نعیمه نظام دوست با انتشار یک استوری در صفحه شخصی اش از مخاطبان خواست تا برای مراسم اولی سالگرد فوت زهره فکور شرکت کنند. این استوری نعیمه نظام دوست به شرح زیر می‌باشد:

نعیمه نظام دوست عزادار شد | استوری دردناک نعیمه نظام دوست اشک همه را درآورد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

نعیمه نظام دوست متولد آبان ماه است و 48 سال سن دارد. نعیمه نظام دوست متولد تهران است. نعیمه نظام دوست اصالتا اهل رشت است. نعیمه نظام دوست از 29 سالگی فعالیت هنری اش را آغاز کرده است. نعیمه نظام دوست به تازگی در برنامه خندوانه حضور داشته است و این برنامه توجه مخاطبان را جذب کرد

نعیمه نظام دوست

نعیمه نظام دوست در کپشن این پست نوشت: 

اصلا به این فکر نکن که دیگران برای تو چه فکری می کنند

حتی برایت مهم نباشد چطور و چگونه قضاوت می شوی ،

کاری که دوست داری و می دانی درست است را بکن و مسیرِ خودت را برو ،

بگذار دیگران هم یاد بگیرند به جای اینکه زمانشان را به پای حسادت و قضاوت و تقلید ، تلف کنند ؛ دنبالِ اهداف و آرزوهایشان باشند ...

گاهی تو به آسیب پذیریِ قرص جوشان می شوی و آدم ها با حرف ها و قضاوت هایشان مانندِ آب ...

نزدیکشان که می شوی ؛ نابودت می کنند!

لازم است کمی دورتر بایستی و در سکوت ، کارِ خودت را بکنی .

که گاهی آرامشِ انسان ، در همین ندیدن ها و نشنیدن هاست ...

نرگس صرافیان طوفان

نعیمه نظام دوست

نعیمه نظام‌دوست (زاده ۲۳ آبان ۱۳۵۳ در تهران) بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر ایران است. نعیمه نظام‌دوست از سال ۱۳۷۰ کار بازیگری را در گروه‌های آزاد تئاتر آغاز کرد، سپس در مجموعه نوروز ۷۲ بازی کرد. نظام‌دوست به‌طور حرفه‌ای با ساعت خوش و در سال ۱۳۷۳ وارد عرصه بازیگری شد.

چهار خواهر دارد که خودش فرزند سوم خانواده است به غیر از او کسی در خانواده شان کار هنری نکرده و پدرش چند سال پیش فوت کرده است. وی تا کنون ازدواج نکرده است و مجرد است.

نعیمه نظام دوست

نعیمه نظام دوست از بازیگری تا مزون لباس

سعی می‌کنم در انتخاب نقش‌هایم، غیر از مسائل مادی، تجربه و کار با کارگردانان خوب را هم مورد توجه قرار دهم. گاهی اوقات ممکن است نقشی را دوست نداشته باشی یا کوتاه باشد، اما به‌خاطر کارگردان آن، کار را قبول می‌کنی زیرا می‌تواند تجربه بسیار خوبی برایت باشد. حرفه اصلی من بازیگری است اما از این راه نمی‌توان آن‌طور که باید و شاید درآمدی داشت. اگر دقت کنید اکثر بازیگران شغل دومی هم برای کسب درآمد دارند چون نمی‌توان روی بازیگری به‌عنوان منبع درآمد حساب کرد. به‌همین ترتیب من هم یک مزون کوچک لباس دارم که هرازگاهی از این طریق دوستانم را هم می‌بینم. فعلا به اندازه یک آب باریکه درآمد برایم دارد، البته در فکرش هستم که این مزون را گسترده‌تر کنم.

نعیمه نظام دوست: چاقی من ارثی نیست

من دچار اضافه‌وزن هستم و این را از ظاهرم می‌شود، فهمید. چاقی من ارثی نیست بلکه به‌دلیل مصرف کورتون به‌وجود آمد. چند سال قبل به‌دلیل یک بیماری مجبور به مصرف کورتون شدم، همین قضیه هم باعث افزایش وزن من شد. بعد هم اتفاقات دیگری باعث شد که وزنم روز‌به‌روز بیشتر شود. 10‌سال است که با بیماری چاقی درگیر هستم، یادم می‌آید که قبل از آن 60‌کیلو بودم.

نعیمه نظام دوست: بعد از بالون معده چاق‌تر شدم

من ‌بالون معده را برای لاغر شدن انتخاب کردم و پزشکان به من گفتند که موفقیت این عمل 50درصد است. وقتی ‌بالون داخل معده گذاشته می‌شود حجم معده را می‌گیرد و باعث می‌شود کمتر غذا بخورید. اگر غذا زیاد خورده شود معده آن را نگه نمی‌دارد و غذا را بر‌می‌گرداند. من بعد از ‌بالون، آنقدر غذا خوردم که بر ‌بالون غلبه کردم و وقتی آن را برداشتم، معده‌ام دوبرابر شد.

همین هم باعث شد که بیش از پیش چاق شوم. البته تعدادی از  کسانی که ‌بالون استفاده کرده بودند را دیدم که چندین کیلو وزن کم کرده بودند اما به‌نظرم حال خوبی نداشتند. باید همزمان با استفاده از ‌بالون ویتامین مصرف شود و کمبودی از این لحاظ وجود نداشته باشد، یعنی لاغری در عین سالم بودن مفید است وگرنه کم کردن وزن وقتی بی‌حال و ضعیف شوی که فایده‌ای ندارد.

‌بالون معده فقط در مرکز مجهز

پزشک من به‌طور اصولی جراحی ‌بالون معده را برایم انجام نداد، هیچ آزمایشی انجام نشد و همه چیز خیلی سریع صورت گرفت. هیچ بررسی انجام نشد که بدانیم آیا بدن من ویتامینی لازم دارد یا نه، دارویی لازم است مصرف کنم یا خیر. غیر از من یکی از اقوامم شماره پزشک من را گرفت و ‌بالون معده را انجام داد و بر اثر اشتباه پزشکی دچار ایست قلبی شد و فوت کرد. پزشک این کار را در مطب انجام داده بود و در دادگاه ثابت شد که اشتباه پزشکی باعث مرگ بیمار شده است.

به خاطر همین توصیه می‌کنم به‌هیچ عنوان این عمل را در مطب انجام ندهند و حتما در یک مرکز مجهز پزشکی باشد. به ظاهر عمل ساده‌ای است اما به دستگاه‌های پیشرفته نیاز است. در آن اتفاق پزشک به‌دلیل عدم وجود دستگاه‌های پیشرفته، ایست قلبی بیمار را تشخیص نداده بودند. متاسفانه برخی پزشکان  به‌خاطر پول، هرکاری را به‌راحتی  بدون بررسی خاصی انجام می‌دهند. زمانی که ‌بالون را داخل معده‌ام گذاشتم 90کیلو بودم اما الان 126کیلو هستم. یعنی اضافه‌وزنم بعد از ‌بالون خیلی شدیدتر بود و اگر فقط روش‌های دیگر را ادامه می‌دادم شاید نتیجه بهتری می‌گرفتم.

روز‌به‌روز چاق‌تر شدم

من انواع و اقسام رژیم‌ها و ورزش‌ها را امتحان کردم اما متاسفانه خودم هم نتوانستم ادامه بدهم و به نتیجه مطلوب برسم. ورزش هم می‌کردم اما پایم شکست و به‌همین دلیل تنبل شدم، ورزش را رها کردم، از طرفی حال روحی‌ام به‌دلیل بیماری یکی از نزدیکانم خوب نبود و همه چیز دست به دست هم داد که من کاهش وزن را رها کنم و روز‌به‌روز چاق‌تر شوم. کسی که اضافه‌وزن دارد باید بیشتر از دیگران مراقب بالا رفتن قند‌خون، فشارخون، چربی خون و… باشد. به‌علاوه مشکلات دیگری هم همراه با چاقی به وجود می‌آید که شاید فقط با کاهش وزن بتوان جلوی آن را گرفت. خوشبختانه چکاپ کردم و هیچ مشکلی بابت چربی خون و… ندارم اما مشکلات دیگری مثل زانودرد، مشکل در راه رفتن و… برایم وجود دارد که باید هرچه سریع‌تر به دادش برسم.

نعیمه نظام دوست

عصبی می‌شوم باید غذا بخورم

مشکل بزرگ من برای چاقی این است که نمی‌توانم جلوی غذا خوردنم را بگیرم. من زمانی که عصبی، ناراحت یا افسرده می‌شوم به غذا خوردن پناه می‌برم و از این طریق می‌توانم خودم را آرام کنم. هرکسی برای کسب آرامش به چیزی پناه می‌برد، من به غذا خوردن پناه می‌برم. من و افرادی مثل من به خوردن معتاد هستیم و با کوچک‌ترین ناراحتی به سمت غذا خوردن هجوم می‌بریم. به‌علاوه مشکل این است که من زمان غذا خوردن به غذاهای پرکالری هم بیشتر تمایل دارم.

عاشق فست‌فود هستم و وقتی در خیابان هستم دائم بوی غذاهای مختلف وسوسه‌ام می‌کند که بروم داخل رستوران و غذا بخورم. به شیرینی هم علاقه خاصی دارم که اگر شیرینی ببینم حتما باید بخورم. این است که مشکل غذا خوردن من یک مشکل عصبی یا روانی است. دوستانم مراجعه به روانپزشک را به من پیشنهاد کردند که حتما باید آن را امتحان کنم. به‌علاوه در حال حاضر دارم به این فکر می‌کنم که با یک جراحی دیگر مثل بای‌پس معده یا اسلیو یا یک جراحی مناسب دیگر بتوانم جلوی خوردنم را بگیرم.

فیلم شناسی نعیمه نظام دوست

تلویزیون

نوروز 72 1372 مهران مدیری

ساعت خوش 1373 مهران مدیری

شن های کف رودخانه 1374 یوسف سیدمهدوی

باغ شیشه ای 1375 مهدی مظلومی

روزهای زندگی 1378-1377 سیروس مقدم

پلیس جوان 1380 سیروس مقدم

ریحانه 1384 سیروس مقدم

چاردیواری 1386 سیروس مقدم

روز حسرت 1387 سیروس مقدم

زیر هشت 1389 سیروس مقدم

لطفاً دور نزنیم 1388 مهدی مظلومی

ساختمان پزشکان 1390 سروش صحت

کسی خوابه؟ 1391 سیدجواد رضویان

خانه اجاره ای 1391 رامین ناصرنصیر - شاهد احمدلو

خانه اجاره ای 2 1391 رامین ناصرنصیر - شاهد احمدلو