بعد از حذف چلسی از لیگ قهرمانان مالکان باشگاه تصمیم گرفتند به دلیل ناکامی‌های بزرگ در فصل جاری دستمزد بازیکنان این تیم را تا 30 درصد کاهش دهند.

بی‌سابقه: چلسی ستاره‌ها را 30 درصد جریمه کرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، چلسی فصلی فاجعه‌بار را پشت سر می‌گذارد. شکست دیشب مقابل رئال مادرید در استمفوردبریج که باعث حذف شدن آبی‌ها از لیگ قهرمانان اروپا شد تنها یکی از ناکامی‌های چلسی در این فصل است.

چلسی با توجه به رتبه خود در جدول لیگ برتر هیچ امیدی به کسب سهمیه چمپیونزلیگ ندارد و از حالا مشخص است که آبی‌های لندن سال آینده در این تورنمنت حضور نخواهند داشت. قهرمانی در این فصل چمپیونزلیگ می‌توانست تنها امید آنها باشد که آن هم دیشب با دومین شکست پیاپی مقابل رئال در ورزشگاه خودی ناامید شد.

رسانه‌های انگلیسی گزارش دادند مالکان چلسی از این شرایط خشمگین بوده و تصمیم گرفته‌اند ستاره‌های گران‌قیمت خود را مجازات کنند. قرار است میلیون‌ها یورو از دستمزد خریدهای جدید چلسی کاهش داده شود و میزان این کاهش دستمزد برای برخی بازیکنان حتی به 30 درصد خواهد رسید. بر اساس برخی گزارش‌ها چلسی قصد دارد روی هم‌ رفته دستمزد بازیکنانش را 350 میلیون یورو کم کند.

تاد بولی و بهداد اقبالی از زمان به دست گرفتن مالکیت چلسی در قرارداد خریدهای جدیدشان از ساختاری استفاده کردند که در صورت صعود تیم به چمپیونزلیگ مبلغ قابل توجهی پاداش به بازیکن تعلق می‌گیرد. این در حالی است که در زمان آبراموویچ پاداش‌ها تنها زمانی پرداخت می‌شد که تیم موفق به فتح جام شده باشد.

گزارش‌ها حاکی است از جمله ستاره‌های جدید چلسی که بیشترین ضرر را در این کاهش دستمزد خواهند کرد انزو فرناندز، میخایلو مودریک و رحیم استرلینگ هستند. اما ستاره‌هایی که قراردادشان در زمان مالکیت آبراموویچ امضا شده کمترین تاثیر را از این تصمیم خواهند پذیرفت.