خبرگزاری تسنیم در گزارشی، اقدام به انتشار نام 6 مربی به عنوان گزینه های سرمربیگری تیم ملی المپیک ایران کرده است.

اسم فرهاد مجیدی را از این لیست خط بزنید!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که بحث مربوط به انتخاب سرمربی تیم ملی به عنوان مهمترین خبر فوتبال ایران توسط علاقه مندان به فوتبال در حال پیگیری است، خبرگزاری تسنیم امروز فهرستی 6 نفره از نامزدهای احتمالی هدایت تیم ملی المپیک زیر 23 سال ایران منتشر کرد که شامل مربیانی از تیم های مختلف است.

به نوشته تسنیم، وحید هاشیمان، فرهاد مجیدی، رسول خطیبی، حمید درخشان، محرم نویدکیا و سعید دقیقی گزینه هایی هستند که فدراسیون فوتبال آنها را برای هدایت تیم ملی امید در نظر دارد.

صرف نظر از رسمیت یا عدم رسمیت این فهرست 6 نفره، نکته جالب، بی ربط بودن صد در صدی اسامی موجود در این لیست است که البته شواهدی هم مبنی بر احتمال صحت آن وجود دارد. بخصوص که مثل همه لیست های پیشین مربیگیری این تیم، بخشی از نامزدی موضوع تیم ملی المپیک به مسئله ارتباط مربیان و افراد تصمیم گیر باز می گردد.

اما به نفرات بازگردیم و درباره ناهمگونی این مجموعه، بحث کنیم. اینکه این لیست، شامل یک مربی در اولین سال حضور حرفه ایش به عنوان سرمربی (سعید دقیقی) آن هم در لیگ دسته اول تا یک مربی بازنشسته (حمید درخشان) می شود. همچنین، محرم نویدکیا دیگر نامی است که اگر چه خبرهای مختلفی درباره احتمال حضورش در تیم ملی امید منتشر شده، اما ظاهرا او همچنان تمایلی به کار در فوتبال ایران ندارد. البته محرم نویدکیا سرمربی جوانی است و انتخاب مناسبی برای تیم ملی امید خواهد بود اما به شرط اینکه بعد از پایان کار در سپاهان، واقعا بخواهد دوباره به عرصه رقابت در فوتبال بازگردد.

محرم نویدکیا که پس از هدایت سپاهان از فوتبال کناره گرفته از گزینه‌های مدنظر فدراسیون برای پست سرمربیگری تیم امید است

بعد از این سه نفر، به وحید هاشمیان می رسیم که به عنوان مربی سابق تیم ملی، بعد از جدایی از دراگان اسکوچیچ، دور از فضای کلی فوتبال ایران بوده و با وجود آنکه تنها فردی است که در این جمع مدرک پرولایسنس اروپا را دارد، اما درباره احاطه اش به این سطح از فوتبال ایران تردید وجود دارد. البته هاشمیان به واسطه کار در تیم ملی طی چهار سال گذشته، باید این شغل را در همان عرصه جدی تر ادامه می داد و چه بسا باید زودتر به عنوان سرمربی تیم ملی امید و در حین دستیاری تیم ملی بزرگسالان انتخاب می شد.

وحید هاشمیان دستیار سابق دو سرمربی تیم ملی شانس خوبی برای هدایت تیم امید دارد

رسول خطیبی نیز در حال حاضر مدیر باشگاه مس سونگون است و اگر چه همواره صحبت هایی درباره علاقه اش به کار با جوان ها و دید خوبش در انتخاب بازیکنان مطرح بوده، مشخص نیست که بخواهد از آن پست مهم یا حضور در فوتبال باشگاهی، به اشتغال در تیم امید برسد.

رسول خطیبی مدیر باشگاه مس سونگون یکی دیگر از نامهای مطرح شده برای هدایت تیم امید است

نام دیگر این فهرست هم فرهاد مجیدی است که سال گذشته با استقلال قهرمان فوتبال ایران شده و امسال به عنوان تنها مربی لژیونر در لیگ امارات حضور دارد و طبعا هر پیشنهادی به جز هدایت تیم ملی بزرگسالان را قبول نخواهد کرد و اساسا از همین اکنون حضورش به عنوان یکی از نامزدهای هدایت تیم ملی امید، رد شده است. مجیدی قبلا هم سرمربی تیم امید بوده و به نظر نمی رسد که دیگر علاقه ای به این کار داشته باشد.

اسم حسین عبدی نیز در این بین مطرح شده تا شگفتی ها کامل بشود. البته همانطور که گفتیم، این فهرست رسمی نیست و قاعدتا شامل سلایق افرادی است که قرار است درباره سرمربی آینده تیم ملی المپیک ایران تصمیم بگیرند. فهرستی که بجز یک مورد، خالی از اسم هایی است که سابقه کشف استعدادهای مهم فوتبال ایران در سال های اخیر را دارند.