گفته می‌شود باشگاه استقلال در اختیار وزارت اقتصاد قرار گرفته و ریاست مجمع باشگاه پرسپولیس هم در اختیار وزارت ورزش و جوانان است.

تکلیف مالکیت استقلال و پرسپولیس مشخص شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش‌سه"، همواره در فوتبال ایران صحبت‌های زیادی درباره مالکیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس وجود داشته است؛ موضوعی که با حذف سال گذشته استقلال و پرسپولیس از رقابت‎‌های لیگ قهرمانان آسیا به یک بحران تبدیل شد و پس از حذف دوباره استقلال هیچ راهی پیش روی مسئولان باقی نماند که تکلیف مالکیت این دو باشگاه که هر دو زیر نظر وزارت ورزش و جوانان بودند، مشخص شود.

در همین رابطه محمد پولادگر معاون قهرمانی وزارت ورزش در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد مالکیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اینطور پاسخ داد: « قرار شد با تدابیر، مالکیت دو باشگاه پایتخت به دو وزارتخانه برسد.» 

البته پولادگر به طور مشخص اشاره نکرد که کدام دو وزارتخانه قرار است مالکیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را برای برون رفت از بحران برعهده بگیرند، اما وبت‌سایت برنا با در این خصوص اینطور نوشته است:« طبق آخرین پیگیر‌ها در جلسه روز دوشنبه مباحثی مطرح شده مبنی بر اینکه برای جداسازی مالکیت دو باشگاه ریاست مجمع باشگاه استقلال در اختیار وزارت اقتصاد قرار گرفته و ریاست مجمع باشگاه پرسپولیس هم در اختیار وزارت ورزش و جوانان است. در واقع در این جلسه بارگذاری مدارک مالکیت دو باشگاه انجام شده، باشگاه استقلال رئیس مجمع را وزیر اقتصاد معرفی کرده و باشگاه پرسپولیس هم وزیر ورزش را به عنوان رئیس مجمع خود معرفی کرده است. روز گذشته ۳۰ فروردین ماه هم آخرین فرصت بارگذاری مدارک مورد نیاز بوده است.»