استاندار آذربایجان غربی گفت: رییس جمهور به منظور افتتاح رسمی و بهره‌برداری از مهمترین پروژه آبرسانی به دریاچه ارومیه روز جمعه پنجم اسفند به ارومیه سفر می‌کند

رئیس‌جمهور به ارومیه سفر می‌کند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

استاندار آذربایجان غربی گفت: رییس جمهور به منظور افتتاح رسمی و بهره‌برداری از مهمترین پروژه آبرسانی به دریاچه ارومیه روز جمعه پنجم اسفند به ارومیه سفر می‌کند.

محمدصادق معتمدیان چهارشنبه شب در گفت وگوی خبری اظهار کرد: روز جمعه یکی از پروژه‌های مهم ستاد احیا دریاچه ارومیه بعد از سال‌ها انتظار به بهره برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اتمام تونل انتقال آب از سد کانی سیب افزود: طول این تونل ۳۶ کیلومتر است که در فاز اول سالانه ۳۰۰ میلیون مترمکعب آب را به دریاچه ارومیه منتقل می‌کند که از جمله مهمترین پروژه‌های احیای دریاچه است.

معتمدیان با تاکید بر اهتمام دولت در راستای احیای دریاچه ارومیه اضافه کرد: با همکاری مردم و تلاش شبانه روزی دولت سیزدهم، مردم آذربایجان غربی پس از سال‌ها انتظار روز جمعه به آرزوی خود در بهره‌برداری از خط انتقال افتتاح تونل و کانال می‌رسند.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه ۳۵ هزار میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده است، ادامه داد: خوشبختانه همزمان با عید مبعث آب اندازی به صورت آزمایشی از مسیر تونل تازه ساخت انجام شد و آب پس از عبور از تونل ۳۶ کیلومتری و کانال ۱۱ کیلومتری و عبور از مسیر رودخانه گدار به دریاچه ارومیه وارد شد.

معتمدیان با تاکید بر بهره برداری این پروژه به دستان رییس جمهور گفت: روز جمعه میزبان آیت الله رئیسی رییس جمهور کشورمان هستیم و پروژه مهم کانی سیب و انتقال آب به دریاچه ارومیه به صورت رسمی افتتاح و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.