امکان داشت حامد پاکدل در برخورد با ایمان صادقی دچار یک مصدومیت شدید شود.

پنالتی جنجالی هفته، معمایی که حل نشد! (عکس)
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که سه روز از بازی‌های این هفته لیگ برتر می‌گذرد اما همچنان بحث درباره صحنه‌های مهم هفته ادامه دارد و این بحث با بررسی صحنه‌های داوری در برنامه فوتبال برتر دوباره اوج گرفته است.

صحنه برخورد حامد پاکدل با ایمان صادقی که با اعلام پنالتی از سوی علی اصغر مومنی، داور بازی، همراه بود، بعد از انتشار ویدیویی با زاویه جدید از سوی باشگاه تراکتور مورد بررسی سه کارشناس فوتبال برتر قرار گرفت که دو نفر از آنها برخلاف سعید مظفری‌زاده اعتقاد داشتند که پنالتی رخ داده است.  با این حال پنج کارشناس داوری "ورزش سه" نظر متفاوتی را ابراز کردند.

در این صحنه حامد پاکدل تند و سریع وارد محوطه جریمه ملوان می‌شود و از تعلل ایمان صادقی استفاده می‌کند و خود را صاحب توپ می‌کند و با یک ضربه توپ را از گلر ملوان عبور می‌دهد.

در همین لحظه است که مشخص نیست با برخورد یا بدون برخورد او با یک پرش روی زمین می‌افتد تا داور در سوت خود بدمد و در حالی که کمک خود را به عنوان مهم‌ترین مخالف می‌دید، پنالتی اعلام کند.

نکته مهم در این برخورد این است که ایمان صادقی کاملا بی‌محابا وارد ماجرا می‌شود و شاید اگر پاکدل از روی او نمیپرید، مصدومیت شدید در حد رباط صلیبی هم رقم می‌خورد.

نکته جالب اینکه باتوجه به تمدید اقامت تراکتور در انزلی، در هتل محل اقامت دو تیم نیز بحث در مورد این صحنه بین مهاجم تراکتور و دروازه‌بان ملوان شکل گرفت و در حالی که صادقی قسم می‌خورد برخوردی وجود نداشته، پاکدل نیز به همین شکل می‌گفت که صادقی او را زده است.

در این بحث آنها با موبایل خود تصویر را به یکدیگر نشان می‌دادند و تلاش می‌کردند تا طرف مقابل را قانع کنند که پنالتی رخ داده است. حتی داوران نیز وارد بحث شدند و در این خصوص نظر خود را ابراز داشتند تا همچنان بعد از بازی این موضوع داغ بماند.

به نظر می‌رسد تشخیص کمک داور این بود که پرش حامد پاکدل به سیمولیشن شباهت داشته اما داور تشخیص داد که برخورد شکل گرفته است.

به هر حال آقای گل سابق لیگ یک در این بازی توانست کار را برای پاکو خمس در بیاورد و برابر تیم تازه وارد به لیگ برتر، تراکتور را از شکست نجات دهد.

شاید همین اکت مثبت باعث شود حامد پاکدل در چهار بازی باقی‌ مانده فرصت بیشتری به دست بیاورد.

با این حال و بعد از نظرات ۸ کارشناس داوری در این خصوص و انتشار تصاویر جدید، شاید همچنان شواهد کافی برای تشخیص صحیح وجود نداشته باشد چرا که تصاویر موجود نیز از پشت صحنه ضبط شده‌اند و هیچ دوربین باکیفیتی لحظه برخورد را از محل سرنگونی ضبط نکرده است.

البته در فوتبال ایران هر هفته صحنه‌های مشکوک زیادی هستند که به دلیل کیفیت پایین تصاویر  تلویزیونی و کمبود دوربین، حالت معمایی، رازآلود و مبهم به خود می‌گیرند.