رئال مادرید در رویارویی‌هایش برابر تیم‌های انگلیسی در مراحل حذفی لیگ قهرمانان اکثرا موفق بوده و راهی دور بعد شده است.

تیم‌های انگلیسی، شکار مورد علاقه رئال در لیگ قهرمانان!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید چهارشنبه شب در برنابئو میزبان چلسی از یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان است. فصل گذشته رئال توانست از یک چهارم نهایی تا فینال، سه رقیب انگلیسی را ناکام بگذارد. رئال با حذف چلسی و سیتی به فینال رسید و در نهایت نیز لیورپول را شکست داد و قهرمان شد. تکرار این اتفاق شاید دشوار باشد اما برای رئال مادرید چیزی غیرممکن نیست.

رئال در فصل جاری نیز اگر بتواند چلسی را حذف کند، ممکن است در نیمه نهایی به سیتی برخورد کند. در تاریخ لیگ قهرمانان رئال 19 بار در مراحل حذفی برابر تیم‌های انگلیسی به میدان رفته و در 13 مورد موفق به صعود شده است(موفقیت 68.4 درصدی). در زیر به چند موفقیت بزرگ دیگر رئال برابر تیم های انگلیسی اشاره می کنیم.

اولین بار در سال 1957 رئال در مجموع دو بازی رفت و برگشت توانست منچستریونایتد را کنار بزند. رئال در سال 1975 نیز پس از شکست 4-1 در زمین دربی کانتی توانست در برنابئو 5-1 پیروز شود. رئال در سال‌های 2000، 2003 و 2013 نیز توانسته منچستریونایتد را از لیگ قهرمانان حذف کند. به این‌ها پیروزی رئال در مجموع دو بازی رفت و برگشت برابر سیتی در نیمه نهایی سال 2016 را نیز باید اضافه کرد. رئال همچنین دو خاطره تلخ نیز در سال‌های اخیر از تیم‌های انگلیسی دارد. در سال 2020 رئال با شکست از سیتی حذف شد و در سال 2021 نیز رئال در نیمه نهایی به دست چلسی کنار رفت.