سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران حملات رژیم صهیونیستی به دمشق و حومه آن را به شدت محکوم کرد و خواستار واکنش فوری، جدی و موثر جامعه جهانی و شورای امنیت نسبت به این تجاوزات شد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (یکشنبه) ۳۰ بهمن ماه حملات رژیم صهیونیستی علیه اهدافی در دمشق و حومه آن از جمله برخی ساختمان‌های مسکونی که‌ به شهادت‌ و زخمی شدن جمعی از شهروندان بیگناه سوری منجر شد را به شدت محکوم کرد.

به گزارش فارس، در پی حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به یک سایت راداری در شمال استان السویداء، یک ساختمان مسکونی در جنوب دمشق نیز هدف قرار گرفت که در پی آن چند نفر شهید و مجروح شدند. براساس اعلام خبرگزاری سانا به نقل از وزارت بهداشت سوریه، در پی این حملات ۵ نفر شهید و ۱۵ تن دیگر مجروح شدند.

در همین خصوص این دیپلمات ارشد ایرانی با اشاره به توالی حملات جدید رژیم صهیونیستی و حملات گروهک تروریستی داعش علیه ملت سوریه، پیوند و هماهنگی این دو موجودیت تروریستی را پیوندی طبیعی و ذاتی خواند که در شرایط مواجهه ملت سوریه با آثار زلزله ویرانگر دو هفته قبل، درصدد تشدید آلام و رنج و مصیبت مردم این کشور هستند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی سکوت کشورهای غربی نسبت به نقض مکرر حاکمیت و تمامیت سرزمینی سوریه از سوی رژیم متجاوز صهیونیستی را شرم‌آور خواند و خواستار واکنش فوری، جدی و موثر جامعه جهانی و نهادهای مسؤول بین‌المللی به ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد نسبت به تجاوزات رژیم تروریستی صهیونیستی علیه یک عضو سازمان ملل متحد شد.

گفتنی است، جمهوری اسلامی ایران همواره از شورای امنیت سازمان ملل خواسته که رژیم صهیونیستی را وادار کند فورا به همه اقدامات تجاوزکارانه علیه حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه پایان دهد. در همین خصوص نیز امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نشست پنجم بهمن شورای امنیت در مورد تحولات سیاسی و بشردوستانه سوریه در حوزه سیاسی بر این موضع تأکید کرد و گفت:  شورای امنیت باید رژیم اسرائیل را وادار کند که فوراً به تمام اقدامات تجاوزکارانه علیه حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه پایان دهد. رژیم اسرائیل با وجود درخواست‌های مکرر دولت سوریه از شورای امنیت برای محکوم کردن صریح این جنایات، به ارتکاب چنین اقدامات خلاف بین‌المللی ادامه می‌دهد. جمهوری اسلامی ایران حملات تروریستی اخیر رژیم اسرائیل به فرودگاه بین‌المللی دمشق در دوم ژانویه را که نقض آشکار قوانین بین‌المللی بشردوستانه است و صلح و امنیت منطقه و جهان را به خطر می‌اندازد، به شدت محکوم می‌کند.

به گزارش فارس، سخنگوی وزارت امور خارجه روز شنبه ۲۹ بهمن ماه نیز ضمن محکوم کردن جنایت داعش در حمص گفت: آمریکا به عنوان یکی از پدیدآورندگان و حامیان داعش و به دلیل حضور نظامی غیرقانونی‌اش در قسمتی از اراضی سوریه، در تداوم جنایات این گروهک و ادامه ناامنی‌ها در سوریه شریک است.

گفتنی است در حمله عناصر گروه تروریستی داعش در جنوب شرق شهر «السخنه» در شرق استان حمص (مرکز سوریه) ۵۳ نفر کشته شدند. شبکه «المیادین»، شامگاه جمعه، به نقل از خبرگزاری «اسپوتنیک» و روزنامه سوری «الوطن» خبر داد که عناصر سازمان تروریستی داعش، جمعی از مردم سوریه را که در حال جمع کردن قارچ بوده‌اند، با اسلحه سبک و نیمه‌سنگین هدف قرار داده‌اند.براساس این گزارش، شهروندان سوری در این حمله هدف تیراندازی مستقیم عناصر تروریست داعش قرار گرفته‌اند. یک منبع به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که ۵۳ غیرنظامی، یک افسر و دو عضو بخش «محافظت از جاده‌های بین‌المللی» (وابسته به وزارت کشور سوریه) در این حمله جان باخته‌اند.