مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا 2023 از صبح امروز با حضور نمایندگان ایران در 5 وزن نخست در قزاقستان آغاز شده است.

لحظه به لحظه با کشتی فرنگی قهرمانی آسیا
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، از صبح امروز(یکشنبه) مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا 2023 در شهر آستانه قزاقستان استارت خورده و شاگردان حسن رنگرز در 5 وزن نخست روی تشک رفته اند. 

پویا دادمرز در 55 کیلو، ایمان محمدی در 63 کیلو، امین کاویانی نژاد در 77 کیلو، ناصر علیزاده 87 کیلو و امین میرزازاده در 130 کیلو نمایندگان ایران در روز نخست این مسابقات هستند که بعد از وزن کشی، روی تشک حاضر شدند.

در ادامه عملکرد فرنگی کاران ایرانی را در روز اول لحظه به لحظه مشاهده می کنید:

* در وزن 55 کیلوگرم پویا دادمرز پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی  با نتیجه 8 بر صفر تایگاه اونیشی از ژاپن را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله به مصاف اختیار بوتیروف از ازبکستان می رود.

* پویا دادمرز در مرحله نیمه نهایی به مصاف اختیار بوتیروف از ازبکستان رفت و در یک کشتی جانانه 8 بر یک به پیروزی رسید. در حالی که داوران در ابتدا اخطار را به دادمرز دادند و حریف در حال اجرای سالتو بارانداز بود، فرنگی کار ایرانی توانست بوتیروف را روی پل نگه دارد و دو امتیاز بگیرد. فرار از تشک و رد شدن اعتراض دو امتیاز دیگر به دادمرز رساند و در ادامه او با اجرای دو بارانداز 8 بر یک پیش افتاد. فرنگی کار اهل ایذه خوزستان توانست تا پایان این نتیجه را حفظ کرده و اولین فینالیست ایران در این مسابقات لقب بگیرد.

* فرنگی کار ایرانی بعد از ظهر امروز برای کسب مدال طلا در فینال وزن 55 کیلوگرم به مصاف روپین از هند می رود.

* در وزن 63 کیلوگرم ایمان محمدی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 9 بر صفر نیراج از هند را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله به مصاف برنده کشتی گیران کره جنوبی و ترکمنستان می رود.

* ایمان محمدی در مرحله نیمه نهایی وزن 63 کیلو، مقابل جین سئوب سونگ از کره جنوبی قرار گرفت و از همان ثانیه های ابتدایی توفانی حاضر شد. محمدی با پیچ کمر 4 امتیاز گرفت، اما دست از حمله برنداشت و در ادامه با یک بار بیرون بردن پای حریف و دو بار خاک کردن کشتی گیر کره ای جمع امتیازاتش را به عدد 9 رساند تا دومین فینالیست ایران در روز نخست باشد.

* ایمان محمدی برای کسب مدال طلا در دیدار فینال وزن 63 کیلوگرم بعدازظهر امروز با شرموخامد شریبجانوف از ازبکستان مبارزه می کند.

* در وزن 77 کیلوگرم امین کاویانی نژاد در دور نخست با نتیجه 3 بر 1 ساجان از هند را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با ریو لیو از چین مبارزه می کند.

* کاویانی نژاد در دور دوم به مصاف ریو لیو از چین رفت و در حالی که امتیاز اول به حریف چینی رسید و به کاویانی نژاد اخطار داده شد، در ادامه داوران به دلیل حملات بیشتر فرنگی کار ایرانی امتیاز را به او دادند. البته که کاویانی نژاد هم نتوانست همچون حریف خود در خاک امتیازی به دست آورد. ملی پوش وزن 77 کیلوگرم ایران که از ناحیه زانو هم آسیب دیده بود، بار دیگر در خاک نشست و دفاع جانانه ای داشت تا در نهایت با همان نتیجه یک بر یک و به دلیل کسب امتیاز آخر برنده کشتی لقب بگیرد و راهی نیمه نهایی شود.

* امین کاویانی نژاد برای رسیدن به فینال مسابقات باید با دمیو ژاداریف از قزاقستان کشتی بگیرد.

* در حالی که یکی از مربیان تیم ملی در جریان مصاحبه تلویزیونی بعد از دیدار یک چهارم نهایی از آمادگی امین کاویانی نژاد ابراز نارضایتی کرد، این فرنگی کار باتجربه توانست نیمه نهایی را هم با موفقیت پشت سر بگذارد. فرنگی کار وزن 77 کیلوگرم ایران برای رسیدن به فینال دمیو ژاداریف از قزاقستان را پیش رو داشت و در یک کشتی سخت توانست نماینده کشور میزبان را از پیش رو بردارد. در حالی که ژاداریف نتوانست از فرصت به وجود آمده در خاک استفاده کند، کاویانی نژاد در خاک به حریف خود بارانداز زد و برتری 3 بر یک خود را تا پایان حفظ کرد تا همچنان ایران بدون شکست باقی بماند. 

* کاویانی نژاد که با شکست رقبای خود به فینال راه یافته، بعدازظهر امروز برای کسب مدال طلای وزن 77 کیلوگرم، به مصاف آکژول محموداف دارنده مدال نقره المپیک و طلای جهان از قرقیزستان می رود.

* در وزن 87 کیلوگرم ناصر علیزاده پس از استراحت در دور اول، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 1 بر 1 ماساتو سومی از ژاپن را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله به مصاف برنده کشتی گیران هند و تاجیکستان می رود.

* در نیمه نهایی وزن 87 کیلوگرم ناصر علیزاده مقابل سونیل کومار از هند قرار گرفت. علیزاده که هجومی کشتی را آغاز کرده بود، حریف را به خاطر اخطار داوران در خاک نشاند و توانست از این فرصت استفاده کند و با اجرای سه بارانداز 7 بر صفر پیش بیفتد. با اینکه تصور می شد کشتی خیلی زود به پایان می رسد، کشتی گیر هندی در ادامه دو امتیاز گرفت، اگرچه در خاک کاری از پیش نبرد. در نهایت علیزاده 7 بر 2 برنده کشتی لقب گرفت تا چهارمین فینالیست ایران در روز نخست باشد. 

* ناصر علیزاده در دیدار پایانی وزن 87 کیلوگرم کشتی فرنگی قهرمانی آسیا با نورسلطان تورسینوف از قرقیزستان کشتی می گیرد.

* در وزن 130 کیلوگرم امین میرزازده پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 9 بر صفر رومن کیم از قرقیزستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله به مصاف تموربک نسیم اف از ازبکستان می رود.