اعتراض استفاده از بازیکنان امید تاریخ مصرف کوتاهی داشت: حالا آزمون مهم یحیی گل محمدی در پرسپولیس از راه می‌رسد.

خشم ممنوع: روز سرنوشت پرسپولیس و یحیی  فرا رسید!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، سرمربی با تجربه پرسپولیس بعد از تساوی بد موقع و خانگی تیمش مقابل آلومینیوم به شدت عصبانی شده و در نشست خبری مدعی شد عده‌ای نمی‌خواهند او و تیمش به مقام قهرمانی لیگ برتر دست یابند. اما یحیی گل‌محمدی در ادامه حتی پا فراتر گذاشته و با اعلام وعده‌ای عجیب اذعان داشت در هفته‌های بعد تیمش را بازیکنان رده سنی امید به میدان خواهد فرستاد. خب، از همان لحظه ابتدایی نیز مشخص بود این ادعای عجیب یحیی صرفا از روی عصبانیت محض و در حقیقت به نوعی تهدیدی از سوی این سرمربی و اعتراض به شرایط موجود بود. یک سرمربی در چنین جایگاهی اساسا حق گرفتن چنین تصمیماتی را نداشته و در نهایت اگر واقعا تصور می‌کند شخص یا گروهی علیه او عمل می‌کند، باید از آن مجموعه جدا شود.

اما با فراموشی این وعده عجیب، به این نتیجه می‌رسیم مهم‌ترین چالش فصل برای یحیی گل‌محمدی و تیمش در هفته‌های پیش رو رقم خواهد خورد. رقیب اول پرسپولیس در مسیر قهرمانی یعنی سپاهان به دشوارترین پیچ فصل خود رسیده و در سوی مقابل قرمزپوشان مسابقات خیلی دشواری نسبت به شرایط جدول در پیش ندارد. سپاهان در سه هفته پیش رو با دو رقیبی بازی می‌کند که پرسپولیس اخیرا برابرشان امتیاز از دست داده است.

فولاد بعد از غلبه بر پرسپولیس و البته شکست در دقیقه 100 در خانه تراکتور، این هفته در اهواز پذیرای سپاهانی است که تقریبا نیمی از ترکیب ثابت خود را به دلیل محرومیت بازیکنانش در اختیار ندارد. در ادامه نوبت دربی اصفهان از راه می‌رسد و مهدی تاتار انگیزه زیادی برای افزایش محبوبیت خود بین هواداران پرسپولیس و امتیاز گرفتن از جدی‌ترین رقیب این تیم دارد. سه هفته بعد نیز سپاهان به مصاف آلومینیوم می‌رود و تیم مهدی رحمتی به خوبی بلد است از تیم‌های بزرگ امتیاز بگیرد.

رقبای پرسپولیس اما نفت آبادان، هوادار و نفت مسجد‌سلیمان هر سه متعلق به نیمه پایین جدول هستند و دو حریف نفتی این تیم رتبه‌های آخر جدول را به خود اختصاص داده‌اند. مهاجم جدید به ترکیب پرسپولیس اضافه شده و سعید صادقی شرایط بازی کردن پیدا کرده است. در حقیقت به جز علیرضا بیرانوند، در حال حاضر یحیی گل‌محمدی تمامی ابزار خود برای کسب موفقیت را در اختیار داشته و می‌تواند در سه هفته پیش رو و پیش از تقابل فینال‌گونه با سپاهان در ادامه لیگ، گام بلندی به سمت کسب عنوان قهرمانی بردارد.

استقلال، دیگر ضلع مثلث مدعیان کسب عنوان قهرمانی نیز در این سه هفته به مصاف نفت مجسد‌سلیمان، پیکان و نساجی خواهد رفت و تیم ساپینتو نیز فرصت مناسبی برای کاهش فاصله سه امتیازی خود با صدر جدول دارد. آبی‌پوشان که بعد از شکست مقابل سپاهان تقریبا شانس قهرمانی را از دست رفته می‌دیدند، از غفلت پرسپولیس به خوبی استفاده کرده و خود را به فاصله یک قدمی صدر جدول رسانده‌اند.

یحیی گل‌محمدی در فصل جاری و بعد از نتایج خوب تیمش و موارد دیگر، به صدر مقبولیت و وجهه خود در بین هواداران پرسپولیس رسیده و به نظر فعلا که جایگاهش تضمین شده است، اما تهدیدهای اینچنینی دو لبه دارد و گرچه شاید در ابتدا خوشحالی و تحسین بخشی از جامعه هواداری را برانگیزد، اما در ادامه همین تصمیمات یحیی گل‌محمدی می‌تواند به عامل طعنه هواداران رقیب تبدیل شده و موقعیت این سرمربی را در پرسپولیس به خطر اندازد. در همین فصل نیز در برخی مسابقات داوری به سود قرمزپوشان رقم خورده و تیم یحیی از این حیث منتفع شده است.

ترکیب پرسپولیس تحت هدایت یحیی گل‌محمدی به کفایت برای کسب عنوان قهرمانی مناسب است و حالا نیز که یک مهاجم بین‌المللی به ترکیب این تیم اضافه شده است. این غرولندهای تند در دراز مدت به عاملی برای تخریب یک سرمربی بدل شده و می‌تواند باعث از دست رفتن وجهه او در بین هواداران بشود.

یحیی گل‌محمدی در این دو هفته به اندازه کافی به شرایط موجود اعتراض کرده و حالا دیگر فقط باید یک هدف در سر داشته باشد: بهترین فرصت ممکن برای سبقت گرفتن از رقیب اول در مسیر قهرمانی در این فصل لیگ برتر فرا رسیده و یحیی گل‌محمدی نباید زمان و انرژی خود را صرف پرداختن به تهدیدهای عمل نشده و جملات تاریخ مصرف گذشته بگذارد. در صورت انجام این کار، شاید چند هفته دیگر و در یک سوم پایانی فصل، در بهترین موقعیت ممکن برای کسب عنوان قهرمانی قرار داشته باشد.