یائیر لاپید نخست وزیر پیشین و رهبر اپوزیسیون کنونی کابینه رژیم صهیونیستی یکشنبه شب بنیامین نتانیاهو نخست وزیر کنونی را تهدید کرد که دروغ‌های وی در خصوص توان مقابله تل آویو علیه ایران را برملا خواهد کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

لاپید در صفحه رسمی خود در توئیتر نوشت: اگر نتانیاهو دست از دروغ درخصوص آمادگی در موضوع ایران نکشد، مجبور خواهم شد که تمام شکاف‌ها و کم کاری‌هایی که وی مسؤول آن بوده و ما آن را تغییر دادیم، تشریح کنم.

اشاره لاپید به شکست نتانیاهو در انتخابات در سرزمین‌های اشغالی و روی کارآمدن دولت چرخشی "تغییر" در سال ۲۰۲۱ است که براساس آن به نوبت "نفتالی بنت" و لاپید پیش از بازگشت دوباره بی بی در اواخر ۲۰۲۲ به قدرت و تشکیل دولت ائتلاف راست گرا، دولت رژیم تل آویو را در دست داشتند.

لاپید افزود: پیشنهاد می کنم نتانیاهو درباره آمادگی در مقابله با ایران زیاد سخن نگوید، پیش از هرچیز باید کار بیشتری انجام دهد.

پیشتر نتانیاهو در مصاحبه با شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی و گزارش ادعایی خبرگزاری بلومبرگ مبنی بر دستیابی ایران به سطح غنی شده بالای اورانیوم ادعا کرد: اطمینان دارم که اسرائیل توان مقابله با ایران را دارد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه ادعای خود که تحلیلگران از آن برای فرار از بحران داخلی یاد می کنند، افزود: آنچه که مردم نمی دانند این است که در چند هفته گذشته، هشت تا ۹ جلسه جداگانه داشته‌ام و می توانم به روشنی بگویم که ما آنچه ضروری و لازم باشد انجام خواهیم داد تا مانع از آن شویم که ایران بتواند به قدرتی دست یابد که از نابودی نجات یابد.

نشریه آمریکایی بلومبرگ هفته پیش با انتشار گزارشی ادعایی، به نقل از دو مقام دیپلمات ناشناس اعلام کرد که در نتیجه بازرسی‌های اتمی صورت گرفته در ایران طی هفته گذشته، مقادیری اورانیوم غنی‌شده با غلظت بالا کشف شده است.

جمهوری اسلامی ایران این ادعا را سیاه‌نمایی و تحریف حقایق خوانده و تاکید دارد که وجود ذره یا ذرات اورانیوم بالاتر از ۶۰ درصد در فرآیند غنی‌سازی به معنی غنی‌سازیِ بالای ۶۰ درصد نیست.

منبع: ایرنا