در حالی که سپاهان، استقلال و پرسپولیس برای قهرمانی لیگ بیست و دوم تلاش می‌کنند، تراکتور راه دیگری را می‌رود و برنامه متفاوتی را پیش می‌برد.

پدرخوانده در پشت صحنه مدعی جدید قهرمانی!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، 48 ساعت بعد از پیروزی بزرگ مقابل سپاهان، شنیده‌ها در تبریز از تمدید قرارداد یک ستاره حکایت داشت: صفا هادی. بازیکنی که در ابتدای فصل شاید انتقالش به ایران سروصدای زیادی نکرد اما او در زمین نشان داد که یک هافبک دفاعی و مرکزی قابل اعتماد است و می‌تواند خیال سرمربی را از کمربند میانی تیم راحت کند.

او در حالی پای برگه قرارداد یک ساله را امضا کرد که چند هفته قبل زنوزی خیال همه را از نیمکت لرزان تراکتور کرده بود. تمدید قرارداد چهار ساله با پاکو خمس در میانه فصل، برای اولین بار ثبات را به این باشگاه تبریزی هدیه داد و باعث شد تا نه مربی‌ای چشم طمع به صندلی سرمربیگری داشته باشد و نه بازیکنی برای تمدید قرارداد، نگران تغییر سرمربی شود.

البته پیش از خمس نیز یک قرارداد مهم دیگر در باشگاه تراکتور امضا شده بود. ریکاردو آلوز که با 12 پاس گل، عملکردی درخشان داشته، در هتل محل اقامت خود و در آخرین ساعات نقل و انتقالات، با تراکتور سه ساله تمدید کرد. حالا این سه قرارداد جدید در ویترین مالک تراکتور قرار خواهد گرفت تا او تصویری جدید از تیم مورد علاقه‌اش را به همه ارائه دهد.

* لایسنس حرفه‌ای برای بازگشت به آسیا

فارغ از تمدید قراردادها و بستن تیم پرستاره و با ثبات برای فصل آینده، زنوزی پروژه دیگری را هم پیش برده است. او در ماه‌های اخیر بدهی‌های معوقه داخلی و خارجی زیادی را پرداخت کرده تا حساب سفیدشده را آماده دریافت مجوز حرفه‌ای کند. در این مدت زنوزی نزدیک به چهار میلیون دلار بدهی پرداخت کرده و حالا تقریبا می‌توان گفت که تراکتور هیچ تعهد مالی معوقه‌ای ندارد.

زنوزی همچنین تلاش کرده زیرساخت‌های موردنیاز تیم فوتبال را آماده کند. چمن شماره یک و دو مجموعه بنیان دیزل از کیفیت ممتاز برخوردار است و به حدی رسیده که خمس این ورزشگاه را به استادیوم یادگار ترجیح می‌دهد. همچنین در مجموعه بنیان دیزل، هتل اقامتی تعبیه شده که از شرایط بسیار خوبی بهره‌مند است و به محل اقامت سرمربی تیم تبدیل شده و اردوهای تیمی نیز هر هفته در این هتل برپا می‌شود.

تمام این موارد تراکتور را در جایگاهی قرار داده که حالا مدعی دریافت مجوز حرفه‌ای کنفدراسیون فوتبال آسیا باشد. تراکتوری‌ها امیدوارند با دریافت این مجوز، حضوری ناگهانی در لیگ قهرمانان آسیا نیز داشته باشند چرا که حالا با حذف استقلال از آسیا، تیم چهارم لیگ برتر هم دارای شانس سهمیه خواهد بود.

* مثلث قهرمانی سه ضلعی می‌شود

باورنکردنی است اما از زمان ورود پاکو خمس به ایران، تراکتور در امتیازگیری هم رده سه مدعی قهرمانی عمل کرده است. شاید اگر سرمربی اسپانیایی از ابتدای فصل در تراکتور حضور داشت، حالا تی‌تی‌های شهر تبریز نیز در بالای جدول برای قهرمانی تلاش می‌کردند. جالب است بدانید حتی اگر تراکتور می‌توانست دو بازی خانگی برابر پرسپولیس و مس رفسنجان را با برتری شکست دهد، همین حالا در جایگاه سوم قرار داشت.

اما به هر حال سرخپوشان تبریزی با نگاه به آینده، فصل بعدی را به عنوان زمان چیدن ثمره تلاشهای خود می‌بینند. جایی که با ثبات روی نیمکت، قصد دارند ستاره‌های کنونی را متقاعد به تمدید قرارداد کنند و همچنین پروژه خود را طوری به بیرون نشان دهند که تراکتور دوباره به مقصدی جذاب برای ستاره‌های فوتبال تبدیل شود.

شاید نیمی از ترکیب کنونی تراکتور برای فصل آینده نیز بتوانند در ترکیب تیمی که قصد دارد برای قهرمانی تلاش کند، بمانند اما سرخپوشان تبریزی بیشتر نیاز دارند تا اسکوادی کامل را داشته باشند که برای یک ماراتن 30 هفته‌ای آماده باشد و پا به پای تیمهای اسکلت فلزی لیگ برتر (پرسپولیس، سپاهان و استقلال) پیش برود.

تراکتور همین حالا پیشنهادات خود برای تمدید قرارداد چند بازیکن از ترکیب اصلی را ارائه کرده و احتمالا بلافاصله بعد از پایان لیگ نیز حمله خود به بازار نقل و انتقالات برای جذب نفرات مورد علاقه سرمربی اسپانیایی را تدارک خواهد دید. کسی که با شناخت کاملی که از فوتبال ایران به دست آورده، به خوبی می‌داند چه نفراتی را باید به خدمت بگیرد.

بعد از یکی دو سالی که تراکتور در افت کامل قرار داشت، حالا زنوزی قصد دارد پروژه قهرمانی را دوباره از سر بگیرد و با انتخاب خمس به عنوان سرمربی، چشم اندازی روشن را در مقابل تیمش می‌بیند. او و تی‌تی‌ها امیدوارند فصل آینده زمانی باشد که بالاخره طلسم قهرمانی تیم محبوب تبریز در لیگ برتر بشکند و حالا با این تیم جذاب، فوتبال ایران نیز کاملا آماده بازگشت تراکتور به جمع مدعیان است.