارت قرمز مهدوی روبرو شد. داور اعتقاد داشت که سرمربی نباید وارد زمین چمن شود و به همین دلیل از کنار خط اخراج شده است.

قضاوت مهدوی 40‌ ساله در حالی جنجالی شد که او در صحنه پنالتی اعتقاد داشت برخورد بین دو بازیکن از پایین تنه و روی خط رخ داده و این در حالی بود که آلومینیومی‌ها تصور می‌کردند این داور برخورد بالاتنه را پنالتی گرفته است.

نکته جالب در مورد سیدرضا مهدوی این است که او یک چهره آرام و بی حاشیه در فوتبال ایران است در دو فصل اخیر درگیر دیدارهای جنجالی ناخواسته شده است که البته دو مورد قبلی به قضاوت بازی‌های پرسپولیس برمی‌گردد؛ جایی که قرمزها در تبریز مقابل تراکتور ایستادند و سپس هم به مصاف نفت مسجدسلیمان رفتند.

فصل گذشته بازی پرسپولیس و تراکتور در حضور هواداران پرتعداد تبریزی و در شرایطی برگزار شد که در اواسط بازی پرتاب سنگ و اشیا به زمین بازی باعث شد تا مهدوی بازی را متوقف کند. او دقایقی بعد بازی را از سر گرفت اما در ادامه توپ را برداشت و به رختکن رفت تا دیدار پرسپولیس - تراکتور ناتمام باقی بماند.

جلسه مشترک برای تعطیلی بازی / داوران - شجاعی مسئول برگزاری - ناظر بازی - ساغلام - پیروانی - کاظم محمودی

در ادامه باشگاه تراکتور مدعی شد که شرایط برای شروع بازی مهیا بود و داور هم قصد داشت بازی را ادامه دهد اما مسئولان پرسپولیس اجازه ندادند. البته این ادعای تراکتور کاملا در تناقض با گزارش داوری داشت و در نهایت گزارش مهدوی نشان داد که ورزشگاه یادگار شرایط برگزاری را نداشته و کمیته انضباطی هم حکم به نتیجه 3-0 داد.

این فصل نیز او قضاوت بازی نفت مسجدسلیمان و پرسپولیس را برعهده داشت که در حضور هواداران به انجام رسید. در ابتدای این بازی مسئولان پرسپولیس به چمن ورزشگاه ایراد داشتند که این موضوع جنجالی را بین داور و مسئولان نفت مسجدسلیمان به وجود آورد اما جنجال بزرگتر پیش رو بود.

این داور باتجربه که نتوانسته بود با کمک‌های خود به این بازی برود و کمک داوران دیگری را در تیم خود می‌دید، با اشتباهات آنها به شدت مورد اعتراض قرار گرفت و این بار هم تماشاگران تیم میزبان او را مورد توهین قرار دادند و در نهایت کار تا جایی پیش رفت که مسئولان نفت مسجدسلیمان او را متهم کردند که از افشین پیروانی سرپرست پرسپولیس توصیه گرفته است.

البته ویدیوهای منتشره از تونل ورزشگاه نشان داد که این موضوع درست نبوده اما به هر حال مهدوی در متن یک جنجال دیگر قرار گرفت.

او که احتمالا تا چهار فصل دیگر هم در لیگ برتر حضور خواهد داشت، در این سال‌ها کمتر پیش آمده که درگیر ماجرا و حواشی خاصی شود اما سه بازی در فصول اخیر او را تبدیل به داور همیشگی بازی‌های جنجالی لیگ ایران کرده است؛ هرچند که شاید اشتباه چندانی را هم مرتکب نشده باشد.