فدراسیون فوتبال به جمع‌بندی نهائی در خصوص انتخاب گزینه از جهت داخلی یا خارجی بودن آن دست یافته است و با توجه به معرفی حریفان تدارکاتی، به زودی آن را اعلام خواهد کرد.

تصمیم بزرگ فدراسیون برای تیم ملی قطعی شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال طی چند وقت اخیر با فشار زیادی از سوی فوتبالدوستان برای انتخاب سرمربی تیم ملی مواجه بوده است.

رییس فدراسیون فوتبال که پیش از جام جهانی قطر در انتخابات فدراسیون به قدرت دست یافت و صندلی ریاست را از آن خود کرده بود، وعده داده بود که با عقد قرارداد با کارلوس کی روش بتواند شرایط مناسبی در این رقابت‌ها نصیب تیم ملی کرده تا آنها به حسرت صعود به مرحله بعدی پایان دهند.

با این حال این وعده محقق نشد و تیم ملی با شکست برابر انگلیس و آمریکا و دستیابی به تنها یک پیروزی مقابل ولز از دور رقابت‌ها حذف شد و بازگشتی زودهنگام به خانه داشت. با پایان جام جهانی کارلوس کی‌روش نیز از هدایت تیم ملی کنار رفت و این در حالی بود که همچنان شایعات مربوط به ادامه همکاری طرفین دنبال می‌شد. با این حال سرمربی پرتغالی باسابقه تیم ملی ترجیح داد پیشنهاد فدراسیون قطر را برای حضور روی نیمکت تیم ملی این کشور را بپذیرد.

بعد از آن بحث درباره انتخاب سرمربی بعدی تیم ملی ایران داغ شد. از جواد نکونام و امیر قلعه نویی و حتی فرهاد مجیدی به عنوان گزینه‌های ایرانی تیم ملی برای هدایت آن یاد می‌شد و از سویی دیگر نیز بحث انتخاب سرمربی خارجی نیز همچنان ادامه داشت و دارد.

با این حال اکنون گفته می‌شود فدراسیون فوتبال به جمع بندی نهایی در خصوص انتخاب سرمربی تیم ملی دست یافته و تمامی گزینه‌های داخلی از برنامه خارج شده‌اند. فدراسیون فوتبال که باید حدود یک ماه دیگر اردوی تیم ملی را برای انجام دیدارهای تدارکاتی و آماده‌سازی خود دنبال کند، اکنون در تلاش است از میان گزینه‌های خارجی‌ سرمربی تیم ملی را به زودی معرفی و انتخاب کند.

طی چند وقت اخیر البته از سرمربیان خارجی شاغل در فوتبال ایران نیز به عنوان گزینه‌های خارجی احتمالی نیمکت تیم ملی ایران نیز یاد می‌شده و هنوز فدراسیون واکنشی به این موضوع نداشته است. گفته می‌شود فدراسیون فوتبال در نهایت طی 10 روز آینده سرمربی تیم ملی را به صورت رسمی معرفی خواهد کرد تا با عقد قرارداد با وی اردوی تیم ملی که قرار است از روی 29 اسفند در تهران استارت بخورد را دنبال کند.

تیم ملی ایران از روز 29 اسفند اردوی آماده سازی خود را استارت خواهد زد. تیم ملی با اعلام فدراسیون فوتبال در فیفادی 1402 برابر روسیه و عراق قرار خواهد گرفت و به این ترتیب ضرورت انتخاب سرمربی در دستور کار مهدی تاج خواهد بود.

مسلما در فاصله یک ماه مانده به انجام اردوی تیم ملی، مهدی تاج به همراه مشاوران خود گزینه‌های نهایی را ردیف کرده و از بین آنها به زودی سرمربی جدید تیم ملی را معرفی خواهند کرد. موضوعی که به ادعای نزدیکان به فدراسیون فوتبال با انتخاب گزینه خارجی همراه خواهد بود و باید دید در نهایت بعد از کارلوس کی روش چه فردی هدایت ایران را برعهده خواهد گرفت تا رویای دستیابی به جام ملت‌ها را محقق کند.