خطای پنالتی سیاوش یزدانی روی شهریار مغانلو، بحث بر انگیز ترین اتفاق این هفته لیگ برتر ایران است.

شما بگویید: این خیانت است یا خطا (نظرسنجی)
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ورزش سه، ۴۸ ساعت پس از این مسابقه پر تب و تاب که در نهایت با گل دیرهنگام به سود سپاهان به پایان رسید، ریکاردو ساپینتو تصمیم خود را برای کنار گذاشتن سیاوش یزدانی، مدافع و کاپیتان استقلال در این مسابقه، علنی کرد.

این‌ تصمیم در شرایطی است که یزدانی بعد از ماجراهای مربوط به خدمت سربازی در فصل گذشته، تازه به جمع استقلالی‌ها بازگشته بود و با وجود مصدومیتی که از ناحیه کمر داشت، به دلیل غیبت دو مهره کلیدی استقلال در خط دفاعی (مرادمند و غلامی)، در پنج مسابقه فیکس بازی کرد.

یزدانی بازی به بازی تقریبا آمادگی بیشتری از خود نشان داد و در بازی سپاهان هم به جز اشتباه دقیقه آخری و پنالتی جنجالی‌اش، جزو بازیکنان خوب میدان بود و جدالی مفصل و لحظه به لحظه با شهریار مغانلو، مهاجم گردن کلفت سپاهان، داشت. او که مقابل تیم سابقش بازی می‌کرد، انگیزه زیادی برای متوقف کردن مهاجمان سپاهان داشت و در این کار، تا ثانیه‌های آخر بازی موفق بود اما یک تصمیم اشتباه و هدف قرار دادن پای مغانلو که شرایط مطلوبی هم برای به خطر انداختن دروازه استقلال نداشت، باعث شد داور در سوت خود بدمد و علیه استقلال پنالتی اعلام کند.

بعد از این تصمیم داور، یزدانی با محمد کریمی، هم‌تیمی‌ سابقش در سپاهان، به صحبت مشغول شد و خنده‌های عصبی وی و احتمالا بگو مگو با او، باعث شد تا بخشی از صفحات هواداری کاپیتان استقلال را به خنده بعد از اشتباه متهم کنند. در حالی که او به هم‌تیمی‌هایش گفته است در این لحظه اگر هم می‌خندید، بابت اشتباه خودش بود و به قول معروف خنده عصبی انجام می‌داده است.

در نهایت اما ریکاردو ساپینتو، سرمربی پرتغالی، تصمیم به خارج کردن سیاوش یزدانی از تیم خود گرفته و نمی‌خواهد که دیگر با این بازیکن در ترکیب استقلال ادامه بدهد. آن هم در شرایطی که خود یزدانی به هیچ وجه قصد ندارد جمع استقلالی‌ها را ترک کند و باید دید تا پایان فصل نقل و انتقالات چه اتفاقی در این مسیر رخ خواهد داد.

نکته مهم ماجرا اما در جایی است که ساپینتو به بازیکنش تهمت خیانت زده و به او اعلام کرده که به این دلیل جایی در استقلال ندارد؛ مسئله‌ای که فراتر از یک بحث ورزشی و یک موضوع اخلاقی و یک بحث ریشه‌دار و جنجالی در فوتبال ایران است.

در مورد سیاوش یزدانی، این مسئله گاها به یک مصاحبه جنجالی از سوی او و مسائلش با محمود فکری در زمان سرمربیگری کاپیتان استقلال برمی‌گردد و این دستمایه‌ای برای حمله مجدد به یزدانی شده است. البته این مسئله در استقلال سابقه طولانی‌تر دارد و ناصر حجازی، سرمربی فقید آبی‌ها هم بعد از شکست معروفش مقابل ساپیا، برخی از بازیکنان را به دست به یکی برای اخراجش متهم کرده بود؛ موضوعی که هرگز اثبات نشد و از سوی بازیکنان به شدت تکذیب شده بود.

اینکه یک مربی در این دوره از فوتبال، بازیکنش را به خیانت و ایستادن در جبهه مقابل متهم کند، موضوعی قابل بررسی در فوتبال ایران است‌؛ به خصوص که آن مربی خارجی باشد. البته رویکرد مربیان با یکدیگر متفاوت است و در فوتبال جهان نیز افرادی مثل ژوزه مورینیو گاها چنین رفتاری با بازیکنان دارند.

حالا شما می‌توانید به داوری در این‌باره بنشینید. عکس‌ها و تصاویر واضح هم در این موضوع به شما کمک می‌کند. آیا خطای سیاوش یزدانی یک اشتباه طبیعی در فوتبال است یا شامل اتهام سنگین خیانت می‌شود؟ آیا خود سرمربی استقلال هم به این موضوع اعتقادی ندارد و این صحنه را بهانه کرده یا واقعا پای چیز دیگری در میان است؟ نظرات خود را برای ما کامنت کنید.