وزیر امور خارجه گفت: دشمنان پس از ناامیدی از جنگ ترکیبی چند لایه، در پیامهای دیپلماتیک، رسمی و در ملاقاتها می‌کوشند وانمود کنند دخالتی و طراحی انجام نداده‌اند؛ حال آنکه هر آنچه می‌توانستند در سطح رسانه‌ای و سرویس‌های امنیتی و فضای مجازی علیه جمهوری اسلامی ایران انجام دادند.

امیرعبداللهیان: دشمنان وانمود می‌کنند در حوادث اخیر دخالت و طراحی نداشته‌اند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

وزیر امور خارجه گفت: دشمنان پس از ناامیدی از جنگ ترکیبی چند لایه، در پیامهای دیپلماتیک، رسمی و در ملاقاتها می‌کوشند وانمود کنند دخالتی و طراحی انجام نداده‌اند؛ حال آنکه هر آنچه می‌توانستند در سطح رسانه‌ای و سرویس‌های امنیتی و فضای مجازی علیه جمهوری اسلامی ایران انجام دادند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه روز دوشنبه در نشست مجمع معاونین مالی و سرمایه انسانی وزارتخانه‌ها و دستگاههای اجرایی کشور به میزبانی وزارت امور خارجه ضمن خیر مقدم و تبریک انتصاب سید احمدرضا دستغیب به عنوان رئیس دیوان محاسبات کشور، گفت: مهمترین وظیفه دیوان محاسبات نظارت بر حکمرانی خوب در کشور است و این اتفاق با استفاده از نیروی انسانی متخصص و متعهدی که در این سازمان حضور دارد، رقم می‌خورد و ما می‌توانیم یک الگوی حکمرانی خوب را به جهان ارائه دهیم و بی تردید این نوع حکمرانی، ادامه سلوک سیاسی حضرت امیرالمومنین(ع) است.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشور تأکید کرد: جهان به سرعت در حال تغییر است و در این چارچوب معتقدیم که با تشریک مساعی در حوزه معاونت مالی و سرمایه انسانی، باید اقدامات خود را با ابتکارات، ایده‌ها، خلاقیت و نوآوری همراه کنیم. خصوصا که ما در وزارت امور خارجه به دلیل مواجهه با الگوها و مدلهای مدیریتی متنوع احساس می‌کنیم که باید به صورت مداوم در این زمینه فعال باشیم.

امیرعبداللهیان با اشاره به این موضوع که وزارت خارجه از بیش از ۱۰۰ سفارتخانه، کنسولگری و نمایندگی بین المللی و ۲۹ نمایندگی در استان‌ها و مناطق آزاد کشور برخوردار است، تأکید کرد: مدیرانی که در استانداری‌ها مسولیت معاونت مالی و سرمایه نیروی انسانی را در اختیار دارند، با نگاه اولویت توسعه اقتصادی و دستیابی به توسعه پایدار مد نظر دولت سیزدهم و همچنین جذب حداکثری سرمایه گذاران در داخل کشور، بیش از پیش از دفاتر وزارت امور خارجه در استان‌ها حمایت کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به تحولات ماههای گذشته در کشور تصریح کرد: دشمنان پس از آنکه از ایجاد جنگ ترکیبی چند لایه علیه کشورمان ناامید شدند، همگی در پیامهای دیپلماتیک و رسمی و در ملاقاتها می‌کوشند وانمود کنند که در این رخدادها هیچگونه دخالتی نداشته و طراحی علیه جمهوری اسلامی ایران انجام نداده‌اند. حال آنکه آمریکا، اسرائیل و متحدین غربی آنها هر آنچه می‌توانستند، در سطح رسانه‌ای و سرویس‌های امنیتی و فضای مجازی علیه کشورمان انجام دادند.

امیرعبداللهیان در ادامه تأکید کرد: بی تردید، مواضع حکیمانه امام خامنه‌ای (مدظله)، بصیرت مردم و سرمایه بزرگ نظام در برخورداری از حمایت گسترده مردمی، باعث شد جنگی که علیه کشورمان طراحی شده بود به شکست منجر شود و مردم بزرگ ما روز ۲۲ بهمن نیز در همین راستا پیامی قوی را به دشمن مخابره و اعلام کردند که ایران کشور کودتای مخملی نیست.

وزیر امور خارجه در پایان یاد و خاطره همه شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافع حرم، مدافع سلامت و مدافع امنیت را گرامی داشت.

دستغیب رئیس دیوان محاسبات کشور هم طی سخنانی ضمن تقدیر و تشکر از میزبانی وزارت امور خارجه اظهار داشت: مجمع معاونین اداری - مالی ابتکاری خوب است که می تواند به شفافیت و تحقق انضباط مالی در دستگاهها منجر شود و بستری مناسب برای ایجاد نظارت جامع و موثر محسوب می‌شود.

وی تأکید کرد: اصلاح نظام مالی کشور بدون اراده و مشارکت فعال شما مدیران مالی و منابع انسانی میسر نیست.

سومین نشست مجمع معاونین مالی و سرمایه انسانی وزارتخانه ها، دستگاههای اجرائی، استانداری ها و دانشگاههای کشور با دیوان محاسبات، روز دوشنبه، با حضور امیرعبداللهیان و دستغیب به میزبانی وزارت امور خارجه برگزار شد.