یحیی گل محمدی یک مأموریت مهم در یک هفته آینده در پیش دارد.

تنها راه حل برتری پرسپولیس در دربی مقابل استقلال!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، شکست مقابل سپاهان در پایان سال گذشته از ذهن بازیکنان و هواداران پرسپولیس پاک شده و پیروزی‌های متوالی سال جدید، آن‌ها را دوباره در زمره مدعیان قرار داده است. پرسپولیس بدون بازیکن محروم و در بهترین شرایط به دربی رسید و حالا بی‌تردید یکی از مهم‌ترین بازی‌های دوران عمر مربیگری یحیی گل محمدی در پیش است: مسابقه‌ای که سرنوشت فصل را تعیین خواهد کرد و این سرمربی بر خلاف فصل قبل، باید تیمش را متمرکز و در آرام‌ترین شرایط ممکن، آماده این دیدار کند.

یک- توفیق اجباری در مورد سبک بازی پرسپولیس در هفته‌های اخیر، ورود سروش رفیعی به ترکیب ثابت این تیم بوده است. با حضور این هافبک خلاق در میانه میدان و در کنار میلاد سرلک با وظایف کاملا متفاوت، پرسپولیس از قدرت لازم برای استفاده از فضای عمق دفاع حریف و ارسال‌های پشت مدافعان بهره‌مند شده و تنوع بیشتری برای خلق موقعیت روی دروازه رقبا دارد. یحیی گل محمدی برای پیروز شدن در دربی باید برابر این استقلال آماده شجاعت به خرج دهد و حضور سروش رفیعی در ترکیب، می‌تواند برگ برنده این سرمربی در دیدار مقابل استقلال باشد.

دو- مدافعان میانی پرسپولیس در فصل جاری هر چقدر در حفظ دروازه و موقعیت خطرناک ندادن به حریف موفق عمل کرده‌اند، در بازی‌سازی از عقب میدان ناکام بوده‌اند. سبک بازی سنتی مرتضی پورعلی گنجی و گئورگی گولسیانی باعث شده قرمزپوشان یکی از راه‌های مهم خلق موقعیت را این‌گونه از دست بدهند. البته استحکام دفاع این دو نفر همچنان یحیی گل محمدی را مصر به استفاده از پورعلی و گولسیانی کرده، اما به ندرت از ابتدای فصل در خاطر داریم که حمله‌ای برای پرسپولیس از خط دفاعی کلید خورده باشد.

سه- دو خرید این فصل پرسپولیس در شرایطی بسیار خوب آماده حساس‌ترین دیدار فصل این تیم می‌شوند. دانیال اسماعیلی فر بعد از مدتی افت و حتی تجربه کردن نیمکت نشینی، امشب یکی از بهترین بازیکنان پرسپولیس بوده و علاوه بر ارسال پاس گل، در امور دفاعی نیز تقریبا بی‌نقص عمل کرد. همچنین سعید صادقی نیز روزهای تلخ و طولانی مصدومیت را فراموش کرده و امشب موفق شد گل اول پرسپولیس را به زیبایی به ثمر برساند. در صورت حفظ آمادگی این دو بازیکن برای هفته بعد، پرسپولیس از دو جناح شانس خلق موقعیت روی دروازه استقلال خواهد داشت.

چهار- استفاده از مهاجم سایه، اصرار یحیی گل محمدی در این فصل بوده و او از بازیکنانی چون امید عالیشاه، محمد عمری و وحید امیری در این پست در فصل جاری بهره برده است. به نظر می‌رسد با توجه به دشواری بازی با استقلال، حضور علی نعمتی با ویژگی‌های بیشتر دفاعی در ترکیب ثابت قطعی است و این یعنی از بین وحید امیری و محمد عمری (در صورت سپری کردن مصدومیت)، یکی در دربی نیمکت نشین خواهد شد. وحید امیری در بازی امشب مقابل مس کرمان مثل چند دیدار قبل عملکرد خوبی داشت و بعید به نظر می‌رسد یحیی گل محمدی این ستاره باتجربه را در دربی نیمکت نشین کند.

پنج- انتخاب مهاجم نوک اصلی، مهم‌ترین دغدغه یحیی در فاصله یک هفته مانده به دربی است. مهدی عبدی و عیسی آل کثیر هر کدام در بازی امشب موفق به گرفتن یک پنالتی شدند و البته هر دو بازیکن نیز فرصت‌های خوبی را در جریان مسابقه از دست دادند. همچنین لئاندرو پریرا نیز دیگر گزینه یحیی برای بازی در مقابل استقلال خواهد بود. حضور مهدی عبدی در هفته‌های اخیر در ترکیب ثابت و البته نمایش قابل قبول مقابل مس رفسنجان و کرمان، او را تبدیل به بخت اول برای حضور در بین 11 بازیکن ابتدایی در دیدار مقابل استقلال کرده است. فراموش نکنیم شیخ دیاباته نیز در بین گزینه‌های سرمربی پرسپولیس قرار دارد.

شش- گئورگی گولسیانی احتمالا بهترین بازیکن فصل پرسپولیس بوده است. مدافعی که هنوز اشتباهی بزرگ منجر به گل حریف نداشته و مقتدر و مستحکم در قلب خط دفاعی پرسپولیس ظاهر شده است. نجات دادن این تیم از شکست در دربی رفت و تبدیل کردن پنالتی‌های مهم پرسپولیس در هفته‌های اخیر به گل، باعث شده گئورگی گولسیانی موثرترین بازیکن این تیم لقب بگیرد. کارنامه این مدافع گرجستانی در این فصل این‌قدر خوب بوده که در صورت ادامه این روند در فصول آینده، گئورگی گولسیانی حتی می‌تواند بهترین خارجی تاریخ باشگاه نیز لقب بگیرد.

هفت- آخرالزمان برای یحیی گل محمدی و پرسپولیس فرا رسیده است. این تیم بعد از تعطیلات عید شکست تلخ مقابل سپاهان در پایان سال گذشته را فراموش کرده و روی نوار پیروزی قدم برمی‌دارد. اما سرنوشت فصل به دیدار حساس و سرنوشت‌ساز مقابل استقلال در سوم اردیبهشت بستگی دارد و پرسپولیس برای کسب پیروزی در این دیدار، یحیی گل محمدی را متمرکزتر و آرام‌تر از همیشه می‌خواهد.