معاون پارلمانی رییس‌جمهور گفت: سیاست خارجی پویا و متوازن‌ساز دولت مردمی سیزدهم نشان داد که این دولت زبان دنیا را می فهمد و راهبرد خارجی دولت منجر به مهار سیاست و مطامع استکبار در منطقه شده است.

معاون رییس‌جمهور: این دولت زبان دنیا را می‌فهمد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

معاون پارلمانی رییس‌جمهور گفت: سیاست خارجی پویا و متوازن‌ساز دولت مردمی سیزدهم نشان داد که این دولت زبان دنیا را می فهمد و راهبرد خارجی دولت منجر به مهار سیاست و مطامع استکبار در منطقه شده است.

سید محمد حسینی در سخنرانی روز جهانی قدس در جمع مردم مومن و روزه‌دار شهرکرد در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) این شهر، افزود: این سیاست را در تقویت روابط کشور با عربستان شاهد هستیم به‌طوری‌که عربستان به جای عادی‌سازی روابط خود با صهیونیست‌ها و همراهی با آن، به از سرگیری روابط دیپلماتیک خود با ایران پرداخته و بزودی سفارتخانه هر ۲ کشور فعال می‌شود.

وی ادامه داد: تقویت روابط کشور با چین و روسیه و عضویت ایران در پیمان شانگهای بخش دیگری از راهبردهای پویای سیاست خارجی متوازن‌ساز ایران به شمار می‌رود که نه تنها در بهبود روابط خارجی کشور موثر واقع شده بلکه تاثیرات مثبتی نیز در مناسبات داخلی کشور داشته است.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور به دیگر اقدامات دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: دولت با مبارزه با فساد و انضباط مالی، مهیا کردن زمینه برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، احداث مسکن و کاهش تورم در راستای بهبود شرایط داخلی کشور گام برمی‌دارد که اگر چه هنوز کاستی‌های وجود دارد اما دولت در آغاز راه است و برای جبران ضعف‌های گذشته باید به دولتمردان فرصت داد.

حسینی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته اراده کافی برای انجام کار وجود نداشت و یا درایت لازم و روحیه ما می‌توانیم کمرنگ بود اما این روحیه با شکل‌گیری دولت سیزدهم تغییر کرده و همانطور که در تجهیزات دفاعی و نظامی و هوافضا و پزشکی موفق عمل کرده‌ایم بی‌شک بر مشکلات اقتصادی نیز فائق خواهیم آمد و بنابر تاکید رهبر معظم انقلاب باید همه در این رابطه کمک کنند.

وی از حضور و درایت مردم کشور در همراهی با برنامه‌های دولت و نظام قدردانی کرد و اظهار داشت: مردم در سال‌های دفاع مقدس و توطئه‌های دشمن در سال‌های پس از آن و به تازگی در پاییز سال گذشته با وجود هجمه‌های رسانه‌ای دشمن نشان دادند که پشتیبان نظام خود هستند.

حسینی از تدوین برنامه هفتم توسعه خبر داد و گفت: این برنامه سیاست‌های کشور در پنج سال آینده رو مشخص می‌کند که مسأله‌محور است و برای برون رفت کشور از مشکلات و مسائل برنامه دارد.

وی در ادامه با قدردانی حضور گسترده مردم این استان و کشور در راهپیمایی روز قدس، تصریح کرد: این راهپیمایی‌ها به زودی نتیجه‌بخش می‌دهد و آثار و برکات دنیوی و اخروی دارد.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور با بیان اینکه راهپیمایی روز قدس که یک وظیفه دینی و اعتقادی است با منافع ملی کشور منافاتی ندارد، افزود: رژیم صهیونیستی یک رژیم زیاده‌خواه است که توطئه‌ها و فتنه‌های بسیاری علیه کشور به راه انداخته است و فرزندان برومند ایران را ترور و به شهادت رسانده و همواره به دنبال ایجاد تفرقه در جهان اسلام است.

حسینی یادآور شد: شکل‌گیری رژیم منحوس صهیونیستی برای پیشبرد برنامه قدرت‌های جهانی در منطقه بوده است و تا وقتی این پایگاه استکبار در منطقه باشد امنیت کشورها با چالش روبرو است.

وی دفاع از مردم مظلوم فلسطین را وظیفه هر انسان آزادی‌خواهی دانست و گفت: روز جهانی قدس که به ابتکار امام راحل پایه‌گذاری شده است امروز همه مردم جهان و حتی برخی مردم یهودی رو نسبت به دفاع از مردم بی‌پناه فلسطین حساس کرده است.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور با بیان اینکه رژیم غاصب صهیونیستی در برابر ایران اسلامی مستاصل شده است، افزود: به اذعان سران رژیم جعلی اسرائیل،جمهوری اسلامی ایران کابوس شماره یک این رژیم شده است و بی‌شک بزودی آزادی فلسطین را جشن خواهیم گرفت.

حسینی نصرت و امداد الهی را شامل حال مردم جهان اسلامی و آزادی خواه جهان دانست و گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید هر زمان مردم به وظیفه خود عمل کردند نصرت الهی شامل حال آنها می‌شود.

سخنرانی ویژه روز جهانی قدس درپایان راهپیمایی و پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با حضور گسترده مردم این شهر برگزار شد.