حسین انواری گفت: در عین حال که می‌گوییم دولت کنونی می‌تواند در حوزه اقتصاد بهتر عمل کند اما فراموش نکنیم که همه مشکلات در دولت کنونی به وجود نیامده است.

دولت از کارشناسان اقتصادی دعوت کند تا نظراتشان را بشنود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: وضعیت اقتصادی این روزهای کشور مناسب نیست و گرچه دولت با تغییر رئیس‌ کل بانک مرکزی سعی کرد قدمی در جهت ترمیم تیم اقتصادی بردارد اما به نظر می‌رسد تا اینجای کار هنوز آثار این تصمیم چندان مشهود نیست.

حسین انواری، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «نخستین قدم در جهت اصلاحات اقتصادی این است که تیم اقتصادی دولت بتواند منسجم عمل کند و حرفشان با یکدیگر تفاوت نداشته باشد و حتی من باور دارم دولت می‌تواند به تیم اقتصادی‌اش اکتفا نکند و جمعی از اقتصاددان‌های برجسته کشور را دعوت کند؛ افرادی که دانشگاهی‌اند یا تجربه بالایی دارند. همه اینها را جمع کند، تیم اقتصادی را بیاورد و همه راهکارهایی برای اصلاح اقتصادی در کشور بیندیشند و آن نتیجه به دست آمده در یک هماهنگی کامل اجرا شود».

او ادامه داد: «من هنوز نمی‌دانم آیا دولت تفاوتی میان ارز 4200تومانی با ارز نیمایی به نرخ 28هزار و 500 تومان می‌بیند یا خیر. واقعا نمی‌دانم و شاید زوایای پنهانی وجود داشته باشد که ما بی‌خبریم اما به هر حال بعد از آنکه رئیس کل جدید بانک مرکزی این نرخ را اعلام کرد انتقادهایی از سوی کارشناسان اقتصادی اظهار شد که باید به آن انتقادها توجه شود».

این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین بیان کرد: «ما قبول داریم که دولت کنونی وارث تمام مشکلاتی است که در دولت‌های گذشته به وجود آمده است. به هر حال هر دولتی که روی کار آمده کارهای خوبی داشته و نقص‌هایی هم داشته است و بعضا حتی از سیاست‌های کلی هم انحراف‌هایی داشته‌اند. بنابراین در عین حال که می‌گوییم دولت کنونی می‌تواند در حوزه اقتصاد بهتر عمل کند اما فراموش نکنیم که همه مشکلات در دولت کنونی به وجود نیامده است و باید منصفانه قضاوت کنیم»