حسین کنعانی‌مقدم گفت: در شرایط کنونی حتما مسئولان حواسشان هست که از سفر آقای گروسی به ایران به نفع رژیم صهیونیستی استفاده نشود.

گروسی از گذشته‌اش پشیمان است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: سفر قریب‌الوقوع رافائل گروسی پرسش‌های زیادی را به وجود آورده است؛ اینکه آیا به چنین فردی که تا همین چندوقت پیش زیر سایه لابی‌های صهیونیست‌ها گزارش‌هایی خلاف واقع علیه ایران صادر کرده بود، می‌توان اعتماد کرد؟ اصلا او برای چه به ایران می‌آید؟

حسین کنعانی‌مقدم، تحلیلگر مسائل سیاست خارجی، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «یکی از موانع پیشرفت مذاکرات خود آقای گروسی بوده است. حالا اینکه او می‌خواهد به ایران سفر کند، یعنی بناست مشکلات رفع شود و من به این سفر خوش‌بین هستم و اگر آقای گروسی برای رفع اختلافات به ایران می‌آید خوب است اما اگر صرفا برای رایزنی به ایران سفر می‌کند، نتیجه‌ای نخواهد داشت».

او ادامه داد: «وقتی تنش‌ها بالا می‌گیرد و هر دو طرف بر مواضع خود می‌ایستمد و حاضر به امتیاز دادن نیستند، ممکن است راهکارهای دیپلماتیک خاصیت خود را از دست دهند و کار به برخورد قدرت‌ها برسد. اکنون جامعه جهانی مکلف است از هر گونه بروز تنش جلوگیری کند به ویژه آنکه مخشص است عامل اصلی متشنج‌شدن اوضاع آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند».

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی همچنین بیان کرد: «حتما جنگ اوکراین می‌تواند مسائلی باشد که در روابط بین‌الملل و نه فقط در ارتباط میان ایران و آمریکا مؤثر باشد. من روابط بین‌الملل را به قبل و بعد از جنگ اوکراین تقسیم می‌کنم زیرا چارچوب‌های بسیاری تغییر کرده است و اگر به همین شکل ادامه یابد و جنگ میان روسیه و ناتو شکل بگیرد، شاید نشود جلوی جنگ جهانی را گرفت».

کنعانی‌مقدم در پایان گفت: «در شرایط کنونی حتما مسئولان حواسشان به سفر آقای گروسی هست و حتما مراقبت‌های لازم را اِعمال می‌کنند تا از این سفر به نفع رژیم صهیونیستی استفاده نشود. هرچند من باور دارم اینکه آقای گروسی به ایران می‌آید یعنی او از گذشته خودش پشیمان است».