نفر اول لیست بین‌المللی ایران موفق به دریافت لایسنس VAR شد و مشکلی برای قضاوت بین‌المللی ندارد.

موعود بنیادی فر هم رده فغانی شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه" ، از سال گذشته با توجه به برگزاری تورنمنت های معتبر بین‌المللی با وجود VAR فقط داورانی می‌توانستند در این مسابقات قضاوت کنند که لایسنس VAR‌ را دریافت کرده باشند. از بین داوران ایرانی فقط علیرضا فغانی و از بین کمک های ایرانی فقط محمدرضا منصوری و محمدرضا ابوالفضلی این لایسنس را در اختیار داشتند.

جالب اینکه فغانی از لیست الیت ایران خارج شده و از این پس داور کشور استرالیا محسوب می‌شود. از این رو نگرانی هایی درباره قضاوت داوران ایرانی در تورنمنت های معتبر بین‌المللی در آینده وجود داشت و حالا موعود بنیادی فر نفر اول لیست الیت ایران این مدرک را دریافت کرده است.

سایت فدراسیون فوتبال با اعلام خبر دریافت لایسنس VAR توسط بنیادی فر نوشت: «با پیگیری های فدراسیون فوتبال و با اعلام دپارتمان داوران موعود بنیادی فر نفر اول لیست داوران بین المللی ایران پس از گذراندن آموزش های لازم در دوره های مختلف در کشورهای مالزی، امارات و ازبکستان موفق به اخذ مجوز VAR فیفا شد و از این به بعد می تواند به همراه تیم داوری ایرانی در کلیه مسابقات که با VAR برگزار می شود را قضاوت کند.»

بر این اساس بنیادی فر حالا می‌تواند با به دست آوردن امتیازات لازم از سوی کمیته داوران AFC یکی از گزینه های قضاوت در جام ملت های آسیا 2023 باشد. از طرف دیگر فغانی نیز به احتمال فراوان از لیست استرالیا در جام ملت ها حضور خواهد داشت.