همچنان سه ملی‌پوش فوتبال قطع عضو ایران زیر آوار هتلی در شهر ما لا تیا ترکیه هستند و خبر جدیدی از آن‌ها در دست نیست.

آخرین وضعیت لژیونرهای ایرانی زیر آوار زلزله ترکیه
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، ماندن سه فوتبالیست قطع عضو ایرانی زیر آوار در جریان زلزله اخیر ترکیه از روز گذشته خیلی از اهالی ورزش و خانواده این بازیکنان را در شرایطی ناراحت کننده قرار داده است. مصاحبه "ورزش سه" با خواهر محمدرضا میراحمدی، لژیونر ایرانی شاغل ترکیه که با دو هم‌بازی ایرانی خود در طبقه دوم هتلی در شهر مالاتیا حاضر بوده، باعث پیگیری‌های بیشتری از سوی افراد مسئول برای رسیدگی به وضعیت ملی‌پوشان فوتبال قطع عضو ایران شده است.

جعفر عسگری رئیس انجمن حمایت از فوتبال قطع عضو ایران از ساعات اولیه این حادثه پیگیر وضعیت سه فوتبالیست ایرانی بوده، در این باره به "ورزش سه" گفت: "صبح دیروز متوجه این اتفاق شدم و اولین کاری که کردم، این بود که با سرکنسولگری ایران در استانبول تماس گرفتم و از آن‌ها خواستم که به سفیر ایران در آنکارا اطلاع بدهند. آقای سفیر هم محرابی معاون خودش را مسئول پیگیری ماجرا کرد و آن‌ها نیز لحظه به لحظه پیگیر وضعیت این بازیکنان هستند. این سه بازیکن به نام‌های مهدی سعیدآوی، محمدرضا میراحمدی و حامد مسعودی در طبقه دوم هتل حضور داشتند و تمامی طبقات این هتل 7 طبقه پایین ریخته است. متأسفانه ساختمان بغلی هتل هم که سست بوده، با پس لرزه‌ای که بعد از ظهر دیروز آمده، ریزش کرده و مانع آواربرداری شده است. 90 درصد شهر مالاتیا تخریب شده و دروازه‌بان هم‌تیمی بازیکنان ایرانی هم که در خانه‌اش بوده، متأسفانه فوت شده و جسدش از زیر آوار بیرون آمده است."

وی در ادامه می‌افزاید: "مربی این تیم نیز زیر آوار بوده، اما زنده بیرون آمده و به بیمارستان رفته است. چند دقیقه قبل هم با او تماس گرفتم که در محل هتل حضور داشت و بر کار آواربرداری نظارت می‌کرد. گفت امروز صبح 5 نفر را از زیر آوار بیرون آوردند که سه نفر از آن‌ها زنده بودند، اما هیچ کدام از بچه‌های ما در بین این نفرات نبودند. ما همچنان امید داریم که بچه‌های ما زنده از زیر آوار بیرون بیایند. این سه نفر از بچه‌های خوب تیم ملی قطع عضو و خونگرم خوزستان هستند. تنها کشوری که لیگ قطع عضو دارد، ترکیه است و به همین خاطر آن‌ها چند سالی است که در این کشور بازی می‌کنند."

عسگری در خصوص اینکه گفته شده یکی از این بازیکنان بعد از زلزله با مربی تیمش از زیر آوار تماس گرفته و درخواست کمک کرده، گفت: "من با مربی این تیم در ارتباط هستم و وقتی موضوع را پیگیری کردم، فهمیدم شایعه است. با چند نفر دیگر که در ترکیه می‌شناختیم، تماس گرفتیم و خواستیم که هر کاری از دستشان برمی‌آید، انجام بدهند. این بچه‌ها در تیمی بازی می‌کردند که متعلق به شهرداری بوده و این هتل هم مربوط به شهرداری است. همواره در این هتل زندگی می‌کردند."

رئیس انجمن حمایت از فوتبال قطع عضو ایران در پایان اضافه کرد: "این بازیکنان با مسئولیت خودشان به ترکیه رفتند و متأسفانه سرنوشت این‌طور رقم خورده که در چنین حادثه‌ای باشند. ما برایشان دعا می‌کنیم و از هر طریقی که بشود، پیگیر هستیم. به هیچ وجه این‌طور نبوده که خدایی ناکرده این بازیکنان از روی ناچاری به ترکیه بروند چون در ایران هم هر کدام شناخته شده هستند و حتی یکی از آن‌ها جانباز 50 درصد است. ان‌شالله که در ساعات آینده خبرهای خوبی در این خصوص بشنویم."