تیم ملی کشتی آزاد ایران از صبح امروز کار خود را در 5 وزن نخست مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی قزاقستان آغاز کرد.

لحظه به لحظه با کشتی آزاد قهرمانی آسیا
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، بعد از قهرمانی فرنگی کاران ایرانی در مسابقات قهرمانی آسیا 2023 آستانه قزاقستان، از صبح امروز شاگردان پژمان درستکار برای تکرار این قهرمانی و کسب خوشرنگ ترین مدال ها روی تشک رفته اند. 

در روز اول این رقابت ها علیرضا سرلک در 57 کیلو، رحمان عموزاد در 65 کیلو، مرتضی قیاسی در 70 کیلو، امیرحسین کاووسی در 79 کیلو و مجتبی گلیج در 97 کیلو به مصاف رقبای خود رفته اند و هر کدام بر اساس قرعه در جستجوی بهترین مسیر برای رسیدن به بالاترین سکو هستند. 

در ادامه لحظه به لحظه با اخبار ملی پوشان ایرانی در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا همراه ما باشید: 

57 کیلوگرم 

* علیرضا سرلک، نایب قهرمان جهان در سال 2021 در دور نخست با قرعه سختی مواجه شد و با نتیجه 12 بر 1 مغلوب ریکوتو آرای از ژاپن شد. او باید منتظر حضور این حریف،‌ در دیدار فینال باشد تا وی نیز بتواند به کار خود برای کسب مدال برنز در گروه بازنده ها ادامه دهد. 

* در ادامه رقابت هاى وزن 57 کیلوگرم علیرضا سرلک که در دور نخست مغلوب ریکوتو آرای از ژاپن شده بود، با توجه به شکست این حریف ژاپنی در دور بعد، از دور رقابت ها کنار رفت تا اولین حذف شده ایران در این مسابقات نام بگیرد.

65 کیلوگرم

* در وزن 65 کیلوگرم رحمان عموزاد، قهرمان جهان در سال 2022 پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 6 بر صفر سنجر مختار از قزاقستان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. 

70 کیلوگرم

*  در وزن 70 کیلوگرم مرتضی قیاسی که سابقه حضور در المپیک توکیو را هم در کارنامه دارد، در دور نخست با توجه حاضر نشدن عنایت اولله از پاکستان به پیروزی رسید.  

* در دور یک چهارم نهایى وزن 70 کیلوگرم مرتضی قیاسی، دارنده مدال برنز آسیا در سال 2021 در یک کشتى نسبتا دشوار با نتیجه 4 بر 2 مصطفی احمداف از تاجیکستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

79 کیلوگرم

*در وزن 79 کیلوگرم امیرحسین کاووسی، کم تجربه ترین کشتى گیر ایران در روز اول پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 12 بر 2  و در یک کشتى کاملا برتر "خیدیر سیف الدین اف" از بحرین را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

97 کیلوگرم

* در وزن 97 کیلوگرم مجتبی گلیج در دور اول با نتیجه 12 بر صفر اولزیسایخان باسانتسوگت از مغولستان پیکار را مغلوب کرد.  

* در ادامه رقابت هاى وزن 97 کیلوگرم مجتبی گلیج، دارنده مدال برنز جهان در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 11 بر صفر مقابل مصاف تاکاشی ایشیگورو از ژاپن به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. گلیج در این کشتى اجازه خودنمایى به حریف نداد و با اجراى فنون متنوع به برترى دست یافت.