نخست وزیر سابق پاکستان احیای روابط جمهوری اسلامی ایران و عربستان را فرصت عالی برای تحکیم همکاری میان همسایگان به ویژه پاکستان دانست و افزود: منطقه باید نسبت به نقش عناصر خرابکار از جمله رژیم اسرائیل هوشیار باشد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

نخست وزیر سابق پاکستان احیای روابط جمهوری اسلامی ایران و عربستان را فرصت عالی برای تحکیم همکاری میان همسایگان به ویژه پاکستان دانست و افزود: منطقه باید نسبت به نقش عناصر خرابکار از جمله رژیم اسرائیل هوشیار باشد.

عمران‌خان روز یکشنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با ایرنا در لاهور، فرارسیدن نوروز و سال جدید شمسی را به دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت و اظهار داشت: ازسرگیری روابط ایران و عربستان نیز در این برهه یک تحول جدید و خبری خوش برای تمام کشورهای جهان و منطقه از جمله پاکستان است.

وی افزود: ایران کشور دوست و همسایه پاکستان است و همزمان عربستان نیز شریک مهم ما محسوب می‌شود. معتقدیم که هرگونه رفع کدورت‌ها میان این دو کشور دوست و برادر به تقویت وحدت و یکپارچگی در منطقه کمک می‌کند.

عمران‌خان با یادآوری سفر رسمی خود به ایران در اکتبر ۲۰۱۹ برای کمک به تنش‌زدایی در منطقه، گفت: اسلام‌آباد همواره برای تسهیل گفت‌وگو میان تهران و ریاض تلاش کرده و ما امروز مشاهده می‌کنیم که ابتکار فوق‌العاده کشور دوست و شریک راهبردی ما یعنی چین، به توافق بین ایران و عربستان منجر شد.

وی افزود: چین نقش بسیار مهم و ارزنده‌ای را در تنش‌زدایی در غرب آسیا ایفا کرد و پاکستان نیز به تلاش برای تسهیل گفت‌وگو میان ایران و عربستان مفتخر است با این حال دیپلماسی پکن به موفقیت این ماموریت مهم منجر شد.

اسرائیل منبع تفرقه در منطقه است

نخست وزیر سابق پاکستان با هشدار نسبت به تحرکات عناصر خرابکار برای ایجاد سوءتفاهم میان بازیگران مهم منطقه، گفت: اسرائیل همواره مرتکب اقداماتی منفی برای ضربه زدن به ایران شده و قطعا از احیای روابط میان این دو کشور نیز به شدت وحشت زده است.

وی افزود: اشغالگری سرزمین‌های فلسطینی از سوی اسرائیل همچنان ادامه دارد و این رژیم همواره به دنبال تفرقه و سلطه است لذا باید مراقب نقش مخرب صهیونیست‌ها و حامیان آن باشیم.

رئیس حزب «تحریک انصاف» پاکستان اظهار داشت: توافق ایران و عربستان برای عادی سازی روابط هدیه‌ای بزرگ برای منطقه و نویدی برای حل بحران یمن است و همزمان شنیدن خبرهای مشابه درباره ازسرگیری روابط عربستان و سوریه نیز امیدوار کننده است.

آزادی فلسطین دغدغه اصلی جهان اسلام است

عمران‌خان با یادآوری ابتکار تاریخی حضرت امام خمینی (ره) برای بزرگداشت روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و یکپارچگی عالم اسلام علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی، گفت: متاسفانه جهان تداوم بی عدالتی علیه ملت مظلوم فلسطین را شاهد است و همزمان سرکوب مسلمانان کشمیر نیز ادامه دارد.

وی تاکید کرد: نجات مردم فلسطین از اشغالگری دغدغه اصلی جهان اسلام است و باید این بی عدالتی خاتمه یابد. ملت اسلامی در کنار برادران خود در فلسطین و کشمیر هستند و جهان باید به مسئولیت خود در قبال این بحران پایبند باشد.

نخست وزیر سابق پاکستان گفت که متاسفانه اشغالگران تحت پشتیبانی قدرت‌های جهان هستند و این امر سبب شده تا سلطه و سرکوب بر ملت‌های تحت اشغال تحمیل شود.

تشدید بحران اقتصادی در پاکستان و لزوم حل منطقی مسائل داخلی

عمران‌خان ۷۱ ساله که اواخر فروردین سال گذشته با رأی اکثریت نمایندگان پارلمان پاکستان در نیمه راه مجبور به کناره گیری از قدرت شد، اکنون کناره‌گیری شهباز شریف نخست وزیر دولت ائتلافی پاکستان و برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور را مطالبه می‌کند.

وی که رهبری حزب تحریک انصاف به عنوان جناح مخالف در پاکستان را برعهده دارد، دولت مرکزی را به خشونت علیه مخالفان سیاسی و سنگ اندازی در مسیر برگزاری انتخابات آزاد متهم کرد و گفت: حزب تحریک انصاف هرگز قانون اساسی و هنجارهای سیاسی را نقض نکرده اما نگران وخامت بحران اقتصادی و همزمان احترام به انتخاب مردم است لذا دولت نباید از مسئولیت خود شانه خالی کند.

نخست وزیر سابق پاکستان تاکید کرد: راهکار اصلی و منطقی برای بحران فعلی این کشور برگزاری فوری انتخابات زودهنگام است و برای آزاد و شفاف بودن این روند، دیوان عالی پاکستان باید ورود کند.