خلاصه‌ای از صحبت‌های جرارد پی که درباره شکی را، بارسا گیت، اتهام تجاوز دنی آلوز و آینده لیونل مسی

پی که، جنجالی: درباره آلوز عدالت کامل اجرا شود!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، موضوع پرداخت‌های مالی متعدد مدیران بارسلونا به انریکز نگریرا در دوران حضور او در کمیته داوران فوتبال اسپانیا به بحث اصلی فوتبال این کشور تبدیل شده است. 

اقداماتی قانونی علیه این باشگاه از سوی دادستانی اسپانیا و سایر مراجع قانونی آغاز شده و انتظار می‌رود که در صورت اثبات اتهامات مطرح شده علیه بارسا، این باشگاه با جریمه‌های بسیاری سنگینی روبرو شود. 

پیکه در پاسخ به سوالی درباره این پرونده گفت:« من چیزی نمی‌دانم. این مشاوره برای کادر فنی و سرمربی بود. بازیکنان از قبل داورها را می‌شناختند و این مربیان بودند که نیاز به کمک داشتند. نمی‎‌دانم که کار او کمک و همکاری بوده یا نه... ما هیچ اطلاعی نداشتیم و من او یا پسرش را ندیده بودم اما بارسا هرگز داوری را نخرید. این ادعاها منطقی نیست. به نظر می‌رسد که توطئه‌هایی در جریان است.»

این مدافع سابق بارسا درباره تصمیم رئال مادرید برای ورود به این پرونده و پیگیری شکایت از بارسا اظهار داشت:« همه به جز رئال مادرید علیه بارسا اقدام کردند و در راستای درخواست لالیگا پیش رفتند. من درک می‌کنم که خودداری آنها از این اقدام باعث شد که از سوی هواداران‌شان تحت فشار قرار بگیرند اما در نهایت من به باشگاهم اطمینان دارم.»

پیکه در پاسخ به این سوال که آیا دلش برای حضور در میدان تنگ شده گفت:« نه، حتی یک ذره هم دلم تنگ نشده است. زمانی می‌رسد که باید دست بکشید. من حالا زمان بیشتری نسبت به قبل دارم. حالم خوب است. هروقت بتوانم بازی بارسا را می‌بینم.»

این ملی‌پوش سابق اسپانیا همچنین درباره جنجال جدایی از شکیرا مدعی شد:« من نمی‌خواهم در این باره حرف بزنم. ما که پدر و مادرهستیم باید مسئولیت پذیر باشیم و از فرزندانی که داریم محافظت کنیم. همه می‌توانند تصمیم خودشان را بگیرند. من نیازی به حرف زدن نمی‌بینم. فقط دوست دارم حال فرزندانم خوب باشد. من همیشه رابطه نزدیکی با پسرهایم داشتم و حتی آنها از من خواستند که برای تماشای لیگ کینگز همراهم باشند. بسیار هیجان‌زده بودند. هیچ چیز بیشتر از خوشحالی پسرانم باعث خوشحالی من نیست. آنها بزرگتر از سن‌شان به نظر می‌آیند. همه تصمیماتی می‌گیرند که فکر می‌کنند بهترین تصمیم است. من هم به روش خودم عمل می‌کنم و فکر می‌کنم بهترین روش است. الان خوشحال و خوب هستم. واقعا می‌خواهم به همین روند ادامه دهم و امیدوارم بارسا هم به روند پیروزی‌هایش ادامه دهد.»

او با اشاره به ارتباطش با خوان لاپورتا اضافه کرد:« رابطه ما بهتر یا بدتر نشده اما طبیعی است که هر بازیکنی لحظات خوب یا بدی را با مدیرانش داشته باشد. اما نتیجه حرف‌های ما چیزی نبود که انتظارش را داشتیم. من آدم راحت‌گیری هستم و علاوه بر این، می‌دانستم که قصد خداحافظی دارم و برای همین سعی کردم با همه خوب باشم. ما همدیگر را از سال 2008 می‌شناسیم و در نهایت رابطه خوبی داریم.»

پیکه درباره پرونده تجاوز دنی آلوز اضافه کرد:« این پرونده پیچیده‌ای است. من او را می‌شناسم و تحسینش می‌کنم. کل این ماجرا برای هم تیمی‌های او شوک بزرگ و بدی بود. امیدوارم عدالت اجرا شود اما باید تا آن زمان صبر کنیم. راحت‌ترین کار این است که بگوییم او مجرم بوده است. من می‌خواهم منتظر اعلام نظر قاضی دادگاه باشم و پس از آن حکمی که او داده اجرا کنم. باید در طول این روند به قربانی هم کمک کرد. شرایط واقعا پیچیده است. هروقت خبر جدیدی می‌آید، من به عنوان هم تیمی سابق او احساس می‌کنم هرگز نمی‌شناختمش... این اتفاقی است که هرگز کسی فکرش را نمی‌کرد. اگر این اتفاق رخ داده باشد، باید واقعا به او سخت گرفت. من حتی از قانون هم سخت‌گیرتر هستم. من مخالف تمام آدم‌هایی هستم که چنین رفتاری می‌کنند. ما باید به زنان و مردان احترام بگذاریم. امیدوارم روزی به دنیای برسیم که هرگز چنین اتفاقاتی در آن رخ ندهد.»

پیکه در پاسخ به سوالی درباره آینده مسی اظهار داشت:« فقط خود او است که از آینده‌اش خبر دارد. رویای او قهرمانی در جام جهاین بود. هیچ شکی در این نیست که مسی بهترین بازیکن تاریخ است. همه این موضوع را قبول دارند. تصمیم او در نهایت بسته به مسائل شخصی و انگیزه‌های فردی خودش است. می‌تواند در اروپا بماند... اگر به این نتیجه برسد که بازی در اروپا بس است، می‌تواند به آمریکا برود. بازگشتش به بارسا اتفاق بسیار خوبی برای هواداران این تیم خواهد بود. اما این تصمیم صددرصد با خود او است. باید احساسات و انگیزه‌هایش را بررسی کند. همه چیز به خودش بستگی دارد.»

این ستاره سابق بارسا همچنین با اشاره به نقش پدر و مادرش ادامه داد:« وقتی پدر و مادر دارید، شور و شوق دیگری دارید و این احساس تا مرگ با شما هست... مادرم تصمیم گرفت پزشک شود چون به این رشته علاقه داشت و روح و قلبش را در این راه گذاشت. به همین دلیل او همیشه برای من الگو بوده است. پدرم و برادرم هم همینطور. اشتیاق و علاقه باعث شد که من هم در زندگی پیش بروم. همه ما به شیوه خودمان و در مسیر خودمان شکوفا شدیم.»

 پیکه همچنین تلاش کرد تا از طریق شرکتش، کوسموس، با فدراسیون جهانی تنیس همکاری کند و اعلام کرده بودند که قصد دارند دوران جدیدی رقابت‌های جام دیویس رقم بزنند اما در نهایت این همکاری به جایی نرسید. او در این مورد گفت:»من تمام زندگی‌ام را گذاشتم اما در نهایت، تجارت‌ها یا سودده هستند یا نیستند و مدل ما سودده نبود. آنها نمی‌خواستند روی بندهای قرارداد مذاکره کنند. همکاری با فدراسیون ها آسان نیست. این سازمان‌ها توسط افرادی اداره می‌شوند که به دنبال تغییر نیستند. آنها به منفعت ورزش فکر نمی‌کنند. اما یا باید تغییر کرد یا همه چیز از دست می‌رود. این واضح است. اکنون فوتبال هم با ورزش‌های زیادی در رقابت است و اگر تغییر نکند، جا می‌ماند. بعضی ورزش‌ها به دنبال تغییر هستند مانند رقابت‌های بسکتبال NBA که تلاش می‌کند ماند یک شو باشد. داشتن جنبه نمایشی مهم است اما درک آن برای ما دشوار است.«

او درباره ارتباط با روبیالس، رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا و نقشی که در انتقال سوپرکاپ اسپانیا به عربستان داشت گفت:» تا جایی که من می‌دانم، او هیچ وقت به سود بارسا کاری نکرده است. من از مذاکره با او پشیمان نیستم. مشکل نحوه توضیح دادن اتفاقاتی است که رخ داده است. مشکل رسانه‌ها و نحوه جهت‌گیری آنهاست. در این مورد، من وارد جنگ بین روبیالس و تباس شده‌ام. ما می‌دانیم که چطور یکی از آنها تلاش می‌کند تا به دیگری حمله کند و آن یکی دفاع می‌کند. مشکل فروش حق پخش رقابت‌های سوپرکاپ بود و حالا اگرچه در عربستان برگزار می شود اما این رقابت‌ها بسیار پرطرفدار شده است.«