علی فتح الله زاده در دیدار با مهدی تاج از وی خواسته برای آزادسازی پول‌های بلوکه شده در AFC تلاش کند.

درخواست مدیرعامل استقلال از رئیس فدراسیون
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه استقلال این روزها با مشکلات مالی فراوانی دست و پنجه نرم می‌کند؛ علاوه بر آنکه مدیران استقلال باید تا قبل از پایان سال درصد دیگری از مبالغ قرارداد بازیکنان و کادرفنی را پرداخت کنند و برخی بدهی های جاری را بپردازند، مهم ترین بدهی این باشگاه پرونده شکایت استراماچونی است.

مربی ایتالیایی در مرداد ماه گذشته از دادگاه عالی ورزش حکم سنگینی را علیه استقلال دریافت کرده و حالا با توجه به بالارفتن نرخ ارز در ایران بدهی باشگاه به او نزدیک به 100 میلیارد تومان می‌شود. از این رو علی فتح‌الله‌زاده و همکارانش در پی تامین این پول و پرداخت بدهی استراماچونی هستند.

فتح‌الله‌زاده که از دولت و شخص معاون رییس جمهور برای پرداخت بدهی به استراماچونی کمک خواسته، در جلسه اخیری که با مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال داشته، خواهان آزادسازی مبلغ 500 هزار دلار پول باشگاه  استقلال در AFC‌شده است. این مبلغ پاداش های قبلی استقلال به خاطر حضور در لیگ قهرمانان است که به دلیل تحریم ها علیه ایران به دست باشگاه نرسیده است.

فتح‌الله‌زاده از تاج خواسته تا با توجه به کرسی نایب‌رییسی AFC که در اختیار دارد از مقامات کنفدراسیون فوتبال آسیا بخواهد طلب استقلال را مستقیما به حساب استراماچونی واریز کنند تا بخشی از بدهی به مربی ایتالیایی پرداخت شده باشد.

این درخواست قرار است از سوی مهدی تاج به AFC ارائه شود و باید دید چه نتیجه ای خواهد داشت. اگر این موضوع محقق شود، بدهی به استراماچونی سبک تر خواهد شد و آنوقت مدیران باشگاه با شرایط آرام تری می‌توانند مابقی مبلغ را تهیه و به حساب مربی ایتالیایی واریز کنند.