یکی از معروفترین داورهای آمده به ایران ساندرو پل مجارستانی است، مردی که فینال جام جهانی را سوت زده است

ظلم داور فینال جام جهانی به پرسپولیس(عکس)
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش"ورزش سه "، جنجال بزرگ دربی پایتخت با سوت احمد ابهران  در 30دی ماه سال 73 باعث شد تا فدراسیون فوتبال که در آن سالها از داور ایرانی استفاده می کرد، از فصل بعد رقابت های لیگ آزادگان از داور خارجی در دربی ها استفاده کند تا از شدت اعتراض بازیکنان و مربیان و هواداران روی سکو کم کند. 

در آن سالها یک هفته بعد از دربی جنجالی، بازی برگشت دو تیم را هم اخوان سوت زد، ولی از اولین دربی فصل بعد پای داوران خارجی برای بازی های داخلی بعد از سالها به پای فوتبال ایران باز شد. اولین داوری که به ایران آمد، یکی از معروفترین آنها بود. ساندرو پل مجاری که یک سال قبل از آن با کمک محمدفنایی سوت فینال جام جهانی 1994 آمریکا را بین تیم های برزیل و ایتالیا زده بود، به ایران آمد و در روز شش مرداد سال 74 قاضی بازی استقلال و پرسپولیس شد.

آن بازی ، یکی از خاص ترین بازی های تاریخ دربی ها بود، آبی ها در نیم ساعت اول بازی موفق شدند سه گل به پرسپولیس بزنند و توپ های پرسپولیس روی درخشش بی نظیر غلامپور به هدف نمی نشست تا پرسپولیس نتیجه دربی را با نتیجه سه بر یک به استقلال واگذار کند. 

تیتر هفته نامه آینه که به صورت ویژه نامه و برخلاف روزهای معمول انتشارش در روز شنبه به کیوسک مطبوعات رفته بود، ازظلم داور بازی به پرسپولیس خبر می دهد. هواداران، بازیکنان و مربیان پرسپولیس لحظه برخورد دقیقه 15 نکیسا روی اختر را که ساندرو پل پنالتی اعلام کرد، خطای پنالتی نمی دیدند و برای همین به قضاوت این داور معروف اعتراض داشتند.ولی ساندرو پل برخلاف نظر قرمزها پنالتی را گرفت تا صادق ورمزیار در دقیقه 15 گل دوم آبی ها را به ثمر برساند. 

ساندرو پل که در اردیبهشت سال گذشته و در سن 65 سالگی  تسلیم بیماری کرونا شد، دو سال بعد مهمتر ین بازی ایران در راه جام جهانی 98 را در ملبورن برابر استرالیا سوت زد و با گرفتن هشت دقیقه وقت اضافه در آن روز برای همیشه در خاطر ایرانی ها باقی ماند، هشت دقیقه ای که شاید سخت ترین لحظات تاریخ فوتبال ایران محسوب می شود.