پیام حیدری که قرار است دربی پایتخت را قضاوت کند، بازی های زیادی را برای استقلال داوری کرده است.

رزومه استقلال با داور دربی: نه خیلی خوب، نه خیلی بد!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، پس از چند روز بحث و گمانه زنی، بالاخره داور دیدار دربی پایتخت نیز انتخاب شد و قرار است که پیام حیدری یکی از مهمترین شهرآوردهای چند سال اخیر را قضاوت کند. او که در سالهای گذشته دیدارهای متعددی را برای سرخابی ها قضاوت کرده، حالا باید مأموریت سختی را با موفقیت به پایان برساند.

این داور باتجربه که به تازگی دیدار تیم ساپینتو برابر آلومینیوم را قضاوت کرد، حالا یکی دیگر از بازی های حساس آبی ها را سوت می زند. در زیر نگاهی می اندازیم به قضاوت های پیام حیدری برای استقلال در طول سال های اخیر:

* اولین سوت و یک شکست تلخ

جمعه ۱۹ آذرماه سال ۱۳۹۵، کمیته داوران پیام حیدری را به عنوان داور دیدار حساس استقلال در تبریز مقابل تراکتور در نظر گرفت. آن مسابقه، برای اولین بار بود که این داور جوان مسابقات استقلال را سوت می زد. مسابقه ای که در پایان با نتیجه ۱-۲ به سود تبریزی ها به پایان رسید. تک گل استقلال در آن دیدار را هم کاوه رضایی به ثمر رساند ولی مانع از شکست این تیم نشد. مسابقه ای که در لیگ شانزدهم و در هفته سیزدهم برگزار می شد.

* دومین باخت با دومین سوت!

حدود ۴۰ روز پس از آن دیدار، پیام حیدری دیدار استقلال برابر استقلال خوزستان را سوت زد که این بازی با شکست 2 بر یک آبی های تهران به پایان رسید. در آن دیدار هم تک گل استقلال را کاوه رضایی به ثمر رساند.

* نوار ناکامی های استقلال شکسته شد

استقلال در لیگ شانزدهم و در مشهد به دیدار شهر خودرو رفت و حریفش را ۱-۲ شکست داد. گلهای استقلال در آن مسابقه را امید نورافکن و جابر انصاری به ثمر رساندند. در همان دیدار که در هفته بیست و نهم برگزار شد، پیام حیدری، هرایر مگویان را در دقیقه ۳+۹۰ با کارت زرد دوم از زمین اخراج کرد.

* اولین تساوی در تهران!

استقلال در هفته هفتم لیگ هفدهم در تهران میزبان ذوب آهن اصفهان بود. در پایان آن بازی دو تیم به نتیجه تساوی ۱-۱ دست یافتند. تک گل استقلال در آن مسابقه را روزبه چشمی به ثمر رساند.

*پنجمین قضاوت با تساوی!

تیم پیکان در هفته چهاردهم لیگ برتر در خانه میزبان استقلال بود. دیداری که در پایان با تساوی بدون گل به پایان رسید و استقلال ۲ امتیاز حساس را در لیگ هفدهم از دست داد.

* پاگشای سرمربی ایتالیایی با شکست

پیام حیدری در حالی که در طول لیگ هجدهم هرگز مسابقات استقلال را سوت نزد اولین دیدار لیگ نوزدهم را در تبریز برای استقلالی ها قضاوت کرد، همان بازی که نخستین تجربه مربیگری استراماچونی در ایران بود. در آن بازی، محمد دانشگر در دقیقه ۳+۹۰ با دریافت کارت قرمز مستقیم اخراج و همان خطای پشت ۱۸ به گل برتری ماشین سازی تبدیل شد.

* یک قضاوت دیگر برای استراماچونی

پیام حیدری دیداری از رقابت های جام حذفی را برای استقلال سوت زد که آبی ها در وقت های اضافه موفق شدند با گل های سجاد آقایی، داریوش شجاعیان و وریا غفوری از سد فجرسپاسی عبور کنند.

* اولین سوت برای تیم فرهاد

پس از شیوع ویروس کرونا، مسابقات لیگ نوزدهم بدون حضور تماشاگر برگزار شد. پیام حیدری نیز در اولین قضاوتش برای تیم فرهاد مجیدی، دیدار با ذوب آهن را سوت زد که آبی ها با گل های دانشگر و وریا به پیروزی رسیدند.

* 2 تساوی برابر خودرو سازان

حیدری دیدارهای استقلال برابر سایپا و پیکان را در هفته های بیست و دوم و بیست و نهم قضاوت کرد که هر دو مسابقه با تساوی یک – یک به پایان رسیدند. مسعود ریگی و علی کریمی گل های آبی پوشان را به ثمر رساندند.

* پیروزی شیرین در دربی

استقلال در دیدار مرحله نیمه نهایی جام حذفی در ضربات پنالتی از سد پرسپولیس گذشت. قایدی و دانشگر در طول بازی گل های تیم مجیدی را وارد دروازه رقیب کردند. بشار و علیپور نیز برای سرخ ها گلزنی کردند.

* وریا با پیام خوب گل می زند!

پیام حیدری دیدار استقلال و نفت مسجدسلیمان را در هفته سیزدهم لیگ بیستم داوری کرد. مسابقه ای که با تساوی یک – یک به پایان رسید و وریا گل تساوی تیم محمود فکری را به ثمر رساند.

* پیروزی مهم مجیدی در آزادی

استقلال در استادیوم آزادی توانست با 2 گل مهدی قایدی در برابر تک گل اسدی از سد تراکتور عبور کرده و پیروزی مهمی را در هفته بیست و هشتم به دست بیاورد. حیدری آن بازی را نیز قضاوت کرد.

* شکست در هفته آخر

دیدار هفته پایانی لیگ بیستم با شکست استقلال به پایان رسید. سپاهان در هوای بارانی تهران با نتیجه 2 بر یک پیروز شد. در روزیکه پرسپولیس جشن قهرمانی را برگزار کرد. پیام حیدری داوری این بازی را برعهده داشت.

* یک قضاوت در فصل قهرمانی استقلال

پیام حیدری فصل گذشته یک دیدار استقلال را قضاوت کرد که آبی ها با گل های یزدانی، دانشگر و مطهری از سد پیکان عبور کردند.

* چهار سوت برای تیم ساپینتو

پیام حیدری فصل پر کاری را سپری کرده و تاکنون 4 بازی استقلال را قضاوت کرده است. دیدار رفت برابر نفت مسجدسلیمان که با تساوی بدون گل به پایان رسید، جدال برابر ذوب آهن که با برتری یک بر صفر آبی ها و گل بخودی ثانیه های پایانی قریشی همراه شد، برتری 2 بر صفر برابر ملوان در جام حذفی با گل های مطهری و رمضانی و بالاخره پیروزی یک بر صفر مقابل آلومینیوم که چند هفته قبل و با تک گل مهدی قایدی به دست آمد.

به طوری کلی، پیام حیدری 19 دیدار استقلال را در سالهای اخیر قضاوت کرده که حاصل آن 8 پیروزی، 4 شکست و 7 تساوی بوده است.