سفیر جمهوری اسلامی ایران در پرتغال گفت‌: مهم‌ترین مساله کنونی دنیای اسلام، بحران فلسطین و استمرار اشغال سرزمین‌های فلسطینی و درد و رنج روزانه مردم آن است‌ که تحت ظلم و ستم صهیونیست‌ها و سکوت غرب بیش از هفت دهه ادامه دارد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پرتغال گفت‌: مهم‌ترین مساله کنونی دنیای اسلام، بحران فلسطین و استمرار اشغال سرزمین‌های فلسطینی و درد و رنج روزانه مردم آن است‌ که تحت ظلم و ستم صهیونیست‌ها و سکوت غرب بیش از هفت دهه ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، ضیافت افطار سفارت جمهوری اسلامی ایران در لیسبون با حضور سفرا و دیپلمات های کشورهای مسلمان از جمله فلسطین، کویت، قطر، اندونزی، پاکستان و عربستان سعودی، روسای مراکز اسلامی و نمایندگانی از جامعه ایرانیان مقیم به مناسبت روز قدس در اقامتگاه سفیر ایران در پرتغال برگزار شد.

در این مراسم، مرتضی دامن‌پاک جامی سفیر جمهوری اسلامی ایران در سخنانی ضمن تبریک ماه مبارک رمضان، این ماه را فرصتی برای خودسازی و نزدیک‌شدن به خدا و همچنین توجه به امور سایر مسلمانان و تحکیم وحدت و همبستگی میان آنان برشمرد.

او با اشاره به مشکلات جوامع مسلمان در نتیجه جنگ و درگیری، اشغال و بلایای طبیعی، ضرورت توجه و کمک به حل این مشکلات را وظیفه هر مسلمانی دانست و در این رابطه اظهار کرد که مهم‌ترین مساله کنونی دنیای اسلام، بحران فلسطین و استمرار اشغال سرزمین های فلسطینی و درد و رنج روزانه مردم آن است‌ که تحت ظلم و ستم صهیونیست ها و سکوت غرب بیش از هفت دهه ادامه دارد.

وی افزود: در حالی که رژیم صهیونیستی به دلیل مشکلات عدیده و فساد رهبران آن از درون در حال فروپاشی است، اما برای سرپوش گذاشتن بر مشکلات خود و به دلیل خوی تجاوز و وحشی گری، حتی به نمازگزاران روزه دار در مسجدالاقصی پورش می برد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنانش، با مردود شمردن و بی نتیجه دانستن طرح های صلح غربی از جمله پیمان ابراهیم برای حل بحران فلسطین، تنها راه حل مشکل فلسطین را ادامه مبارزه و مقاومت در برابر اشغالگران و افزایش همبستگی میان کشورهای اسلامی دانست.

وی در این رابطه با خوشامدگویی به کاردار عربستان، به رفع اختلافات میان ایران و عربستان به عنوان دو کشور مهم و موثر جهان اسلام و عادی‌سازی روابط میان آنها اشاره کرد که می تواند نویدبخش دومینوی کاهش تنش ها در منطقه و افزایش همکاری میان کشورهای اسلامی و ایجاد شرایطی بهتر برای توجه بیشتر به مساله فلسطین باشد.

سفیر ایران در بخش پایانی صحبت خود، ضمن اشاره به پایان مامویت چهارساله خود در پرتغال، به تلاش هایش برای ایجاد ارتباط نزدیک با سفرای کشورهای مسلمان و مراکز اسلامی و تقویت روابط دوجانبه ایران و پرتغال در زمینه های مختلف اشاره کرد.

در ادامه این مراسم، آقای« نبیل ابوزنید» سفیر فلسطین به عنوان شیخ السفرای کشورهای اسلامی در پرتغال نیز طی سخنانی با تقدیر از شخصیت برجسته و تلاش های سفیر جمهوری اسلامی ایران در توجه به مساله فلسطین و مسائل جهان اسلام و تلاش برای توسعه روابط دوجانبه با پرتغال در زمینه های مختلف طی مدت ماموریت، مهمترین اتفاق جهان اسلام را عادی سازی روابط ایران و عربستان دانست و ابراز امیدواری کرد که این موضوع به تحکیم همبستگی و برادری میان کشورهای اسلامی انجامیده و با افزایش توجه به مساله فلسطین، به آزادسازی آن از اشغال صهیونیست ها کمک کند.