فدراسیون فوتبال اسپانیا در خصوص حواشی به وجود آمده پیرامون باشگاه بارسلونا و یکی از اعضای کمیته داوران، بیانیه‌ای منتشر کرد.

بیانیه فدراسیون فوتبال اسپانیا درباره ماجرای بارسا
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش “ورزش سه” چند رسانه اسپانیایی از روز گذشته در گزارش‌هایی اعلام کردند باشگاه بارسلونا در فاصله سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ روی هم‌ رفته مبلغی معادل یک میلیون و ۴۰۰ هزار یورو به حساب انریکز نگریرا، نایب‌رئیس سابق کمیته داوران اسپانیا، واریز کرده است. موضوعی که جنجال و حواشی زیادی به راه انداخته و حالا باعث شده تا فدراسیون فوتبال اسپانیا بیانیه‌ای در این خصوص منتشر کند.

در این بیانیه آمده است:

۱- پس از انتخابات فدراسیون فوتبال اسپانیا در سال ۲۰۱۸ و روی کار آمدن تیم مدیریت جدید آقای انریکز نگریرا از سمت خود در کمیته داوران عزل شد.

۲- فدراسیون فوتبال اسپانیا به موضوع تعارض منافع تاکید ویژه‌ای داشته و طی اطلاعیه گسترده آن را به اعضای کمیته‌های انضباطی و داوران اعلام کرده و به هر کدام وظایف خود را اعلام کرده است. در آن اطلاعیه اعلام شده که دریافت هر آنچه غیر از حقوق دریافتی از فدراسیون که مرتبط با فوتبال باشد، مصداق تعارض منافع و خلاف قانون است. این اطلاعیه به امضای تمامی اعضا رسیده است.

۳- از روز گذشته دپارتمان امانت فدراسیون فوتبال اسپانیا تحقیقات مستقلی را در خصوص باشگاه بارسلونا و این پرونده آغاز کرده است.

۴- فدراسیون فوتبال اسپانیا موافقت کرد در مراحل قضایی که برای بررسی این پرونده انجام می‌شود، حضور داشته باشد.

۵- به محض اینکه اطلاعات قابل استناد به دست آید، فدراسیون فوتبال اسپانیا اقداماتی که در چهارچوب قانون باشد را انجام می‌دهد و طبق آن حرکت می‌کند.