سید حسین نقوی حسینی گفت: بخشی از اپوزیسیون منافقین هستند که دست آنها به خون 17هزار نفر از هم‌وطن‌هایمان آغشته است.

علت بدنامی نیروهای اپوزیسیون در میان مردم چیست؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: نیروهای اپوزیسیون بیش از آنکه در میان مردم مخاطب داشته باشند، مایه خنده شده‌اند؛ افرادی دور هم می‌نشینند که هر یک نه دانشی از سیاست دارند و نه توانایی اجماع‌سازی حتی میان خودشان را دارند، چه رسد به مردم.

سید حسین نقوی حسینی، تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره علل بدنامی نیروهای اپوزیسیون و البته ناکامی‌های متعدد آنها به «مثلث‌آنلاین» گفت: «ضمن گرامی‌داشت 22 بهمن و تقدیر از حضور مردم که سنگ تمام گذاشتند و نشان دادند علیرغم تمام مشکلات و گرانی‌ها و تورم و علیرغم تمام تبلیغات رسانه‌های معاندان اما در صحنه حاضر شدند. راهپیمایی 22بهمن نشان داد مردم هنوز پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند. اپوزیسیون نظام جمهوری اسلامی آش شله‌قلم‌کار است که از گروه‌های مختلف حضور دارند و وجه مشرک‌شان این است که همه آنها خارج از کشور هستند و هیچ پایگاهی در بین مردم ندارند».

او ادامه داد: «بخشی از اپوزیسیون منافقین هستند که دست آنها به خون 17هزار نفر از هم‌وطن‌هایمان آغشته است و بخشی هم بازماندگان طاغوت هستند که مردم دیگر آنها را نمی‌خواهند بخشی از لمپن‌هایی هستند که از کشور فرار کرده‌اند و نه سوادی دارند و نه نگاهی. به هر حال اپوزیسیون باید روش و منشی مشخص داشته باشد، ایده‌ای داشته باشد و اگر همه اینها بود مردم باید پذیرای آنها باشند. هیچ یک از این ویژگی‌ها در اپوزیسیون کنونی دیده نمی‌شود. نه دانشی، نه ایدئولوژی شفاف و روشن، نه راهبردی، نه لیدری و نه پایگاه مردمی. هیچ یک از اینها در اپوزیسیون دیده نمی‌شود و مشخص نیست چگونه ادعای تغییر دارند؟ هیچ وقت بین خودشان هم توافقی صورت نمی‌گیرد بیشتر».

این تحیلیلگر مسائل سیاسی همچنین بیان کرد: «اصلاح‌طلبان در داخل یک طیف هستند و گروه‌ها و دستجات مختلفی در این طیف قرار می‌گیرند. وقتی مجموعه آنها را در نظر می‌گیرد در مدیریت کشور کارنامه موفقی ندارند و پایگاه مردمی‌شان از دست رفته است اما اگر این طیف را تجزیه کنیم، می‌بینیم که یک سوی این طیف شخصیت‌هایی هستند که نظام را قبول دارند، قانون اساسی را قبول دارند و باور دارند باید اصلاحات در چارچوب همین نظام باشد. آنها شخصیت‌های اصیلی هستند».

نقوی حسینی در پایان گفت: «از آن سوی طیف می‌بینیم افرادی هستند که پای نظام و قانون اساسی و مردم بودن کمرنگ می‌شود و بله هستند افرادی که پای نظام و قانون اساسی نمی‌ایستند. حتی برخی که در گذشته می‌گفتند التزام به قانون اساسی اکنون می‌گویند دیگر قانون اساسی را قبول نداریم و آتش‌بیار معرکه اپوزیسیون می‌شوند. همه اصلاح‌طلبان را نمی‌شود با یک نگاه تحلیل کرد و گفت اپوزیسیون هستند اما در طیف اصلاح‌طلبان هستند برخی که حتی از اپوزیسیون هم تندتر حرکت می‌کنند.».