استقلال در 21 دیدار قبلی خود در رقابت های جام حذفی، تنها یک دیدار را در جریان بازی واگذار کرده است.

استقلال، تیمی که در جریان بازی نمی‌بازد!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، استقلال که در سه فصل گذشته رقابت های جام حذفی 2 مرتبه موفق شد به دیدار پایانی راه یابد، امسال نیز قصد دارد یک پای فینال باشد، با این تفاوت که آنها این بار طلسم شکست هایشان در جدال آخر را بشکنند و جام قهرمانی را بالای سر ببرند.

آبی پوشان امروز در شرایطی به مصاف ملوان می روند که در 21 دیدار قبلی که در این پیکارها برگزار کرده اند، تنها یک بار در جریان بازی برابر حریفان خود شکست خورده اند که آن مسابقه نیز به دیدار فینال سه فصل پیش برمیگردد که استقلال با نتیجه سه بر دو مغلوب تراکتور شد.

با این حال، آبی های پایتخت در این مدت سه مرتبه و در ضربات پنالتی، از راهیابی به دور بعد یا کسب عنوان قهرمانی بازمانده اند. استقلال در جدال برابر نساجی (یک چهارم نهایی فصل قبل)، فولاد (دیدار فینال دو فصل پیش) و سایپا (یک هشتم نهایی فصل 97-98) نتوانست در ضربات پنالتی به پیروزی دست یابد.

استقلال در این مدت و در طول بازی (90 یا 120 دقیقه) برابر رقبا عملکرد خوبی داشته و موفق به کسب یک عنوان قهرمانی شده اند. عنوانی که در دوره سرمربیگری وینفرد شفر به دست آمد و پس از آن، آبی ها هرگز موفق به تکرار قهرمانی در این پیکارها نشده اند.