انتشار اخبار و تصاویر سفر رضا پهلوی به سرزمین‌های اشغالی فلسطین نشان می‌دهد او گرچه از سوی حامیانش، شاهزاده یا رضاشاه نامیده می‌شود، اما سطح استقبال و پذیرایی از او در تل آویو در حد یک شهروند عادی است و طبعاً تحقیرآمیز تعبیر می‌شود.

سفر رضا پهلوی به اسراییل؛ پهلوی صهیونیست به دیوار دخیل بست!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

روزنامه جوان نوشت:انتشار اخبار و تصاویر سفر رضا پهلوی به سرزمین‌های اشغالی فلسطین نشان می‌دهد او گرچه از سوی حامیانش، شاهزاده یا رضاشاه نامیده می‌شود، اما سطح استقبال و پذیرایی از او در تل آویو در حد یک شهروند عادی است و طبعاً تحقیرآمیز تعبیر می‌شود.

تصویر گفت‌وگوی رضا پهلوی با بنیامین نتانیاهو بسیار سؤال‌برانگیز است. صندلی‌هایی شبیه صندلی‌های اتاق انتظار مطب یا بانک، بدون فرش یا میز برای پذیرایی، بدون پرچم، آبخوری در گوشه سالن و روی موزاییک‌های سرد، فضای دیدار را معلوم می‌کند. نتانیاهو رضا پهلوی را حتی به دفتر کارش هم راه نداده و او را در حاشیه مراسم هلوکاست، دقایقی بین راه! به حضور پذیرفته است. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پا روی پا و دست روی دست انداخته و پهلوی خم شده به سمت او و زن مترجم، مثل کارمندی مطیع، گویی دارد گزارش می‌دهد!

وضعیت تشریفات استقبال از او در فرودگاه هم جالب توجه است. هشت ایرانی از بین حدود ۲۵۰ هزار ایرانی ساکن فلسطین اشغالی به استقبال رضا پهلوی رفته‌اند، با پرچم‌های شیر و خورشید و سرود‌ای ایران؛ تعداد استقبال‌کنندگان در حدی است که شاهزاده مخلوع پهلوی در فرصتی کوتاه می‌تواند با تک تک آن‌ها دست بدهد و خوش و بش کند.

شهرام همایون، مدیر یک شبکه تلویزیونی ضدانقلاب در گفت‌وگویی با منشه امیر، روزنامه نگار اسرائیلی ایرانی‌تبار، به او انتقاد می‌کند که چرا به استقبال رضا پهلوی نرفته است. منشه امیر در توضیحات خود می‌خواهد بگوید که ایرانی‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی، تصور نمی‌کردند که امکان استقبال از شاهزاده را دارند، وگرنه هزار نفر به استقبال او می‌رفتند، اما این روزنامه‌نگار در ضمن این توضیح، اذعان می‌کند که مقامات رژیم صهیونیستی، با رضا پهلوی طبق پروتکل‌های دیپلماتیک و فضای رسمی یک دیدار سیاسی برخورد نکرده‌اند: «معمولاً وقتی یک شخصیت بزرگی وارد فرودگاه میشه، او را به سالن وی‌آی‌پی می‌برند و بعد هم از یک در دیگری در پشت فرودگاه بیرون می‌برند و بلافاصله با اتومبیل می‌برند. آنچه باعث شگفتی من شد، ایشون رو به سالن وی‌آی‌پی نبردند، از درب پشتی هم ایشون رو نبردند، اگر ما از قبل می‌دانستیم که ایشون رو از در عادی فرودگاه بیرون می‌آورند، باور کنید هزار ایرانی به استقبال ایشون می‌رفتند.»

منشه امیر در ادامه هم می‌گوید که دو مورد برای او جای سؤال دارد؛ اول اینکه برای رضا پهلوی کنفرانس مطبوعاتی ترتیب داده نشده است، دوم اینکه هنوز معلوم نیست دیدار با ایرانی‌ها دارد یا خیر.

علاوه بر همه این نکات تحقیرآمیز، انتشار تصویر حضور رضا پهلوی و همسرش پای دیوار ندبه، در حالی که کلاه مخصوص یهودی‌ها را بر سر دارد و به عادت دینی آن‌ها مشغول عبادت! است، نشان دیگری بر خودفروختگی پهلوی و نیز خوی تحمیل‌گری یهودیان صهیونیست دارد که همه باید طبق باور و منش آن‌ها عمل کنند.

موجی از توئیت‌های تحقیرآمیز خطاب به رضا پهلوی، واکنش فعالان توئیتری به این سفر و کیفیت انجام آن بوده است.

رضا عباسی، یک کاربر توئیتر می‌نویسد: «در تاریخ چند هزارساله ایران بزرگ سابقه نداشته است که یک فرد مدعی پادشاهی ایران به دیدار بزرگ‌ترین دشمن کشور رود و از وی طلب قدرت کند. درواقع نام رضاپهلوی را در بالای لیست بزرگ‌ترین خائنان و مزدوران تاریخ ایران باید قرار داد.»

قیس قریشی نوشته: «رفتار رضا پهلوی شبیه به اونایی هست که میخوان انتقام بگیرن! پیام «رهبر» اپوزیسیون به استخبارات سعودی است که درسته مارو فروختی، ولی نهاد امنیتی دیگری هست که خریدار مون باشه.»

علیرضا زادبر هم نوشته: «رضا پهلوی تحلیل و شناخت درستی از جامعه ایرانی ندارد. در کودکی، اربابِ مردم بوده و بیش از ۴۰ سال از جامعه و حیات فکری مردم ایران دور بوده است. اینکه به اسرائیل رفت و آن را برای خود مشروعیت ساز می‌داند ریشه در همین عدم شناخت از جامعه و مردم ایران دارد.»