حقوق بازنشستگان | واریز حقوق بازنشستگان

فوری/واریزی فوق العاده با حقوق بازنشستگان در این ماه | خبر خوش برای حقوق بازنشستگان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی از مهم‌ترین راهبردهای دولت سیزدهم، تأمین درمان رایگان برای مردم است و در این مسیر در حال بسترسازی برای تثبیت آن در کل مجموعه‌های درمانی هستیم.

فوری/واریزی فوق العاده با حقوق بازنشستگان در این ماه | خبر خوش برای حقوق بازنشستگان
کدخبر : 13757
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 میانگین حقوق بازنشستگان  برای سال آینده چقدر شد؟طبق پیش بینی ها حقوق بازنشستگان برای سال 1402 ، با افزایش 20 درصدی همراه است. بازنشستگان جدیدا خواستار رسیدگی بشتر به مسئله افزایش حقوق در لایحه بودجه هستند و برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در چند ماه اخیر دست به اعتراض های متعددی زده اند.حال با افزایش حقوق بحث دریافت مالیات از حقوق بازنشستگان بر سر زبان ها افتاده است.در ادامه آخرین خبر از حقوق بازنشستگان را میخوانید.

حقوق بازنشستگان

«سیدصولت مرتضوی» در دیدار اعضای فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، مهم‌ترین دغدغه دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را اجرای عدالت دانست و اظهار داشت: باید تأمین و توزیع منابع عادلانه انجام شود؛ در تأمین منابع تلاش‌های بسیاری صورت گرفت به طوری که امروز بدهی تأمین اجتماعی به بانک مرکزی به صفر رسیده است.

مرتضوی با اشاره به طلب ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی سازمان تأمین اجتماعی از دولت، گفت: راه‌های گوناگونی را رفته‌ایم تا این موضوع حل و فصل شود و مطالبات تأمین اجتماعی و صندوق‌های بازنشستگی از دولت تعیین تکلیف شود.

وی، با اشاره به اینکه ۷۳ تا ۹۳ درصد منابع صندوق اجتماعی توسط دولت تأمین می‌شود، گفت: در بدو ورود به این وزارتخانه، صندوق بازنشستگان کشوری با مشکلات عدیده‌ای مواجه بود که با عنایت رئیس‌جمهور این مشکلات رفع شده‌اند و امیدواریم به نقطه‌ای برسیم که دست ما از جیب دولت کوتاه شود.

وی با بیان اینکه زیان‌ده بودن برخی شرکت‌های دولتی چالشی بزرگ است، گفت: بنگاه‌داری دولتی پاسخگو نیست و باید به سمت‌وسوی بخش تعاون رفت یا مشارکت بخش خصوصی را تقویت کنیم.

«علی بابایی‌کارنامی» رئیس فراکسیون کارگری مجلس نیز در این نشست گفت: این فراکسیون با ۱۸۰ عضو یکی از بزرگ‌ترین فراکسیون‌های مجلس است که جملگی دغدغه نیروی کار، تولید و اشتغال دارند.

وی صیانت از صندوق تأمین اجتماعی و تقویت بخش درمان کارگران و بازنشستگان را دغدغه‌های جدی فراکسیون کارگری مجلس عنوان کرد و با قدردانی از اقدام دولت در افزایش مناسب حقوق کارگران و بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال جاری گفت: در بحث دستمزد این عزیزان همچنان عقب‌ماندگی‌هایی وجود دارد که باید جبران شود.

نماینده ساری و میاندرود در خانه ملت یکی از وظایف مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را توسعه و تقویت تشکل‌های کارگری و کارفرمایی عنوان کرد و با انتقاد از بلاتکلیفی ۳۰۰ هزار نفر از کارگران ساختمانی در زمینه بیمه تأمین اجتماعی، گفت: بیمه این کارگران در گذشته به هر دلیلی متوقف شده و مسئولان تأمین اجتماعی عنوان می‌کنند که منابع با مصارف همخوانی ندارد تا بیمه این کارگران منعقد شود.

حقوق بازنشستگان

رحمت الله پورموسی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر لزوم ترمیم حقوق و دستمزد کارگران و بازنشستگان اظهار کرد:جامعه کارگری خواهان مهار تورم و تثبیت قیمت‌هاست، هر چند که دولت برای کنترل تورم و ثبات قیمت‌ها در بازار تلاش می‌کند اما در این شرایط قدرت معیشت کارگران و بازنشستگان و حتی کارمندان باید حفظ شود.

وی افزود: با توجه به افزایش هزینه‌ها و لزوم حفظ قدرت خرید، دولت ترمیم حقوق کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشگری را در دستور کار قرار داد و مجلس نیز آن را تصویب کرد.

این فعال حوزه کار با اشاره به هزینه‌های سبد معیشت کارگران، گفت: این هزینه‌ها شامل هزینه‌های مسکن، بهداشت و درمان، خوراک و مواد غذایی و... است که اگر تورم هر کدام محاسبه شود، می‌بینیم که حقوق و دریافتی کارگران کفاف هزینه‌های زندگی و سبد معیشت آنها را نمی‌دهد، لذا باید تلاش کنیم که تورم در بخش‌های مختلف اقتصاد و جامعه کنترل شود.

پورموسی در ادامه از آغاز واریز معوقات حقوق بازنشستگان سایر سطوح تامین اجتماعی خبر داد و گفت: وزیر کار در روزهای گذشته اعلام کرد که معوقات پنج ماهه بازنشستگان سایر سطوح تا قبل از پایان سال پرداخت خواهد شد و در همین راستا از روز گذشته واریز این مبالغ به حساب بازنشستگان آغاز شده است.

وی گفت: پرداخت معوقه فروردین از این ماه و همزمان با شروع پرداخت مستمری آبان ماه آغاز شده و به تدریج معوقه هر ماه در برج بعد پرداخت می شود به نحوی که معوقه اردیبهشت در آذر ماه،‌ معوقه خرداد در دی ماه و به همین ترتیب معوقات پنج ماه تا آخر سال به حساب بازنشستگان سایر سطوح تامین اجتماعی واریز خواهد شد.

این پیشکسوت کارگری تصریح کرد: در ابتدای سال افزایش ۱۰ درصد برای حقوق بازنشستگان سایر سطوح تامین اجتماعی در نظر گرفته شد که مورد اعتراض قرار گرفت و در نهایت با پیگیری‌های زیاد، هیات تطبیق قوانین مجلس اعلام کرد که باید مصوبه شورای عالی کار یعنی افزایش ۳۸ درصد به اضافه ۵۱۵ هزار تومان اعمال شود و بعد از رایزنی‌های زیاد موضوع به وزارت کار محول شد و وزارت کار نیز بر اساس مصوبه شورای عالی کار عمل کرد.

پورموسی ادامه داد: بر این اساس احکام حقوق بازنشستگان از شهریورماه صادر شد، در واقع احکام بازنشستگان سایر سطوح غیر از بازنشستگان حداقل بگیر از اول سال و اول فروردین ۱۴۰۱ اصلاح شد و وزیر کار نیز در روزهای اخیر اعلام کرد که از آبان ماه، معوقات پنج ماهه فروردین تا شهریور ۱۴۰۱ به تدریج و تا آخر سال پرداخت خواهد شد.

این فعال حوزه کار در عین حال با اشاره به قول مساعد رییس سازمان تامین اجتماعی مبنی بر اجرای ۲۵ درصد باقی مانده همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اظهار کرد: منابع اجرای این طرح باید از محل پرداخت بدهی‌های دولتی به سازمان تامین شود که با توجه به قول مساعد دولت و سازمان تامین اجتماعی و اینکه پایان برنامه ششم توسعه تا آخر امسال است، امیدواریم که در چند ماه باقی مانده هرچه زودتر ۲۵ درصد باقی مانده همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی محقق شود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه