با تغییرات فولاد و شکل تیمی شاگردان نکونام، این تیم شانس بالایی دارد تا الفیصلی را کنار بزند و به جمع هشت تیم برتر آسیا صعود کند.

فولاد، تیم ولیعهد عربستان را حذف می‌کند!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ورزش سه، از مهره‌های کلیدی دور گروهی بازی‌های ای سی ال 2022 می‌توان به آیاندا پاتوسی، کولیبالی و شیمبا اشاره کرد که حالا هیچ یک در ترکیب فولاد حضور ندارند و به جای این سه بازیکن، کریستوفر کنت، روبرتو تورس و یوکیا سوگیتا در ترکیب این تیم حضور دارند. اما حریف فولاد که امروز رودرروی شاگردان نکونام خواهد بود، چه تیمی است؟

* حریف فولاد از شهر 15 هزار نفری عربستان

باشگاه فوتبال الفیصلی عربستان با اسم عربی نادی الفیصلی یک باشگاه است که در لیگ دسته اول عربستان سعودی شرکت می کند. این تیم مستقر در شهر حرمه با جمعیتی حدود پانزده هزار نفر می باشد. این باشگاه به افتخار ملک فیصل پادشاه دهه‌های گذشته عربستان الفیصلی نامیده شده است. در زمان تأسیس باشگاه ملک فیصل، ولیعهد این کشور بود.

* تاریخچه باشگاه الفیصلی 

الفیصلی در فصل 06–2005 به عنوان نایب قهرمان لیگ دسته اول به پایان رساند تا به عنوان اولین باشگاه از منطقه سودیربه لیگ برتر سعودی صعود کند اما پس از تنها یک حضور مستقیماً به دسته پایین تر سقوط کرد. الفیصلی با کسب عنوان قهرمانی لیگ دسته اول دوباره در فصل 10-2009 به لیگ برترصعود کرد تا در لیگ حرفه ای عربستان شرکت داشتبه باشد. حضور این تیم در سطح اول فوتبال عربستان ادامه داشت تا اینکه در فصل 2021-22 پس از دوازده فصل متوالی بازی در لیگ برتر به دسته پایین تر سقوط کرد تا به عنوان یک حریف نه چندان مطرح برابر فولاد ایران صف آرایی کند.

* اناری پوشان سعودی و تنها یک قهرمانی

در فصل 18-2017 الفیصلی موفق شد برای اولین بار در تاریخ خود به فینال جام پادشاهی عربستان برسد، اما از الاتحاد پر آوازه در وقت‌های اضافه با نتیجه  3-1 شکست خورد و دستش از رسیدن به جام کوتاه ماند. بار دیگر اما الفیصلی به دومین فینال جام پادشاهی خود در چهار سال گذشته رسید، اما این بار اناری پوشان مرکز عربستان موفق شدند با هت تریک خولیو تاوارس مقابل التعاون 3-2 التعاون پیروز شوند تا اولین عنوان قهرمانی خود را در این جام و اولین مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را کسب کنند. الفیصلی همچنین پس از کسب اولین عنوان قهرمانی خود در جام پادشاهی در 27 مه 2021، به سوپرجام عربستان سعودی 2021 نیز راه یافت.

* بی تجربه ترین حریف ممکن مقابل فولاد

این تیم در سوپرجام پس از تساوی 2-2 در ضربات پنالتی مقابل الهلال قدرتمند (4–3) شکست خورد. اولین حضور این باشگاه در لیگ قهرمانان آسیا (ای سی ال 2022) یک موفقیت بزرگ در برابر همه بد شانسی‌ها بود، الفیصلی با پیروزی 2-1 مقابل غول قطری با سابقه دو بار قهرمان لیگ قهرمانان آسیا یعنی السد در مجموع با 2 برد، 3 مساوی و 1 باخت مشترکا با 9 امیتاز با نسف قارشی ازبکستان به عنوان صدرنشین گروه E به مرحله حذفی لیگ قهرمانان راه پیدا کند تا دوشنبه همین هفته به مصاف شاگران جواد نکونام برود. نکته قابل توجه حمایت تمام قد بازیکنان ملی پوش ایران در قطر از فولاد بود تا با حضور در هتل محل اقامت فولادی‌ها را با انرژی بیشتری برای مصاف با تیم عربستانی بدرقه کنند.