از روزی که علی فتح الله زاده روی صندلی ریاست استقلال نشست، وعده‌های بی‌شماری را به زبان آورد که نصف آنها نیز هرگز عملی نشدند.

مروری فشرده بر این شش ماه: سلام بر امپراتور وعده‌ها!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، علی فتح‌الله‌زاده مأموریتی که از 6 ماه پیش برای انجام آن به صندلی ریاست باشگاه استقلال رسیده بود را به سرانجام نرساند و به دلیل عدم پرداخت مطالبات استراماچونی، آبی‌های پایتخت برای دومین سال متوالی از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته شدند.

هر چند که حذف استقلال از این پیکارها در خرداد ماه اعلام می‌شود، اما پرداخت نشدن طلب سرمربی ایتالیایی، این موضوع را قطعی کرده است. فتح‌الله‌زاده نیز دقیقا یک روز پس از پایان ضرب‌الاجل تعیین شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش، از مدیریت استقلال استعفا داد. هر چند که هنوز جدایی او قطعی نشده و حتی مدیر پرحاشیه آبی‌ها در جلسه امروز هیئت مدیره نیز حضور پیدا کرده است.

از 24 مهر ماه که وی حکم مدیرعاملی خود را از دستان حمید سجادی گرفت، تا پایان مهلت تعیین‌شده از سوی AFC برای پرداخت بدهی‌ها و دریافت مجوز حرفه‌ای، علی فتح‌الله‌زاده 165 روز، معادل پنج ماه و 17 روز زمان داشت تا بتواند طلب استراماچونی را پرداخت کند و استقلال از لیگ قهرمانان حذف نشود. اتفاقی که رخ نداد و وی به همراه دیگر مدیران باشگاه، در تمام این مدت وعده و وعیدهای عجیبی دادند که هیچگاه عملی نشد.

یکی از مهمترین این اظهارنظرها به تاریخ 29 آذر برمی‌گردد که محمد مومنی، عضو هیئت مدیره استقلال، رسما از تأمین منابع مالی برای پرداخت استراماچونی خبر داد ولی هرگز این اتفاق رخ نداد. حالا در زیر به صورت خلاصه، تمامی اظهارنظرهای مدیران استقلال و در رأس آنها علی فتح‌الله‌زاده را در این مدت مرور می‌کنیم. به یاد داشته باشید که مدیرعامل استقلال در تاریخ 24 مهر، به این سمت منصوب شد:

خلاصه صحبت‌های علی فتح‌الله‌زاده از زمان انتخاب به عنوان مدیرعامل استقلال: