باشگاه‌های لیگ برتر انگلیس توافق کردند که از این پس بر روی سینه پیراهن‌های خود از نام و نشان شرکت‌های شرط‌بندی استفاده نکنند.

طغیان انگلیس علیه شرط‌بندی: برایشان تبلیغ نمی‌کنیم!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه‌های لیگ برتر انگلیس اعلام کردند در توافقی بین همه باشگاه‌های حاضر در این لیگ، تصمیم گرفته‌اند از به نمایش گذاشتن نام و نشان شرکت‌های شرط‌بندی بر روی سینه پیراهن‌هایشان خودداری کنند.

البته با توجه به اینکه چندین باشگاه لیگ برتری در حال حاضر با شرکت‌های شرط‌بندی قراردادهای اسپانسرینگ دارند و این قراردادها حداکثر تا فصل 26-2025 اعتبار دارد، باشگاه‌ها اعلام کردند همگی عهد‌نامه‌ای را امضا کرده‌اند که بر اساس آن، از شروع فصل 27-2026 هیچ باشگاهی در لیگ برتر انگلیس بر روی پیراهن‌هایش چنین شرکت‌هایی را تبلیغ نخواهد کرد.

گروه‌هایی که تا امروز برای ممنوعیت شرط‌بندی در ورزش فعالیت می‌کنند، از این تصمیم باشگاه‌های انگلیسی به‌شدت استقبال کرده‌اند؛ ولی می‌گویند این تصمیم تنها ممنوعیت تبلیغ بر روی پیراهن تیم‌های فوتبال را شامل می‌شود و نام و نشان شرکت‌های شرط‌بندی باز هم در محصولات دیگر این باشگاه‌ها تبلیغ خواهد شد.

لیگ برتر انگلیس تصمیم باشگاه‌هایش را با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد. در این اطلاعیه چنین آمده است: «باشگاه‌های لیگ برتر امروز به‌صورت دسته‌جمعی موافقت کردند که بر روی پیراهن‌هایی که در روز مسابقات به تن می‌کنند، از تبلیغ شرکت‌های شرط‌بندی خودداری کنند. لیگ برتر به این ترتیب به اولین لیگ ورزشی بریتانیا تبدیل شد که به‌صورت داوطلبانه چنین اقدامی را انجام می‌دهد. هدف از این توافق، کاهش تبلیغات شرط‌بندی در ورزش است».

دولت انگلیس در حال حاضر مشغول بازبینی قوانین شرط‌‌بندی در این کشور است و تصمیم امروز باشگاه‌های لیگ برتر، بعد از مشورت‌ها و جلسات طولانی بین باشگاه‌ها، لیگ برتر و وزارت فرهنگ، رسانه و ورزش این کشور گرفته شده است.