یک روزنامه پرتغالی در شماره امروز خود مدعی شد که سرجیو کونسیسائو خواستار حفظ طارمی برای فصل بعد است.

کون سی سائو ویزای عربستان طارمی را باطل کرد!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، روز گذشته بود که روزنامه رکورد پرتغال از علاقه باشگاه الهلال به جذب مهدی طارمی خبر داد. موضوعی که در کشور پرتغال و عربستان سر و صدای زیادی به پا کرد و حالا یکی از روزنامه‌های پرتغال مدعی شده که کونسیسائو به ستاره ایرانی تیمش اجازه جدایی نمی‌دهد.

روزنامه Jornal de Notícias پرتغال در شماره صبح امروز خود با انتشار خبری اختصاصی نوشت که سرمربی پورتو مانع از جدایی مهاجم ایرانی می‌شود. این روزنامه از تیتر "کونسیسائو درهای خروج را به روی طارمی می بندد" برای مطلب خود استفاده کرده و نوشته است: مهدی طارمی بازیکن کلیدی در استراتژی های سرجیو کونسیسائو است.

این روزنامه با پیش درآمدی مبنی بر اینکه "سرمربی پورتو برای فصل آینده روی بازیکن ایرانی حساب می کند، حتی اگر این فصل، با سال آخر قرارداد او مصادف شود"، گزارش زیر را منتشر کرده است:

با وجود انتشار اخبار مربوط به علاقه الهلال به مهدی طارمی که در این هفته مطرح شده، اما این بازیکن برای فصل بعد، جای مهمی در برنامه‌های سرجیو کونسیسائو دارد. اگرچه او در آستانه ورود به آخرین سال قراردادش با پورتو است، اما این مهاجم یک مهره اساسی برای مربی است که به احتمال از دست دادن او در فصل 2023/24 فکر نمی کند، مگر اینکه اعراب پیشنهادی را روی میز بگذارند که بسیار بیشتر از هزینه های عادی برای یک بازیکن 30 ساله باشد.

اعداد و ارقام ثبت شده در فصل‌های اخیر، اهمیت این مهاجم را در استراتژی کونسیسائو ثابت می کند: طارمی در 138 بازی 72 گل زده و 38 پاس گل نیز داده است که البته او 9 بازی دیگر تا ژوئن پیش رو دارد و می تواند رکورد این فصلش (23 گل و 10 پاس گل) را افزایش دهد. اگر پورتو راهی دیدار فینال جام حذفی شود، او 10 بازی پیش رو دارد هر چند که طارمی به دلیل 5 کارته شدن، بازی روز شنبه با سانتاکلارا را از دست داده است.

طبق اطلاعاتی که Jornal de Notícias به دست آورده، این ایرانی در ژانویه و در بازار زمستانی نیز پس از گذراندن یک جام جهانی خوب برای تیم ملی ایران، پیشنهادات وسوسه انگیزی از باشگاه‌های اروپایی داشت، اما در آنجا نیز مربی اژدها درهای خروج را به روی او بست.

طارمی در شرف رفتن است، با توجه به اینکه روند تمدید قرارداد، هیچ نشانه ای از حرکت رو به جلو برای توافق ندارد. این یک واقعیت است که فصل آینده، آخرین فصل از قرارداد فعلی طارمی با پورتو خواهد بود که این می تواند یک شاخص قوی برای جدایی او باشد اما رفتار باشگاه در برابر پیشنهادات رسیده، نشان می دهد این موضوع درست نیست.

کلیدی ترین عامل در اجازه ندادن پورتو برای جدایی طارمی، سرجیو کونسیسائو است. از هررا گرفته تا براهیمی، گذر از مارکانو، مارگا و کورونا، یا حتی در شرایط کنونی اوریبه، پپه یا مانافا، اما مربی آبی و سفید همیشه به عملکرد ورزشی طارمی اولویت کامل داده است.