انتخاب/ وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت که امروز گفت‌وگوهای خوبی با پاپ فرانسیس، نخست‌وزیر و وزیر خارجه واتیکان درباره تحریم‌ها، اوضاع فلسطین و لبنان و همچنین بحث اخلاق در جامعه جهانی داشته است.

در دیدار ظریف و پاپ چه گذشت + جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) پس از دیدار و گفت‌وگو با پاپ فرانسیس رهبر معنوی کاتولیک‌های جهان و کاردینال «پارولین» نخست وزیر و اسقف اعظم «گالا گر» وزیر امور خارجه واتیکان در اظهاراتی عنوان کرد: در این دیدار درباره شرایط بین‌المللی، وضعیت تحریم‌ها و بحث اخلاق در جامعه جهانی، اهمیت حمایت از کانون خانواده و وضعیت فلسطین گفت‌وگو کردیم.

وی افزود: بعد از ملاقات با جناب پاپ با نخست‌وزیر و وزیر خارجه امور واتیکان دیدار داشتیم و این مسائل و روابط بین واتیکان و جمهوری اسلامی ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ظریف با بیان این‌که دیدارهای مهم و خوبی بود، یادآور شد: به خصوص در شرایط کنونی که مردم فلسطین در شرایط بسیار تاسف باری هستند و وضعیت تحریم‌ها بر مردم لبنان اثر بسیار بدی گذاشته و کلیسای کاتولیک نسبت به شرایط در لبنان حساس است، گفت‌وگوها و تبادل نظرهای خوبی در این خصوص صورت گرفت.