در ادامه عکسی جدید از نیکی کریمی را مشاهده می کنید

تیپ عجیب نیکی کریمی در کنسرت خواننده معروف همه رو شوکه کرد | نیکی کریمی با این لباس خودشو از چشم همه انداخت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

نیکی کریمی و رابرت دنیرو ساعاتی قبل در مراسم ناهار فستیوال ترابیکا در نیویورک آمریکا حضور پیدا کردند. نیکی کریمی داور جشنواره فیلم ترایبکا است. نیکی کریمی؛ کارگردان، تهیه‌کننده است. نیکی کریمی بازیگر سینمای ایران به عنوان یکی از داوران اصلی بخش بین‌الملل درفستیوال رابرت دنیرو است. در ادامه عکس نیکی کریمی و رابرت دنیرو را مشاهده کنید.

نیکی کریمی

هفتاد و سومین جشنواره فیلم برلین از تاریخ ۱۶ تا ۲۶ فوریه (۲۷ بهمن تا ۷ اسفند) در کشور آلمان در حال برگزاری است، نیکی کریمی سینماگر ایرانی نیز یکی از چهره هایی است که برای انتخاب فیلم در این جشنواره دعوت شده است.

نیکی کریمی

نیکی کریمینیکی کریمی داور جشنواره ترابیکا

نیکی کریمی به همراه لوسی بوینتون؛ بازیگر آمریکایی، آنتونی ادواردز؛ بازیگر و کارگردان آمریکایی، ازازل جیکوبز؛ کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس نیویورکی و روزانا آرکِت؛ بازیگر، کارگردان و تهیه‌کننده آمریکایی به عنوان داوران بخش مسابقه جشنواره فیلم ترایبکا انتخاب شدند.

جشنواره فیلم ترایبکا (Tribeca Film Festival) در سال ۲۰۰۲ توسط رابرت دنیرو و جین رزنتال در واکنش به رویداد حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به منظور هم‌دردی با بازماندگان واقعه در محله ترایبکا در منتهن بنیان گذاشته شد.

نیکی کریمیبیوگرافی نیکی کریمی

نیکی کریمی متولد ۱۹ آبان ماه ۱۳۵۰، تهران هنرپیشه، کارگردان، مترجم و عکاس ایرانی است. نیکی کریمی تا به حال در چند جشنواره جهانی فیلم به عنوان داور حضور داشته است. کریمی با کسب چهار جایزه از جشنواره های مختلف بین المللی یکی از موفق ترین بازیگران ایرانی از نظر تعداد جوایز جهانی بوده است.

نیکی کریمیاو تحصیلکرده مقطع دیپلم رشته تجربی و دانشجوی انصرافی طراحی لباس از دانشگاه آمریکا می باشد که حالا کنار فعالیت هنری مترجم کتاب و عکاس هم است. اصالتا از سمت پدر اهل تفرش استان مرکزی است ،یک برادر بنام خشایار و یک خواهر بنام نازنین دارد که به همراه پدر و مادرش در انگلستان زندگی می کنند.

بازیگری را از زمان مدرسه با حضور در گروه های تئاتری شروع کرد تا اینکه سال 1368 وقتی 18 ساله بود با فیلم سینمایی «وسوسه» جلوی دوربین رفت .او هنوز هم حاضر نیست ماجرای اولین ورود خود به سینما را توضیح دهد.

با دومین تجربه حرفه ای اش در فیلم سینمایی «عروس» سال 1369 با ابوالفضل پورعرب بعنوان اولین ستارگان سینمای پس از انقلاب به اوج شهرت رسید. او سپس در سال 1371 با فیلم «سارا» توانست جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره های سن سباستین و نانت فرانسه را به دست آورد.

 نیکی کریمی نیکی کریمی و بازی در تلویزیون 

خانم کریمی با سریال «زندگی» در سال 1374 وقتی 24 ساله بود وارد قاب تلویزیون شد و تابحال 4 سریال بیشتر برای تلویزیون بازی نکرده است از سال 1376 عکاسی را کنار عباس کیارستمی شروع کرد و در این سال ها بصورت مداوم عکاسی طبیعت کرد که نتیجه آن برگزاری 4 نمایشگاه در ایران و 1 نماشگاه در امارات بودنیکی کریمی از دوران دبستان بازی در گروه‌های کوچک تئاتری را آغاز کرد.

نیکی کریمیاولین نقش سینمایی اش را در سال ۱۳۶۸ در فیلم« وسوسه» به کارگردانی جمشید حیدری به دست آورد. ولی نخستین حضور جدی اش را میتوان در فیلم« عروس» به کارگردانی بهروز افخمی در سال ۱۳۶۹ دانست. نیکی کریمی و ابوالفضل پورعرب را اولین ستاره های سینمای ایران بعد از انقلاب می دانند. بعد از آن، نیکی کریمی در دو فیلم مهم از داریوش مهرجویی به نام های« سارا» و« پری» ایفای نقش کرد. در سال ۱۳۷۱ بازی در فیلم« سارا» ( اقتباسی از« خانه عروسک» اثر هنریک ایبسن) توانست برای او جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره های سن سباستین و نانت را به ارمغان بیاورد. به تمام زمینه های عکاسی علاقه دارم ، عکاسی فیلم را هم نگاه می کنم ، کارهای که بچه ها انجام می دهد و حتی عکاسی پرتره برایم جذاب است.

 نیکی کریمی سیمرغ نیکی کریمی با ایفای نقش در فیلم دو زن

کریمی پس از همکاری با کارگردان هایی چون ابراهیم حاتمی کیا ، بهروز افخمی و داریوش فرهنگ سال 1377 در فیلم «دو زن» به کارگردانی تهمینه میلانی بازی کرد. این فیلم پنجمین نامزدی او برای سیمرغ بود که در نهایت توانست با این فیلم آنرا بدست آورد ، همکاری او با میلانی تا سال 1381 ادامه دار بود.

نیکی کریمیسوابق کارگردانی نیکی کریمی

در سال 1379 دستیار عباس کیارستمی در مستند A.B.C. Africa شد سپس در سال 1380 اولین فیلم مستند خود را با نام «داشتن یا نداشت» ساخت. موضوع مستند داشتن یا نداشت مربوط به زوج های نابارور بود که با همکاری کلینیک رویان ساخته شد و توانست در جشنواره باران بهترین فیلم مستند انتخاب شود.

خانم کریمی سال 1383 وقتی 33 ساله بود اولین فیلم بلند خود بنام «یک شب» را ساخت که بخاطر شرایط ممیزی در ایران اکران نشد اما در جشنواره فیلم کن درخشید. نیکی کریمی سال 1386 در جشنواره کن (2007) بعنوان یکی از داوران کن حضور داشت. او در کنار دومینیک مال از فرانسه، دبورا نادلمن لاندیس از آمریکا و جین ماری گوستاو لوکلوزیو از فرانسه به داوری فیلم های کوتاه جشنواره کن پرداخت.

نیکی کریمیورزش حرفه ای نیکی کریمی

برنامه روزانه ای برای ورزش دارم که تحت هیچ شرایطی آن را تغییر نمی دهم حتی روزهایی که سر فیلمبرداری هستم وقتی به خانه می روم ورزش می کنم.بدنسازی و فیتنس جزو برنامه های روزانه من است اما تنیس هم بازی می کنمهیچ وقت رژیم تغذیه زیر نظر پزشک نداشتم و خودم سعی می کنم همه چیز را رعایت کنم به هر حال سن و سال که بالاتر می رود نوع تغذیه هم باید تغییر پیدا کند.همه دوست دارند غذا و خوراکی های خوشمزه بخورند اما اگر به اندازه باشد و پرخوری نکنند مشکلی به وجود نمی آورد.